• April barn

Ögonfärgen?

Är så himla nyfiken på när de får sin riktiga ögonfärg, jag har grön/bruna och pappan blå just nu har våran mörkt blå/grå ögon vid 3 veckor.
    Hur har det varit för era små, när märkte ni den riktiga färgen?

Marcus 101208
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ögonfärgen?
  • MizzTez

Min dotter föddes med så mörkt bruna ögon så de var nästan svarta! Kring 5 års ålder blev de brun-gröna, liksom melerade. Nu är hon 8 år och de är lite mer gröna än bruna.
    Pappan hennes har bruna och mina är blå-grå.
    Min son föddes med blå ögon och de är blå ännu, han blir snart 3 år.
    Pappa har chokladbruna ögon och jag mina blå-grå.

• Miss Cee

Annat:
    (jag röstade inte)

När sonen kom ut så hade han kolsvarta ögon, det syntes ingen ögonvita öht. Han såg ut som en liten alien ;)

Efter 1-2 dagar började ögonvitan synas, och då syntes det att ögonen var mkt mörkt bruna. Den färgen har han behållt och är nu 14 månader. Har svårt att tro att det ska ändras nu, så han har haft "rätt" färg sedan han föddes.

• LillaFlingan

vår 1a son har haft blå blå blå sedan födseln.
    han är 20mån nu och de är fortfarande väldigt intensiv blå. (folk i allmänhet brukar reagera på hans så väldans Blå ögon)..

vår 2a son hade riktigt mörka ögon från start.. man såg inte ens pupillen!
    sedan blev de blågrå.. och nu är högerögat fullt av bruna fläckar.. men det är ff en del blått kvar..
    vänsterögat är beigegrått med lite ljusbrunt runt pupillen.....
    han är 8½mån och ögonen har sett ut såhär i några månader nu..!

jag har gröna ögon med en mörk ring ytterst och brunt runt pupillen..
    min man har blå ögon.

• hakalith

Mina barn har båda väldigt blåa ögon det har dom haft sedan dom föddes alla sa att dom skulle få gröna eller bruna eftersom pappan har nästan svarta ögon men nu är dom 4 och 6 år och har fortfarande sin fina blåa ögon!!

• Lovisa09

Jag har bruna ögon och pappan blå, vår dotter har samma blå ögon nu som när hon föddes, är 6 månader nu och det blir nog blå ögonen.

Min mamma berättade att jag hade mer gråaktig färg nästan det hela första året innan mina ögon blev bruna, då har min pappa blå ögon och min mamma mer åt det gröna hållet.

• CoolJen

Sonen föddes med mörkblå ögon(svårt att tyda färgen) färgen skiftade sakta över till mer mörkbrunt och är nu mellanbruna. Jag tror det blev den riktiga färgen efter ett år typ

• April barn

Spännande Skrattande
    Någon mer som vill dela med sig :)

• Tant Green

När dottern föddes var de blågrå, efter något halvår blev de mer gröngrå, sen grönbruna och sedan hon var 3-4 år är de mer bruna än gröna. Nu är hon 5 år och man skulle nog säga att hon är brunögd, men det är fortfarande lite ljusare närmast pupillen, så jag kan nog tänka mig att det inte är riktigt  "färdiga" ännu. Hon kanske kommer bli helt brunögd som jag.

Men det är ju helt klart efter 12 månader i alla fall

• annojb

jag har väldigt ljusa ljusgröna ögon och pappan bruna.

dottern som nu är precis 1 år, föddes med mörkblå ögon. vid ca 3 mån var de lite ljusare blågrå, vid ca 8 mån blev de mörkt gröngrå med bruna skiftningar... nu vid 12 mån är de grönbruna men de flesta tycker att hon har ljusbruna då de bruna skiftningarna tar överhand allt mer (i synnerhet då ljuset ligger på/utomhus främst).
    vi tror allt mer att hon kommer bli brunögd.

Svar på tråden Ögonfärgen?