• JohNic

Pravidel - hur snabbt ÄL och mens?

Jag har förhöjda prolaktinvärden och fick i början av december utskrivet Pravidel. Började äta dem men fick fruktansvärd huvuvärk så på läkarens inrådan gjorde jag uppehåll efter ett par dagars knaprande... I måndags började jag igen och har alltså snart ätit 1 vecka och det fungerar bra utan några större biverkningar.

Känns som om vi har väntat i 100 år på att äntligen få veta varför jag inte fick någon ÄL och få någon form av medicin så att vi kan påbörja vägen mot en liten bebis, så jag är lite nyfiken på hur lång tid det tog för er andra som ätit Pravidel pga högt prolaktin innan ni fick ÄL, mens och slutligen blev gravida?

Att man kan bli så otålig... Cool

• Svar på tråden Pravidel - hur snabbt ÄL och mens?
  • JohNic

verkligen ingen som suttit i samma båt? Skäms

• Lourdes88

Hej! Jag har precis samma problem som du. Jag och min sambo har försökt i nästan 3 år nu utan någon som helst resultat... Fick utskrivet pravidel för högt prolaktin och levaxin för underfuntion i sköldkörteln, har tagit dessa tabletter i ca 6 månader nu. Jag väntar och håller tummar varje månad att min mens inte ska komma, än har det inte tagit sig men jag hoppas verkligen att det gör det snart! Hur länge har du tagit tabletterna? Hoppas att allt löser sig för er =) Kram!

• JohNic

1 år har gått sedan vi började försöka. Jag har inte tagit Pravidel så länge för guuuud så många turer det var innan det äntligen skrevs ut någonting... jag började strax före jul men fick vansinnigt kraftig huvudvärk och blev rådd att ta en paus och sedan börja igen i hopp om att det skulle bli bättre. Nu har jag ätit 3 veckor i sträck och det fungerar bra med undantag för att jag ofta har lättare huvudvärk på morgonen. Jag äter än så länge bara 1 tablett om dagen... Mitt prolaktin var inte jättehögt sa läkarna (46) men det är ju likväl för högt. Jag har noll tålamod att vänta på att kroppen ska komma igång. Jag vill att det ska hända NU!

Vi får väll hålla tummarna tillsammans att det kickar igång snart Cool

• Tuvalina

Hur har det gått för er här inne? Har ni blivit gravida? Lyckats få ned er prolaktinnivå?

Jag äter Pravidel sen 1 1/2 vecka tillbaka. Hoppas kunna få min mens tillbaka som jag inte haft sen juni och hoppas sen på ägglossning. Skulle vara kul att få ett livstecken från er som också äter pravidel och önskar bli gravida.

A

Svar på tråden Pravidel - hur snabbt ÄL och mens?