• Superbia

HP för risk på arbetsplatsen?

Jag läser på FKs hemsida att man kan få HP om man har ett arbete som kan innebära en risk för sitt ofödda barn; exempelvis om man arbetar med farliga ämnen. Men om risken består i andra människor, att man arbetar på ett ställe där man riskerar att få en spark i magen så att man förlorar sitt barn, räknas detta in som en tillräckligt stor risk för att få HP?

• Svar på tråden HP för risk på arbetsplatsen?
  • Jezamine

Kan du inte höra med FK om det?

Jag är INTE avstängd
  • Superninjan

ja. Jag jobbade förrut på en demensavd där våld mot personal kunde förekomma rätt ofta. De som var gravida under mina år där fick hp

• Superbia
    Superninjan skrev 2011-01-04 14:45:53 följande:
    ja. Jag jobbade förrut på en demensavd där våld mot personal kunde förekomma rätt ofta. De som var gravida under mina år där fick hp
    Känns ju som att det är en lika stor risk som farliga kemikalier.
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • Superbia
    Jezamine skrev 2011-01-04 14:44:28 följande:
    Kan du inte höra med FK om det?
    Klart att man kan, men varför inte fråga det allvetande Familjeliv först Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥
  • sheena82

Jag fick hp pga risker i arbetet med människor. Eller först och främst så blev jag omplacerad från mitt ordinarie st'lle till ett lugnare, men gjorde en VÄLDIGT detaljerad arbetsbeskrivning av båda ställena och skickade in och fick godkänt. Så ska du söka hp pga risker i arbetet så måste din chef först försökt hitta något annat för dig ställe att jobba på. Finns det inte eller du upplever riskerna lika stora på det nya stället kan du skicka in ansökan.
    Lycka till :)

Svar på tråden HP för risk på arbetsplatsen?