• Simsonen

Hur tungt kan marsvinet bli utan att det är skadligt?

Min teddytjej Svea har gått ihop med en hane i fyra månader, eftersom det inte tog sig första månaden så blev jag säker på att hon inte kunde få ungar och hon och hanen var verkligen ett perfekt team. Så för ett tag sedan märkte jag att hon såg tjock ut men jag kände inget i hennes mage så jag tänkte att hon nog bara var tjock, det blir ju marsvin i perioder. Så igår när jag vägde henne visade vågen på enorma 1260, hon är rejält tung och det sprattlar för fullt i hennes mage.
    Men jag tänker på de tunna benen marsvin har, hennes tassar, hur mycket vikt klarar de egentligen. Hur tung kan hon bli utan att det är skadligt? 

• Svar på tråden Hur tungt kan marsvinet bli utan att det är skadligt?
  • Simsonen
    kakmamman skrev 2011-01-03 19:58:51 följande:

Dom e nog gjorda att klara av det.. :P

Jo man får hoppas det, men ändå. Magen släpar nästan i marken och de där små benen ser så tunna ut. Måtte ungarna komma snart. Min andra honor har legat kring 1050 när ungarna kommit så de är inte alls i samma klass.
  • kakmamman
    Simsonen skrev 2011-01-03 20:04:40 följande:
    Jo man får hoppas det, men ändå. Magen släpar nästan i marken och de där små benen ser så tunna ut. Måtte ungarna komma snart. Min andra honor har legat kring 1050 när ungarna kommit så de är inte alls i samma klass.
    Nä det kanske är en liten bebbe extra? :P
    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Simsonen
    kakmamman skrev 2011-01-03 21:16:22 följande:
    Nä det kanske är en liten bebbe extra? :P
    Det hade varit roligt, hoppas så på en vit hane med samma temperament som Svea.
Svar på tråden Hur tungt kan marsvinet bli utan att det är skadligt?