• marlinire

Eventuell graviditet vs. karriär - oro

Jag har länge längtat efter barn, medans min karl har tyckt att vi skulle vänta. Vi gifte oss under 2010, och nu har han helt plötsligt ändrat sig. Det är inte sa att vi pa nagot sätt har tagit beslutet att vi ska försöka skaffa barn, men jag har slutat med mina p-ringar da de ställde till hormonrelaterade problem, och kondomer har inte kännts som ett alternativ.

Vi hade sex under min senaste ägglossning (25/12), nagot jag inte tänkte pa da utan insag först efterat. Sen dess har det varit berg och dalbana för min del... Jag vet inte vad jag vill, vet inte om jag är redo. Vet inte ens om jag faktiskt är gravid - jag har 2 test som jag ska ta under nästa vecka. Men nagot känns annorlunda i kroppen, även om det mycket väl kan vara orsakat av oron.

Och för att göra det hela ännu bättre sa vet jag inte vad en graviditet skulle leda till karriärsmässigt. Jag sitter som mellanchef pa ett ganska stort företag, och har fatt hintar av min relativt nytillsatte chef att han funderar pa att befodra mig. Jag jobbar 50-60 timmar i veckan, och älskar mitt jobb.

Jag vet helt enkelt inte vad jag vill, jag vet inte om jag är gravid, och jag vet inte hur det skulle paverka mitt liv i övrigt. Abort kommer inte att vara ett alternativ.

Nagon som varit i liknande sits?

• Svar på tråden Eventuell graviditet vs. karriär - oro
  • 120126 B

När man får barn, så känns allt annat mindre värt!!!!
    Hur gick det ts?

• Theréze

Jag håller absolut med havilja, när man får barn så känns allt annat mindre värt. Jag har också jobbat en del och tyckt karriären var viktig. Men nu när jag har barn så kan jag nästan ångra mig att jag väntade så länge med att skaffa barn...

• WSalma

Mycket beror väl på din partner, din chef, din arbetssituation, din personlighet osv.

Vilka uppgifter kan du ge till någon annan, kan du jobba hemifrån osv. Att vara på jobbet 50-60 timmar i veckan, kanske ha 2 timmars resväg om dagen, en partner som jobbar likadant och en personlighet som får panik av dammtussar i hörnen - det är nog ingen höjdare kan jag tänka mig...

Lycka till och berätta gärna hur det blev!

Svar på tråden Eventuell graviditet vs. karriär - oro