• SajSajFT

Det vackraste namn du vet

Vilket är det vackraste namn du vet?
    Nämn både ett tjejnamn och ett killnamn Glad
    Du får gärna skriva flera en bara ett.....

Mina favoriter:
    Sammy, Mila, Jasmine, Shawn, Michael, William och Jimmy

• Svar på tråden Det vackraste namn du vet
  • SajSajFT
    vivi85 skrev 2011-01-04 01:25:55 följande:
    Inte här i trakterna iaf, och inte för fyra årsedan när hon föddes.. Tungan uteBor ju på landet.. och jag valde det inte för att det var ovanligt, utan för jag såg namnet i en veckotidning och det sa klick!
    Jo jo men jag menar överhuvudtaget ^^ Är ju på topplistan i Sverige men inte konstigt med tanke på att det är så fint :)
  • vivi85
    SajSajFT skrev 2011-01-04 01:28:10 följande:
    Jo jo men jag menar överhuvudtaget ^^ Är ju på topplistan i Sverige men inte konstigt med tanke på att det är så fint :)
    Jaha, är det.. :) hade jag ingen aning om.. är inte i den fasen längre när man spanar efter namn, är ju färdig.. Flört
  • SajSajFT
    vivi85 skrev 2011-01-04 01:29:24 följande:
    Jah, är det.. :) hade jag ingen aning om.. är inte i den fasen längre när man spanar efter namn, är ju färdig.. Flört

Visste du inte det? Förvånad Det ligger ju på nummer 1... Tungan ute
    2007 låg de på plats 6 ^^

• Jessis

Förutom mina barns namn (Philip, Victor, Isac, Mira och Elise) så gillar jag:

Nicolai, Tristan och David

Nellie, Salmi och Olivia

• ruby84

Menar dom som vi ha senare som namn till syskon som kommer....9

• vivi85
    SajSajFT skrev 2011-01-04 01:37:51 följande:

Visste du inte det? Förvånad Det ligger ju på nummer 1... Tungan ute
    2007 låg de på plats 6 ^^

Haha, nää... seriöst det visste jag inte.. hur hittar man dem listorna??? Och nr 1 med.. det var faktiskt lite tråkit.. Hon är född 06, och vill inte minnas att jag såg namnet där? hm.. men tack för upplysningen.. Glad
  • Utopia

Jag gillar mina barns namn mest Wilhelm, Gabriel, felicia och Tilia och briken och just briken då det endast är två st som heter det i sverige och är kvinnor sen Tilia är det nu mera över hundra som heter men när dottern föddes och fick det var det bara 40 st

021229, 040817, 070111, 100102 jaochfamiljen.blogg.se
  • Utopia
    vivi85 skrev 2011-01-04 01:40:06 följande:
    Haha, nää... seriöst det visste jag inte.. hur hittar man dem listorna??? Och nr 1 med.. det var faktiskt lite tråkit.. Hon är född 06, och vill inte minnas att jag såg namnet där? hm.. men tack för upplysningen.. Glad
    www.svenskanamn.se
    021229, 040817, 070111, 100102 jaochfamiljen.blogg.se
  • vivi85

Alicia låg ju inte på plats 1, utan plats 29.. mkt bättre,.. :P

• SajSajFT
    vivi85 skrev 2011-01-04 01:40:06 följande:
    Man kan se på svenskanamn.se bland annat.
    2006 var det på plats 9.

Vet det för att vi kollade upp det när min lillasyster skulle döpas till det men det blev inte så för hennes föräldrar tyckte att det var för vanligt Glad och ja det är verkligen en LITEN lillasyster, Skiljer jättemånga år mellan oss... =))
  • SajSajFT
    vivi85 skrev 2011-01-04 01:49:26 följande:
    Alicia låg ju inte på plats 1, utan plats 29.. mkt bättre,.. :P

Ahaaa Alicia xD
    Tyckte du skrev Alice... Börjar bli trött tror jag :P

• vivi85

Haha.. :) jag med, men har lite mindre än fem timmar kvar innan jag får åka hem.. :)

• Primrose

Min sons namn tycker vi är väldigt vackert, såklart (vill dock inte avslöja vilka de är här ).
    Annars: När jag var yngre trodde jag att jag skulle döpa min son, om jag fick någon, till David eller Adam.
    Flicknamn: Amanda, Miranda, Rebecca och Laura. Sedan har jag ett namn på lut till en flicka, om vi mot all förmodan, skulle få ett barn till. Men det namnet avslöjar jag inte.

• vampyria2

Min äldsta heter Amanda och det är för mig det vackraste namn som finns  först så tycker jag att det låter så mjukt och fint när man säger det, sen älskar jag att det betyder 'hon som bör älskas"  tycker att det är så underbart och passar bra in på henne

Sen heter min mitten tjej Anna-josefin och det gillar jag för att det i sin vanlighet är så ovanligt, är bara hon och en till som heter så

Loke heter sonen och det tycker jag är både vackert och starkt.

Andra namn som jag älskar är Lindi, Lennon, Kian, Levis, Nelly, Elvis  

• MissMcQueen
    Mrs Sheldon Cooper skrev 2011-01-04 01:22:27 följande:

Mina döttrars namn! Mackenzie & Nevaeh

Otroligt gammal tråd Tungan ute Men måste fråga: Hur uttalar du namnet Nevaeh?
    Jag älskar namnet (med engelskt uttal) och skulle gärna använda det, men lite osäker på hur det funkar här i Sverige. Glad
Svar på tråden Det vackraste namn du vet