Arbetslivet och gravidbesvär
Är i V16 nästa vecka och mår fortfarande väldigt dåligt. Mycket illamående och fruktansvärt trött.
Hade lätt kunnat sova en hel dag...
Är ledig från min praktikplats ett par veckor till och ledigheten har varit väldigt välbehövd kan jag säga då jag kunnat vila när jag vill och inga måsten.Bävar för när jag ska börja igen då det har varit väldigt tungt och jobbigt med det arbete jag har.Är på ett hunddagis. Är många hundar och idioter till arbetskamrater som inte är rädda om sin personal eller minsta förstående.På grund av för lite personal har jag fått springa och stressa då många lämnas samtidigt och ska rastas och ingen vila.På promenaderna har jag fått gå med tre st samtidigt och då ibland med stora jobbiga hundar som kan göra utfall och dra omkull en.Och det är väldigt jobbigt för mig att gå i detta väglaget och riskerar både min egen hälsa och mitt barns om det skulle hända något.
Har själv en stor hund men det här tycker inte jag är ok!
Har fått början till foglossning redan och ont i ryggen efter arbetsdagen.Min bm har sagt att jag ska ta det lugnt och ha lätta arbetsuppgfter.När jag sa det till schefen där sa han att antingen får man jobba när man är här eller vara hemma.Vilken idiot! Kommer troligen få gå hem med föräldrapenning 1 April om det blir beviljat.Hoppas det!
Men kan ju inte få sjukskrivning eller gå hem redan.De är ju stenhårda och rent omänskliga på försäkringskassan.Mår ju väldigt dåligt och speciellt på morgnarna.Och börjat vantrivas eftersom de inte tar nån hänsyn.Vad ska jag göra? Tror ni det finns nån chans jag kan bli sjukskriven nu?
Är inte den som är gnällig i onödan och inte vill arbeta men känner att det får vara nog nu!