• Mothes

Hurra för vâra barns far och morföräldrar!

Jag läser sâ ofta här om alla som har problem med sina föräldrar och svärföräldrar, om alla konstiga idéer hur barnen och barnbarnen ska uppfostras och vad som enligt dem är rätt och riktigt!

Jag fâr en känsla av att mânga känner att dem har blivit vuxna ordentliga människor, inte tack vare, utan TROTS sina föräldrar.

Nu tycker jag att det är dags att HYLLA OCH PRISA de föräldrar som har lyckats!

Dethär är en trâd för alla som vill höja just sina föräldrar och svärisar till skyarna!

Jag vill hylla mina föräldrar!
    För att dom alltid funnits där för mig.
    För att dom har stöttat mig i ALLA mina beslut och i ALLA konsekvenser jag har dragit ur dessa.
    För att dom fâr mig att känna att jag kan klara allt jag vill.
    För att dom har guidat och visat vägen utan att styra och ställa.
    För att dom fâtt mig att känna mig trygg med migsjälv.
    För att dom varit hârda ibland men alltid rättvisa.
    För att dom visar kärlek och respekt.
    För att dom förstâr.
    För att dom tagit hand om mig och hjälpt mig lângt efter att dem hade behövt göra den igentligen.
    För att dom är och alltid har varit dom bästa föräldrar man kan önska sig.
    Och sist men absolut inte minst för allt dom gjort som jag inte ser/har sett.

Sâ!

Skriv gärna varför DU har dem bästa föräldrarna/svärföräldrarna pâ denna jord! För visst förtjänar dom mer än nâgon annan att bli nämnda i en trâd?

Ett nytt sätt att älska!
  • Svar på tråden Hurra för vâra barns far och morföräldrar!
  • SweetNilam

Jag har bra föräldrar. Kan instämma i allt du skrivit och använder två visdomsmotton för att beskriva detta, samt för allt här i världen:

Ge barn kärlek och mer kärlek, så kommer folkvettet av sig själv- A. Lindgren

Tro på ditt barn. Alltid. - Min far

• k girl

Jag har fantastiska föräldrar - och svärföräldrar. Men konflikter kan det ju naturligtvis bli ibland i alla fall, eftersom ens egen uppfattning om hur ens barn ska och bör uppfostras krockar med den äldre generationens. Jag tycker att min mor har gjort ett jättebra jobb med mig, men det finns också saker jag tycker att hon har gjort fel och som är misstag jag inte vill upprepa. Jag har blivit en vettig vuxen, inte bara tack  vare utan också trots mina föräldrar! Det är väl en del av att bli vuxen, att inte bara hylla reservationslöst eller ta avstånd, utan se sina föräldrar som de är - människor; med både bra och dåliga sidor.

• Mothes

Mina föräldrar är självklart oxâ människor Tungan ute. Men jag kan uppriktigt säga att jag vill uppfostra mitt barn sâ som jag upplevde att mina föräldrar uppfostrat mig, och jag hoppas att min dotter (och andra barn om jag fâr nâgra) kommer säga samma sak när dem blir vuxna.

• Mothes

det betyder sâklart inte att jag följer nâ slags bok som mina föräldrar har skrivit, utan att jag vill förmedla samma upplevelse, samma känsla av trygghet och frihet och respekt.

• Mothes
    SweetNilam skrev 2010-12-31 13:10:37 följande:
    Jag har bra föräldrar. Kan instämma i allt du skrivit och använder två visdomsmotton för att beskriva detta, samt för allt här i världen:

Ge barn kärlek och mer kärlek, så kommer folkvettet av sig själv- A. Lindgren

Tro på ditt barn. Alltid. - Min far
    din far verkar klok Glad
  • gryning2

Jag har speciellt en jättebra svärmor. Både jag och min sambo är sjuka och nu tar hon hand om sonen hela dagen så vi kan vila, så skönt. Hon ställer alltid upp. När han hade kolik kom hon och hämtade honom och promenerade ett par timmar så vi kunde sova, guld värt.

Mamma till H född 071017 och Bönan BF 110701
  • Cia o krabaten

Vill också hylla världens bästa mormor!!!

Hon är underbar och ställer ALLTID upp för oss när vi behöver och VILL verkligen vara med sina barnbarn.
    Tyvärr är morfar, farmor och farfar helt tvärtom, men mormor kompenserar för allt som ev fattas pga det! 

Heja mormor, min mamma, vän och bäst i världen! Hjärta 

• Mothes

Härligt!

bâde mina föräldrar och svärisar bor tyvärr lângt bort, men  stöttar pâ avstând sâ att säga...

• ica

Mina föräldrar är världbäst och mina syskon. Skulle inte vilja leva utan dem.

Svar på tråden Hurra för vâra barns far och morföräldrar!