• Anonym (kåt)

varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?

När man och kvinna inleder en relation så är det (oftast) mycket sex, många gånger i veckan, och det är sällan speciellt svårt för kvinnan att bli kåt, hon brukar tom vara det utan att mannen alls behöver göra nåt...
    Med andra ord, det är mycket sex, och inget krångel för att få till det, det är helt naturligt...

Detta är den standard jag som man vill att det ALLTID ska vara i våran gemensamma relation...

Så, med undantag av den direkta tiden efter graviditet då kvinnan läker så att säga, varför blir allt så komplicerat sen? Varför minskar oftast kvinnans lust? Varför måste mannen dra igång ett helt j-a orrspel för att kvinnan ska låta honom knulla?
    DET SKA JU VARA SOM DET ÄR I INLEDNINGEN AV RELATIONEN, DET ÄR NORMEN!

Ville egentligen inte så mycket, bara dra igång diskussion... Är så trött på kvinnors gnäll här om att dom är trötta pga småbarn, städning, Bonde söker fru och djävulen vette allt det skylls på...

Jag är i en relativt ny relation, vi har varit ihop sen i somras. Jag har en fyraåring på deltid sen en tidigare relation (som sprack för att jag var otrogen pga obefintligt sexliv, där vi trots otaliga samtal aldrig kom nån vart). Jag är 35 år. Direkt i början av relationen så sattes standarden jag talade om tidigare, mycket sex, inget krångel, bara att köra, bägge två njuter... Vi ska nu bli sambos, men jag är livrädd, redan.. ser en liten tendens till minskad lust och mer krångel... Jag tror och hoppas att det är en svacka pga mycket nattjobb från tjejens sida. Hon vet min åsikt om sex och hur mitt behov är... Hon vet oxå att jag aldrig kommer att acceptera för lite sex utifrån mitt perspektiv... Hoppas verkligen detta går vägen...

Kåt, glad o tacksam.

• Svar på tråden varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?
  • Fru Kwasthilda

Jävla skillnad på att vara nykär och inte.

• Anonym (kåt)
    Fru Kwasthilda skrev 2011-05-21 20:19:28 följande:
    Jävla skillnad på att vara nykär och inte.
    Nej, inte alls nån skillnad!!!!
  • Anonym (oxå kåt)

Jag håller med kåt, fast jag är kvinnan som undrar var mannens lust tog vägen. Det är skitjobbigt att gå runt med en oro i kroppen, och nej, det hjälper inte att göra själv, det är ju helt olika saker.

• Blyger

Jag och min man har varit tillsammans i 11 år. Känner igen TS beskrivning av ett inetnsivt sexliv till att börja med.
    Nu har min lust förändrats- till det bättre. Jag är, precis som Goodgirlgonebad, tryggare i mig själv och vill utforska fantasier etc. Mannens lust har också förändrats- till det sämre, för han vill sällan mer än någon gång i veckan på sin höjd. Jag tror att det är hans syn på mig som kvinna som förändrats, nu ser han mig som mamma till våra barn och inte ett objekt för våta fantasier.... Men kanske jag har fel.

Gör så gott jag kan iaf att väcka liv i lusten... Flört Många sms, mail, inviter och hintar...

• Modern Man

Känt fenomen som jag inte har någon lösning på. Vissa mäånniskors sexualitet ändras till det sämre med tiden i ett förhållande, det bara är så och går nog inte att göra något åt. Bara att gilla läget eller separera och försöka hitta nån annan som passar en bättre.

Problemet är nog att hitta nån som vet med sig hur den egna sexdriften fungerar eftersom det är lätt att låta lura sig av driftens ökning under passionens inflytande.

• Anonym (kåt)

Tänkte jag kunde göra en uppdatering om läget: Lösningen på olika stark sexdrift, när man älskar varandra är: Öppet förhållande.

• HäckHäxan
    Anonym (kåt) skrev 2011-07-08 19:28:31 följande:
    Tänkte jag kunde göra en uppdatering om läget: Lösningen på olika stark sexdrift, när man älskar varandra är: Öppet förhållande.
    Absolut det bästa för de som klarar av att leva sina liv så
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • aaaprilmamma

Vilket jävla gnäll! Jag erkänner att mitt o min sambos sexliv har haft en, snarare har en svacka efter att vår son kom. Det är mycket att göra och jag är TRÖTT!!! Jag har också en rädsla för att det ska göra ont (ni män ska hålla käften, föd barn sen kan vi snacka) och en ständig oro att sonen skulle vakna, självklart prioriterar jag honom före sex.

• FoxMulder

Kvinnans sexualitet ändras inte alls med tiden.

Dom hatar sex, hela livet. Kvinnor får aldrig en sexlust som män gör.

• Anonym (Z)

Ts- Din sambo är ok med öppet förhållande alltså?

• Anonym (männens natur)

ofta är det nog för att mannen inte bjuder till något mer och hjälper inte till alls så mycket med hem och barn. Man måste alltid BE om hjälp med de gemensamma barnen. en man tar det inte som en självklarhet att även han skall ta hand om sina egna barn. mannen låter sig gladeligen tas om hand, men ger ofta inte ens en tiondel tillbaka. man blir då jättesliten för barn, städning matlagning och blir arg för man lever som ensamstående med en sambo.
    Tyvärr är det en situation som är fruktansvärt mycket vanligare än vad man vill tro och jag anser att det är fruktansvärt att mannen gör allt för att få slinka igenom på ett bananskal, bar flyta med och ändå förvänta sig att man skall orka med och ha lust med sex..

jag och en kille har haft många prat om just det här, och han menar att det ligger i mannens natur att göra så och att en man inte förstår om man inte ber om hjälp.

• Anonym (kåt)
    Anonym (Z) skrev 2011-07-29 12:07:32 följande:
    Ts- Din sambo är ok med öppet förhållande alltså?
    Ja, det är hon, vi har pratat igenom det flera gånger så att inga missförstånd ska uppstå....
  • Anonym (kåt)
    aaaprilmamma skrev 2011-07-28 16:07:05 följande:
    Vilket jävla gnäll! Jag erkänner att mitt o min sambos sexliv har haft en, snarare har en svacka efter att vår son kom. Det är mycket att göra och jag är TRÖTT!!! Jag har också en rädsla för att det ska göra ont (ni män ska hålla käften, föd barn sen kan vi snacka) och en ständig oro att sonen skulle vakna, självklart prioriterar jag honom före sex.

Ok, trött är ju förståeligt... Jag förutsätter såklart att du inte kollar på tv, sitter vid datorn och håller på med FB eller FL heller, och inte heller ligger och läser böcker om du får en stund över, utan att du enbart sover då....

För om man har tid med såna saker, då kan man skapa sig tid för sex.

Göra ont? Lär inte göra mera ont att GÖRA barn än att föda ut dem....  
  • Anonym (kåt)
    Anonym (männens natur) skrev 2011-07-29 12:23:40 följande:
    ofta är det nog för att mannen inte bjuder till något mer och hjälper inte till alls så mycket med hem och barn. Man måste alltid BE om hjälp med de gemensamma barnen. en man tar det inte som en självklarhet att även han skall ta hand om sina egna barn. mannen låter sig gladeligen tas om hand, men ger ofta inte ens en tiondel tillbaka. man blir då jättesliten för barn, städning matlagning och blir arg för man lever som ensamstående med en sambo.
    Tyvärr är det en situation som är fruktansvärt mycket vanligare än vad man vill tro och jag anser att det är fruktansvärt att mannen gör allt för att få slinka igenom på ett bananskal, bar flyta med och ändå förvänta sig att man skall orka med och ha lust med sex..

jag och en kille har haft många prat om just det här, och han menar att det ligger i mannens natur att göra så och att en man inte förstår om man inte ber om hjälp.
    Kan nog ligga en del i det hela, och detta har ju med människans natur att göra då... Vi män hjälper nog gärna till, men ser inte alltid behoven lika lätt som kvinnor, och kanske behöver en liten "puff"...
  • Anonym
    Anonym (kåt) skrev 2011-07-08 19:28:31 följande:
    Lr att ha sex med din fru/sambo, för det är väl trots allt henne du vill ha sex med och inte någon random? Eller sköta sexet på egen hand (onani). Lycka till!!
  • Anonym (kåt)
    Anonym skrev 2011-07-29 19:44:02 följande:
    Lr att ha sex med din fru/sambo, för det är väl trots allt henne du vill ha sex med och inte någon random? Eller sköta sexet på egen hand (onani). Lycka till!!
    Jao, men om hon inte vill då? Och att onanera kan aldrig nånsin ersätta sex mellan två människor, det är inte på länga vägar samma sak, så försök inte ens med den visan!
  • Anonym
    Anonym (kåt) skrev 2011-07-29 20:04:56 följande:
    Jao, men om hon inte vill då? Och att onanera kan aldrig nånsin ersätta sex mellan två människor, det är inte på länga vägar samma sak, så försök inte ens med den visan!
    Det är bara att acceptera att hon inte vill. Älskar du henner mer än ditt behov av att ha sex med henne? För mig och min kille fungerar det alldeles utmärkt att han sköter det på egen hand och jag slipper ha sex. Såklart fungerar det inte för alla, men du kanske kan försöka för hennes skull? Om du nu älskar henne vill säga?
  • Anonym (kåt)
    Anonym skrev 2011-07-29 20:16:31 följande:
    Det är bara att acceptera att hon inte vill. Älskar du henner mer än ditt behov av att ha sex med henne? För mig och min kille fungerar det alldeles utmärkt att han sköter det på egen hand och jag slipper ha sex. Såklart fungerar det inte för alla, men du kanske kan försöka för hennes skull? Om du nu älskar henne vill säga?
    Jag erkänner detta: Jag älskar henne inte mer än jag älskar sex.... Ett liv utan sex för mig är helt enkelt inte värt att leva... Förstår du min synvinkel då. Men, jag gillar att vara sambo, vill inte vara singel och kn*lla runt, jag vill ha familjelivet, OCH mycket sex...

är inte villig att försöka, har testat det i flera förhållanden tidigare, och samma resultat varje gång, gråt, bråk, gnissel och otrohet... Det är INTE ett alternativ alltså.
  • Anonym
    Anonym (kåt) skrev 2011-07-30 10:10:31 följande:
    Jag erkänner detta: Jag älskar henne inte mer än jag älskar sex.... Ett liv utan sex för mig är helt enkelt inte värt att leva... Förstår du min synvinkel då. Men, jag gillar att vara sambo, vill inte vara singel och kn*lla runt, jag vill ha familjelivet, OCH mycket sex...

är inte villig att försöka, har testat det i flera förhållanden tidigare, och samma resultat varje gång, gråt, bråk, gnissel och otrohet... Det är INTE ett alternativ alltså.
    Oj ok! Älskar du inte henne mer än du älskar sex så tycker jag du ska vara ärlig och säga det. Och sen ska du göra slut. Jag skulle ALDRIG vilja vara tillsammans med än man som älskar sex mer än mig. För din frus skull, gör slut!
  • Anonym (kåt)
    Anonym skrev 2011-07-30 17:36:58 följande:
    Oj ok! Älskar du inte henne mer än du älskar sex så tycker jag du ska vara ärlig och säga det. Och sen ska du göra slut. Jag skulle ALDRIG vilja vara tillsammans med än man som älskar sex mer än mig. För din frus skull, gör slut!
    Jag har sagt det, jag har varit fullkomligt ärlig mot henne... Hon vill dock ändå ha mig som sin sambo (vi är inte gifta) så hon gav mig möjlighet till att ha sex med andra om det kändes bäst, eftersom hon vill ha mig för mina andra kvalitéer... hennes val. Vi tycker det funkar bra ihop nu, och lustigt nog så har vårt sexliv fått ett helskottas uppsving sedan hon gav mig möjligheten att vara med andra, så jag har inte ens haft behov av det....
Svar på tråden varför ändras kvinnans sexualitet med tiden?