• Socker på det

Barn som reklampelare?

Jag har en kompis som bestämt inte sätter på sitt barn kläder med motiv av till exempel seriefigurer som Bamse, för att det då känns som att hon "gör reklam med sitt barn" och hon vill inte att barnet ska vara en reklampelare. 

Jag som annars har ganska bestämda åsikter om det mesta tycker att det här känns lite töntigt och överdrivet. Vad anser ni? 

• Svar på tråden Barn som reklampelare?
  • Pillis4
    Socker på det skrev 2011-01-04 00:00:31 följande:
    Jag har en kompis som bestämt inte sätter på sitt barn kläder med motiv av till exempel seriefigurer som Bamse, för att det då känns som att hon "gör reklam med sitt barn" och hon vill inte att barnet ska vara en reklampelare. 

Jag som annars har ganska bestämda åsikter om det mesta tycker att det här känns lite töntigt och överdrivet. Vad anser ni? 
    skitlöjligt
  • Tygtiiger

Det beror ju på vad man gör reklam för. Jag har inget emot att göra reklam för bamse, tex. Men varför sätta på ungen en tröja som det står RALPH LAUREN tvärsöver?

Det som talar FÖR kläder med serietidningstryck är ju att större barn själva tycker de är fina och roliga och det är nog viktigare för mig att min son får känna sig fin än att han inte gör reklam för saker som jag tycker är i grunden oförargeliga.

Krupke, we've got problems of our own!
  • HASP

Bamse t.ex. gör jag gärna reklam för också :) Gillar Bamse :)

Tycker det är lite löjligt, då skulle man ju inte kunna ha märkeskläder heller för de står ju ofta märket synligt nånstans på plaggen.

Svar på tråden Barn som reklampelare?