• Hanakana

Bråttom fråga, ska boka resa... När börjar höstterminen för 6-åringar (i Åkersberga)?

Vi håller på och boka en resa. är ett stort sällskap som ska boka, minst 10 personer åker tillsammans. Då måste vi vara ute i god tid. Då några inte kan få ledigt i juli tänkte vi åka 2 veckor i början av augusti. När börjar höstterminen för 6-åringar 2011? Brukar det vara i slutet av augusti? Vi bor i Åkersberga. Men jag undrar rent allmänt, det kanske är samma datum som gäller för alla skolor? Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Bråttom fråga, ska boka resa... När börjar höstterminen för 6-åringar (i Åkersberga)?
  • Frontline

Brukar väl vara runt den 20:e
    Men skulle inte tro att det är speciellt svårt för en 6 åring får ledigt...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Kajee

Gå in på länkarna som du fått. Det är samma dag för alla kommunala skolor. Om det är en friskola så gå in på deras hemsida. Det bör stå där.

(20:e januari känns väldigt sent överhuvudtaget.)

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Kajee
    Kajee skrev 2011-01-01 15:45:39 följande:
    Gå in på länkarna som du fått. Det är samma dag för alla kommunala skolor. Om det är en friskola så gå in på deras hemsida. Det bör stå där.

(20:e januari känns väldigt sent överhuvudtaget.)
    Hah - tänkte fel. Tänkte vårtermin. Men 20:e är ingen garanti oavsett.
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • LJF

Ska du ha fritis också så brukar det vara inskolning . Jag vet inte hur det är när man väljer bara förskoleklass.

• Punkster

Förskoleklass är inte obligatoriskt så det räcker med att du meddelar att ni åker bort, ni måste inte söka ledigt. Men om det är precis i början av höstterminen så kan det ju vara bra att se till att ni hinner med inskolning och sånt innan ni åker.

• 2små2stora

Det vanligaste är att skolorna börjar någon gång under den 3:e veckan i augusti. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Hanakana

Tack för snabba svar! Den resa vi tänkte boka är från 8-18 augusti. D.v.s 14 dagar. Ska försöka kolla upp exakta tider för inskolning m.m. Men jag hoppas att det ska kunna funka...

Svar på tråden Bråttom fråga, ska boka resa... När börjar höstterminen för 6-åringar (i Åkersberga)?