Är jag bara överkänslig?
Min man har en dotter sedan tidigare och denna dotter är väldigt omogen, hon gör saker utan att tänka efter för fem öre och har varit sådan så länge jag har känt henne.
Nu har hon gått och blivit mamma 21 år gammal med en kille hon känt i 5 mån. dessutom är bägge arbetslösa och hon valde att hoppa av en utbildning som hon kämpa för att komma in på som garanerat hade gett henne jobb när hon var klar men hon orkade bara någon termin.
Hon har en väldigt naiv syn på livet och förväntar sig alltid att hennes mamma ska komma och sopa upp efter henne vilket mamman tyvärr alltid gör.
Nu är hon som sagt själv mamma till ett barn på 4 mån. Vi har träffat barnet 2 ggr under dessa månader trots att vi inte bor så långt bort. De gånger hon har varit hos oss med barnet så har hon antingen lämnat barnet i bilbarnstolen i hallen och sedan satt sig framför datorn eller lämnat över barnet till någon annan ja ungefär som hon gör med sin hund.
Nu skulle vi åka hem till henne och fira hennes födelsedag på nyårsdagen och då ringer hon för att höra när vi kommer och om vi möjligtvis kunde plocka upp hennes barn och hund som hon lämnat hos sin mamma!?!?
Ok jag kan förstå om man behöver sova och få den avlastningen men nu har de lämnat sin 4 mån barn för att de skulle festa... För mig är det en sådan främmande tanke att man inte vill hämta hem sitt barn det första man gör på morgon efter.... Och sedan ber man personer som barnet öht inte alls känner att hämta det.
Vi sa givetvis nej och att hon själv ska hämta eller be sin mamma att lämna barnet till henne.
När vi kom till dem så var de givetvis skitsura men de sa inget om det.
Vad tycker ni är det så fel att av oss att låta henne själv ta hand och ge sitt barn trygghet när det är så litet?