• solfrost

Jag blev så överaskad! En med samma namn och samma personnummer?!

Min son har ett ganska ovanligt namn och vi var på Br och skulle handla med kortet som låg hemma...
    De tittade på sonens namn och datum och fick upp två med samma namn och datum!
    Gissa om jag blev förvånad. Efteråt kom jag på att jag skulle frågat var de bodde:)

Kul iaf:)

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • Svar på tråden Jag blev så överaskad! En med samma namn och samma personnummer?!
  • Fladdermus

Personnummer eller samma födelsedatum? Samma personnummer ska ju inte vara möjligt väl?

• solfrost

födelsedatum.

• Ruggugglan

antar att du menar att de är födda samma dag

Den hände en liknande grej när vi skulle döpa vår son.
    Vi beställde tårta till fikat efteråt och skrev upp det i mitt namn. Några dagar senare ringer konditoriet upp och var förvirrade. Det var nämligen två Sandra med varsin son som heter Charlie som beställt nästan likadana tårtor! Det kusliga var att de skulle döpas samma dag.

• solfrost
    Sandra Michelle skrev 2011-01-04 17:37:33 följande:
    antar att du menar att de är födda samma dag

Den hände en liknande grej när vi skulle döpa vår son.
    Vi beställde tårta till fikat efteråt och skrev upp det i mitt namn. Några dagar senare ringer konditoriet upp och var förvirrade. Det var nämligen två Sandra med varsin son som heter Charlie som beställt nästan likadana tårtor! Det kusliga var att de skulle döpas samma dag.
    Oj , ja det var också ett sammanträffande:)
    Jag blir ju så nyfiken på vilka det är som har så bra smak på namn:) Kanske ska fråga nästa gång om de får lämna ut det...
    Hade ju varit roligt.
  • Hannathu

Kan det inte vara så att din son är registrerad dubbelt? Det har nämligen hänt mig, jag är tredubbel kund på ett företag som verkar ha synnerligen dålig koll.

• solfrost
    Hannathu skrev 2011-01-04 17:40:37 följande:
    Kan det inte vara så att din son är registrerad dubbelt? Det har nämligen hänt mig, jag är tredubbel kund på ett företag som verkar ha synnerligen dålig koll.
    Nej det var olika efternamn...
    Det är iof över 600 som heter så i Sverige just nu, så det kan ju vara lite svårt att hitta:)
  • solfrost
    Friid4 skrev 2011-01-04 17:41:24 följande:
    Vad heter din son som är så ovanligt?
    Frej heter han.
  • Hannathu

Har de samma fyra sista så har de antingen registrerat fel på BR eller så har skatteverket gjort ett allvarligt fel

• Dixie

vi känner en flicka med samma förnamn (Astrid) som min dotter och och de är födda samma dag!

• Carro W

Kul :)

Det är inte lätt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • solfrost
    Dixie skrev 2011-01-06 15:12:03 följande:
    vi känner en flicka med samma förnamn (Astrid) som min dotter och och de är födda samma dag!
    Kul!
  • Hannathu

Jag känner en tjej som har samma namn som mig och är född på samma BB så vi delar alltså även de första två av de fyra sista

• Sunelina

Jag och en gamla klasskamrat hade samma fyra sista siffror, men födda olika månader.
    Likadant min man och 2 av hans kompisar har samma sista fyra men är födda olika månader.

• Tuzze

Jag o min arbetskompis gjorde gravtest samma dag, under graviditeten va vi hos bm med en dag imellan, vi hade nära anhöriga som dog på samma dag under vår graviditet, hon blev planerad till den 9/2 o jag till den 11/2 o våra söner föddes på samma dag 10/2 o heter Elias båda två..... :D

• solfrost

Där ser man!

Svar på tråden Jag blev så överaskad! En med samma namn och samma personnummer?!