RadarQueen skrev 2011-01-04 08:57:01 följande:
Ja jag kan bara hålla med. Då är de dessutom starkare och kan gå obehindrat. Vår son går inte än utan stöd, men han verkar inte lida av det.
Konsekvens är skitsvårt när de lägger av värsta sötleeendet mot en. Hålla sig allvarlig går knappt.
Bästa är ändå när han biter sig själv av misstag, han slutar direkt och blir så förvånad.
Har er son börjat kasta ner mat i ren trots?
Här brukar han ta en bit smörgås och sen sakta föra armen utanför stolen, titta på mig och släppa. Vad gör liksom *s*
Och precis som du beskriver så är det som vanligt mellan, hhar börjat fundera på vilka diagnoser han inte har *s* Skämt å sido, det är ju jättesvårt eftersom de inte förstår orsak och verkan. Typ, kastar jag ner mackan så är den slut sen och då blir man hungrig.
Han har tendenser att kasta sig bakåt men jag har försökt att parera det så jag lägger han ner.
Nu går våran son visserligen, så där kan det knappast ligga någon frustration. Han har visserligen nyss lärt sig hur han tar sig upp i soffan, men har svårt att förstå att han inte kan springa rätt ut i luften. Han vet hur han tar sig ner ordentligt, men det är ju en klen tröst när han använder soffan som racebana, man har hjärtat i halsgropen minst sagt.
Jodå, här slängs det mat på golvet...och annat som ligger på hans lilla bord. Det brukar dock funka bättre om han har en smörgås eller något som han kan pilla med själv samtidigt som man matar honom. Egen sked brukar han också få ha, eftersom jag tror att han vill försöka lite på egen hand. Kan själv som sagt...men ändå inte^^.
Han kastar sig bakåt emellanåt, men det är mest om man har honom i famnen. Blir han sur annars så slänger han sig framåt på golvet och skriker. Han har börjat göra sig lealös när man ska försöka ta upp honom, vid läggdags te x...som inte är dagens höjdpunkt direkt. Han slappnar liksom av i armarna så det blir skitsvårt att få ett riktigt grepp. De kan de små liven *S*
Sen är det ju som du säger, de förstår ju inte orsak och verkan så du kan ju inte resonera med dem. Jag antar att man får låta dem komma underfund med att smörgåsen är slut när man kastat bort den. Det blir nog skönare sen när de är stora nog att förstå det man säger till dem, att hoppar du i soffan så kan du ramla ner och göra dig illa....nu är det ju bara skoj när man säger till...han får ju en reaktion. Ska nog testa att bara sitta med i soffan och låta honom härja på, förr eller senare kanske nyhetens behag lägger sig, men då har han väl kommit underfund med att han kan leka Tarzan i gardinerna istället :P