• HäxanSurtant3

Hur mkt tid per dag ägnar du åt att plocka undan leksaker, hjälpa barneta tt duscha gå på toa,klä sig. Städa efter att barnet har ätit mm?

Jag tycker att det tar väldigt mkt tid per dag att klä av/på mitt barn, hjälpa till med toabesök,tandborstning,städa upp efetr lek, efetr maten osv osv. Det atr ju mer än alla annan fritid egentlingen.

Min son är snart 3 år.

Hur mkt tid ägnar ni åt att greja med ert barn, å det praktiska bortsett från att umgås och leka med ert barn?

varför provocera ?
  • Svar på tråden Hur mkt tid per dag ägnar du åt att plocka undan leksaker, hjälpa barneta tt duscha gå på toa,klä sig. Städa efter att barnet har ätit mm?
  • HäxanSurtant3
    dogcatbird skrev 2010-12-30 19:28:29 följande:
    ca 36 h per dygn...
    ASG...ja så känns det ofta!
    varför provocera ?
  • 82sjo

ja hela tiden och åter hela tiden.
    Tar man bort en leksak kommer det tre nya;)

• Minnie69

Alltså, plockar jag/vi ner leksakerna i lådan/lådorna så har hon hunnit plocka fram tre nya under tiden som vi lagt ner två . Påklädningen är en brottningsmatch som lämnar mig fullständigt svettdränkt och döv. Kan bara sälla mig till tidsmåttet 36 timmar. Känns som man inte gör annat än "henne".

• alvaereva

Inte så fasligt mycket tid egentligen. Men jag har bara ett barn (3år) som är mycket enkelt
    Hon drar inte fram så himla mycket leksaker och drar hon fram pysselsaker så är det en sak i taget.
    Jag skulle tippa på att det tar ett par timmar om dagen med moment som har ett syfte att hjälpa henne/tillgodose hennes behov. Då räknar jag inte umgängestid för den är ju hela hennes vakna tid egentligen.
    Men klä på/av, bada, hjälpa vid maten, städa och plocka, fixa med hennes kläder, assistans vid toabesök osv.

• mia maria

Ingen aning hur mkt tid som går åt - jag håller liksom inte räkningen, o enligt mig så ingår ju plockandet o hjälpandet o av- o påklädningen i hela konceptet kring att ha barn så att säga!
    Snart är de stora o då slipper du "problemet" (kanske!?)!

"Fritid" förresten - vad är det???!!!

Svar på tråden Hur mkt tid per dag ägnar du åt att plocka undan leksaker, hjälpa barneta tt duscha gå på toa,klä sig. Städa efter att barnet har ätit mm?