• spöket

Planerat snitt är fusk!

Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?

• Svar på tråden Planerat snitt är fusk!
  • Jennass
    Skogsflickan skrev 2011-01-08 00:39:06 följande:

*tror att ts och hennes bittra medsystrar lever på stenåldern*..Men ska bli spännande att läsa deras forskningssiffror om VARFÖR det förekommer akutsnitt/katastrofsnitt om nu ALLA kvinnor är gjorda för att föda vaginalt..Men verkar som att ts bara skrev denna tråd för att provocera och sen dra till sig svansen av feghet..

Konstigt att inga män till kvinnor som gjort snitt klagar..Borde väl vara dom som ska ha en åsikt för det är ju trots dom som satt på sin fru för att hon ska bli gravid...Min man t.ex har inte yppat sig om mitt bekvämlighetssnitt utan han är såpass påläst att han fattar att det är MIN kropp=MITT val..Han är lika stolt och glad över vår son oavsett vilket hål han kom ur

Instämmer till fullo.
    Samma sak med min man. Det sa han den här graviditeten också, att det är min kropp och det jag bestämmer mig för stöttar han mig i, vi får ju våran bebis i vilket fall som helst.
    Vila i frid älskade pappa, saknaden är enorm och du fattas mig! 14/6-2010 * johannaslillavita.blogg.se
  • Skogsflickan
    Yohanna1985 skrev 2011-01-08 00:42:52 följande:
    Instämmer till fullo.
    Samma sak med min man. Det sa han den här graviditeten också, att det är min kropp och det jag bestämmer mig för stöttar han mig i, vi får ju våran bebis i vilket fall som helst.
  • Leija

Om du tror att det handlar om att dissa andra som föder barn eller att 'slippa' en vaginal förlossning när man får snitt, då har du nog fått det om bakfoten.
    Vem faaaaen vill bli snittad frivilligt för att 'slippa' föda vaginalt? Det ligger nog liiiite mera bakom ett sådant beslut! 

• Miltons Mamma
    spöket skrev 2011-01-01 20:56:07 följande:
    Jag blir så förbannad när jag hör om alla dessa som får kejsarsnitt för att de är rädda för förlossningen. Själv har jag genomgått flera vaginala förlossningar och visst det gör ont. Men det är hör till och om man inte är beredd att ta det så ska man inte ha barn. Varför ska jag genomgå all denna smärta när andra kan gråta lite och slippa?
    Oj nu har jag inte läst några inlägg förrutom ditt första. Jag tycker det är tragist att man kan vara så naiv som du verkar vara gällande detta.

Först kan jag meddela att jag genomgått TVÅ förlossningar, En vanlig vid tidig ålder och en med planerat snitt för fyra år sedan. Jag meddela att kejsarsnittet gjorde helvetes mycket ondare än vaginal förlossning.!!

Vadå sitta och gråta lite och få som man vill. Jag kan mer anse att det är dålig information till för det mesta (unga mammor) som gör att man hellre väljen ett kejsarsnitt än vaginal förlossning.

Oavsett vem man är varför man vill det så ska man väl ändå få välja HUR man vill framföda sitt barn till världen.

Om man nu inte är trygg med en vanlig förlossning så är det antagligen mer hälsosamt att utföra ett snitt då förlossningen ska vara en upplevelse man minns med lycka. inte panik,frustration och skräck för att göra det igen!

Min åsikt iaf.
  • Fluffskalle

Visste inte att det var en tävling att få barn. Försök att tjata till dig ett snitt nästa gång så mycket du bara orkar om du tycker att du vinner något på det.

• jemppa

Har ni noterat att TS inte har skrivit nånting mera i tråden??
    Provokation!!!
    Bara att ignorera.

• Zofian

Vilken tur att du är så fantastisk och att du kan döma alla som är rädda eller får planerat kejsarsnitt. Är det för att du har fött vaginalt flera gånger som du har rätt att attackera andra så? Varför lägga energi på att starta ett inlägg om sånt? Behåll det för dig själv.

Jag hoppas att du inte känner ett behov av att trycka ner andra för att du själv inte mår bra.

Eller vill du bara starta en diskussion???? Patetiskt vilket som. Gå å lägg dig och kom tillbaka när du är på bättre humör.

• Majaajasvensson

Synd att människan som började tråden inte har stake nog att svara på alla svar.
    Hon har ju inte ens gjort ett kejsarsnitt själv stackar den mannen som måste leva med den ragatan som inte verkar ha mycket till liv!

• 3 barns mamma84
    spöket:
    jag har fött vaginalt och visst gör det ont men fan vad härligt det är men komplikationer näääh jag skippar.
    hade ALDRIG tänkte på snitt innan visste likom inte vad det var när jag fick dottern som 20 åring hade likom inte läst om detta då.
    var väl inte intresserad av det.
    men när jag blev gravid som 24 åring väntde andra barnet visste jag aldrig hur allvarligt det var i mitt tillffäller ju då.
    men att få reda på att man skulle få ut en på 6 kg var ingen lek honom fick jag bara inte föda ut.
    till och med överläkaren sa NEJ
    Komlikationer kom kl 04.00 visste man inte skulle jag leva skulle jag få se mina 2 barn + sambo eller skulle allt gå bra.
    Blev gravid igen men nu tog man det bästa ut skulle sonen 2 veckor innan BF och ja stor va han för tiden men om jag skulle fött honom skulle det leda till Aut snitt hans navelsträng var för kort.

i vissa fall måste man ha snitt och det är inte fel
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • JazzKermit

VARFÖR?? 

Varför alla dessa trådar där man klankar ner på sina medsystrar?? Varför kan vi kvinnor inte hålla ihop och stötta varandra!? Har du fött barn så säger jag Grattis!! Om det gick galant och helt enligt planerna så säger jag Härligt! Om det var jobbigt och du vill älta det som hände, så lyssnar jag!  Det är ingen tävling!! 

• chokladmamma

haha, ja du var mej en skoj prick du! Lipa och få snitt...så går det nog sällan till och rädsla för smärta är nog sällan orsaken. Synd att du känner dig så bitter över att ha behövt föda vaginalt, antar att du inte har så bra erfarenheter av det. 

• PinkCrocodile

När jag väntade min son för x-antal år sedan var jag lite smårädd för förlossningen, men inget allvarligt. Födde honom vaginalt och det var det värsta jag någonsin gjort! Det uppstod flera olika komplikationer som har gjort att jag i flera års tid vägrat skaffa fler barn för att jag varit livrädd.
    Nu är jag gravid igen, något jag fick reda på i v. 30 och alltså inte kunde göra något åt. Barnet ska ut - vare sig jag vill eller inte. Ja, jag är fortfarande livrädd!! Man måste försöka tänka att de som vill ha planerat snitt förmodligen har en anledning till det, som alla andra inte behöver veta eller förstå... 

• Anemia

Det här var ju underhållande!
    Och jag undrar- de som får planerat snitt är inte värda att ha barn, de som då har adopterade barn- de har ju varken varit gravida eller blivit förlösta- är adoptivföräldrar lika mycket värda som en skrumpen champinjon då eller?

Skit samma om ungen kommer ur magen, vaginan eller med flygplan!

• iaseia
    Precis som kejsarsnitt är så mycket bättre.

Har inga barn själv men föder hellre vaginalt än med kejsarsnitt. verkar mycket mer bättre.

Sen vem får planerat kejsarsnitt för att man är rädd för vaginalt ??
    Min syster har fött två kejsarsnitt.
    Det första för att sonen låg fel och att då en vaginal förlossning skulle bli kompliktioner (skulle hon itne få den det planerade snittet då tycker du ?), har även en kompis som gjort på detta vis.
    Det andra kejsarsnittet var så tätt in på den första sonen så de var rädda att det första snittet skulle gå upp om hon gjorde vaginalt.
    Min två andra systrar den ena har fått två söner ville ha kejsarsnitt på båda men fick inte.
    den andra syster ska ha vilken dag som helst och ja hon har också bett om att få kejsarsnitt men har inte fått de

• ElizaDay

Är du bitter ts? Kanske är du som är
    rädd för att föda egentligen? Annars förstår jag inte varför du bryr dig, jag blev akut snittad för en vecka sen, och det är ingen lek ska jag säga dig, så du ska nog inte uttala dig innan du vet vad det handlar om

• Linda1976

Haha, ts! Nu lyckades du reta upp en hel hög! *grattis*

*GÄSP* själv genomskådar jag ditt provokationsförsök å surfar vidare.....  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • HEARM

detta är en rolig tråd hahah TS du fattar ju ingenting. Jag har fött tre barn alla vaginalt. jag skulle aldrig våga genomföra ett kejsarsnitt o gråta floder om jag var tvungen. Ett kejsrarsnitt är inte ett lätt val och utan smärta. Största skillnaden är att det gör ont efter förlossningen. Hur man än vrider o vänder på det så gör det ont o föda barn. finns inga enkla utvägar där det inte gör ont. Kejsarsnitt är ju nått av det bästa som hänt i vår utveckling bland förlossnignar. Vet du vad som hade hänt om det inte fanns kejsarsnitt? Jag tror inte det är så lätt o få planerat snitt. de måste nog ha ett bra skäl till det eftersom det kostar mer. men om man tidigt ser att barnet är stort, ligger i säte, har kort navelsdträng virad några varv runt halsen eller ja vad som helst som kan äventyra en vaginal förlossnign. viisst kan det gå bra o föda i säte mm men det är dumt o äventyra barnent och mammans liv. därför finns det kejsarsnitt.
    kejsarsnitt är ingen enkel utväg för att slippa en förlossnign. Kejsarsnitt är en stor operation där de skär upp magen och livmodern. läkningen efter ett kejsarsnitt är längre än för en normal vaginal förlossning.

• Ferrari72
    Luktar det inte lite avundsjuka tror jag?? Så jag ska inte ha barn hahaha, driver du med mej. Bara för att du väljer att trycka ut ungen mellan benen så kanske inte det passar alla, eller hur! Rätt åt dej att du fick gå igenom smärtan. Jag har tack och lov sluppit det pga 2 planerade snitt, som jag själv valde! Oj oj, tänka sej. Det viktigaste är väl ändå hur man är som mamma. Hur barnet kom till världen är väl skit samma.
Svar på tråden Planerat snitt är fusk!