• mooney

3:e gången gillt? Progesteron mm.

Hej! Är äntligen gravid igen (för 3:e gången på ett år). Har haft 2 MA tidigare i år och ett MA -01 och däremellan fått en härlig grabb. Är nu orolig över risken för ett nytt MA igen. tar progesteron den här gången. Har ätit Folsyra i en hel evighet känns det som.

På onsdag är det dags för ett VUL. Jag är urnervös och orolig för jag vet ju hur tufft det är om det skulle bli ett bakslag igen! Suck. Tycker att jag inte har några tydliga graviditetstecken den här gången heller. Lite ömma bröst kanske - men annars piggelin och inte alls det där trötta och illamående som jag önskar som någon slags bekräfttelse på att det verkligen är en liten "knort" därinne som växer och lever...

Någon annan i samma situation?
    Någon som tar progsteron?

Trots allat kan man ju bara önska och hoppas!!! Vad som händer inne i kroppen kan jag ju inte rå på! Tyvärr! Jag vill ju så gärna!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden 3:e gången gillt? Progesteron mm.
  • TheBlueRose

Grattis.

Lycka till nu med allt

• mammanmu

Hej vännen

Jag är i ungefär samma sits som dig.

Jag har en son på 3,5 år som är ett IVF barn innan honom hade jag 1 mf o 1 ma.
    Sen har vi gjort 3 misslyckade ivf/isci syskonförsök och jag hade ännu 1 ma i jan- 05.

Har precis dock fått reda på att jag är gravid igen men vågar inte tro på det. Jag tar Prog vagiatorer 3gg om dagen med sonen tog jag prog i sprutor enda tills v 14.

Har inte heller några speciella symptom kanske lite tröttare men å andra sidan blir jag alltid det på hösten.

Lycka till o kram Lina

• Siasofia

Jag är i vecka 6, tar progestoron och ska gör VUL den 7 dec. Vadå, är det vanligt att stickan ljuger? Visar + fast det inget är??? Nu blev jag orolig....

• maho0822

har en fråga ute på FL om progesteron. ska göra vul idag då jag är rädd för MF (haft ett relativt nyligt) och min DR som jag ska träffa ville ge mig progesteroninjektioner.
    hur tar ni er progesteron, biverkningar, och hur länge ska ni ta den?

• Siasofia

Jag tar progestoron i form av vagiatorier, 3 om dagen. Jag upplever inga särskilda biverkningar. Jag började ta dem när jag fick tillbaka mitt ägg och ska fortsätta fram till VUL den 7 dec (ca 5 veckor alltså). Får du vaggisar är det en bra ide att köpa upp sig på trosskydd...

• mooney

Hej alla! Ville bara berätta att det fanns ett litet hjärta som pickade och slog när jag gjorde mitt VUL för snart en vecka sen. Ska tillbaka om ca en vecka (7 dec) för en ny koll. De andra graviditeterna har gett med sig före v 8, "säger de lärde". Jag lever på hoppet.

Svårt att komma på bra ursäkter på jobbet för att smita ifrån... Hm.

Lycka till alla andra och håll tummarna!

• Siasofia

Mooney!

Hurra för dig, det kommer gå bra. Ska själv göra mitt första VUL efter testet, just den 7:e faktiskt. Ska till SH, vill också se ett litet hjärta.

• DragonLover

Grattis!
    Håller tummarna för att det går bra!

• mooney

Tack för gratulationer! Hur mår ni andra? Läste nånstans att vi tjejer är fixerade vid hur andra mår under sina graviditeter men hur skulle det vara om vi sprang runt och jämförde hur vi mår i vanliga fall. Alltifrån blodtryck till hjärtslag och annat....

Jag mår för det mesta "som vanligt". Har mått illa några gånger (men har en 3,5-åring som varit magsjuk....). Trött ibland - men oftast inte. Dåligt humör enligt sambon. Har haft spända bröst av och till.

Jag vill ju VETA hela tiden att allt är OK! Har något slags kontrollbehov styrt av oron. HMMM...

Men som jag läste någonstans... Man väntar barn - inte missfall...

Kram på er tjejer.

• Siasofia

Har gjort VUL nu och det finns en liten bebbe där vars hjärta slår fint. Har fått sluta med prog. nu och mitt illamående har bytt karaktär, tröttheten också. Svårt att förklara hur, men det är annorlunda.

• Siasofia

Har gjort VUL nu och det finns en liten bebbe där vars hjärta slår fint. Har fått sluta med prog. nu och mitt illamående har bytt karaktär, tröttheten också. Svårt att förklara hur, men det är annorlunda.

Svar på tråden 3:e gången gillt? Progesteron mm.