• delphibaby

Någon mer som har en man som drar ut på att börja utredning???

Hej!
    JAg och min man har försökt få barn i 4 år. december 2007 började vi utredning men vi fortsatte aldrig den då min man fick besked om att han hade för få och för långsamma spermier.
    Därav har det dröjt. Vill påpeka att det var en stressig situation just då. Men han ville inte fortsätta och var jätteledsen över beskedet.
    Har tagit upp ett flertal gånger om att vi ska börja ny utredning men inte fått någon respons.
    -har en gyntid snart och tänker börja ta tag i detta på egen hand tills jag fått veta om det är något fel på mig.
    Sen får vi fortsätta med mannen.
    Känner du igen dig så kan vi diskutera här!

• Svar på tråden Någon mer som har en man som drar ut på att börja utredning???
  • delphibaby
    Just me skrev 2011-01-04 21:05:03 följande:
    Hahaha ursäkta men det lät så gulligt och roligt det du skrev Ni har varit i lag länge va? Låter det som.. Min sambo var ganska orolig för hur hela behandligen och vad som skulle ske ,det såg jag på han och märkte hur han var och hur han prata när vi skulle börja det hela och sen när vi väl kom till kliniken och sköterskan förklarade lite så märkte jag att mycket släppte så om du bara lyckas övertala honom att gå med på det hela så tror jag allting kommer att lösa sig Men det är den här biten som är svårast. Har du frågat han vad han skulle tycka om du gjorde en behandling på egen hand? Alltså för att höra o se reaktionen? Jag slängde ur mig då till min och han sa tydligt att han inte ville..nähä?!? Men hur ska vi lösa det då,eftersom jag verkligen vill ha barn och är redo?! Efter många om om och men..flera veckor..så till slut lyckades jag få han till det. Och nu märker jag att han blir gladare och gladare..! Karlar måste komma från en annan planet
    hihi sån är jag:Dlättar bara på hjärtat ibland:Dja vi är inne på vårt 10 onde år!!!jag påpekade förut att d åfår jag väl spara pengar och åka till danmark och då blev han sur och sa vi ska börja utredning......Men ge mig inte nå stora förhoppningar om du sen inte fullföljer dom!!!!TYCKER JAG!!!JAg önskar mig inget annat än att han ska följa med mig.ska till gyn nästa vecka och då ska jag ta upp att jag vill utreda mig först och se om de är nått fel på mig på huvudtaget eller om jag har nått fel som nehöver ordnas först.sen får jag skicka mannen och vägrar han kommer jag bli grymt besviken!!
  • Just me

Men är det inte enklare att ni går tillsamans? Hur var det,hade ni redan kollat o var det länge sen isåfall? Tänkte att det kanske blir svårare för honom att ta tag i det o gå dit om han får gå själv sen? Skönt att det börjar ske nånting snart iallafall så du vet mer..i början kanske ni bara får hormonsprutor som ni ska ta några veckor och försöka på egen hand först,det fick vi och när det inte funkade så fick vi komma tillbaka och fick mer mediciner för ivf:en...

• delphibaby
    Just me skrev 2011-01-04 21:27:11 följande:
    Men är det inte enklare att ni går tillsamans? Hur var det,hade ni redan kollat o var det länge sen isåfall? Tänkte att det kanske blir svårare för honom att ta tag i det o gå dit om han får gå själv sen? Skönt att det börjar ske nånting snart iallafall så du vet mer..i början kanske ni bara får hormonsprutor som ni ska ta några veckor och försöka på egen hand först,det fick vi och när det inte funkade så fick vi komma tillbaka och fick mer mediciner för ivf:en...
    lätt att gå tillsammans när den andra parten vägrar..Vi började en utredning 2007.visade sig att mannens spermier var få och långsamma.står i första inlägget som jag skrivit. då ville han inte fortsätta de förstörde hans manlighet som han sa..försökte förklara att vi kunde få hjälp men ickevi är nu  inne på fjärde året utan ett SKIT.Jag får följa med honom i såfall men vill veta om de är nått med mig först.han tycker jag skyller på honom men jag skyller inte på honom alls försöker bara få honom att FATTA FAKTA!!!!!Men vill man inte så vill man inte men då kommer inte jag att stanna.
  • Just me

Jag tycker att det du säger är helt rätt! Visst absolut man förstår karlarna också men samtidigt så måste han förstå att ingen behöver veta det om ni inte vill tala om det så klart och på så vis behöver han inte skämmas.. Det är ju det att de förstår inte hur vanligt det är men par som söker ivf och det är hemsk många som har nedsatt sperma kvalitet,i alla åldrar och det beror på mycket! Cigg,snus,stress,alkohol you name it! Du tänker alldeles rätt gumman även om det är svårt men har det gått så många år och inget händer så..,men det kan hända att han tar tag i den då du kommer att ställa ultimatum,det var då min ändrade sig.. Det kommer att ordna sig ska du se..finns här ommdu känner för att lätta på hjärtat! Alltid skönt att ha någon att prata med speciellt någon som vet hur man känner p tänker..

• delphibaby
    Just me skrev 2011-01-04 21:55:05 följande:
    Jag tycker att det du säger är helt rätt! Visst absolut man förstår karlarna också men samtidigt så måste han förstå att ingen behöver veta det om ni inte vill tala om det så klart och på så vis behöver han inte skämmas.. Det är ju det att de förstår inte hur vanligt det är men par som söker ivf och det är hemsk många som har nedsatt sperma kvalitet,i alla åldrar och det beror på mycket! Cigg,snus,stress,alkohol you name it! Du tänker alldeles rätt gumman även om det är svårt men har det gått så många år och inget händer så..,men det kan hända att han tar tag i den då du kommer att ställa ultimatum,det var då min ändrade sig.. Det kommer att ordna sig ska du se..finns här ommdu känner för att lätta på hjärtat! Alltid skönt att ha någon att prata med speciellt någon som vet hur man känner p tänker..
    Tack det känns skönt att någon i hela sverige varit med om liknande trodde jag var alldeles ensam om de.Blev jätteglad när jag såg att jag fått ett inlägg.nu känner jag mig inte så jätteensam länge:D
    Vilken stad bor du i?blev bara nyfiken nu när jag satt och skrev!!
  • Just me

Jag bor i Gävle,själv då? Du är definitivt inte själv om det,du ska se att snart dyker det upp fler som har varit eller är i samma sits.

• delphibaby
    Just me skrev 2011-01-04 22:17:14 följande:
    Jag bor i Gävle,själv då? Du är definitivt inte själv om det,du ska se att snart dyker det upp fler som har varit eller är i samma sits.
    ok inte så länge sen jag var i gävle.mannen har en god vän som bor åt de håller.sen brukar jag besöka sandviken och dollarstore:D
    Själv bor jag i stockholm!!
  • Just me

Ah ok,inte så långt ifrån då hehe..ja,Dollarstore har de lite smått och gott på,hehe.. Nä nu blir det lite tv och sen sova,är jätte trött Hörs nå senare.. Hoppas du mår bättre nu så du kan sova ikväll för det är fördjävligt att lägga sig arg,ledsen,besviken....

• delphibaby
    Just me skrev 2011-01-04 22:40:27 följande:
    Ah ok,inte så långt ifrån då hehe..ja,Dollarstore har de lite smått och gott på,hehe.. Nä nu blir det lite tv och sen sova,är jätte trött Hörs nå senare.. Hoppas du mår bättre nu så du kan sova ikväll för det är fördjävligt att lägga sig arg,ledsen,besviken....
    god dag.jag var ganska trött när jag la mig så somnade med en duns!så hann inte tänka så mycket.ja på dollarstore har man hittat massa smått och gott..Handlade lite saker till vårt bröllop där!!!sen har man handlat lite porslin och så där.även gardiner:D
    Längtar nu tills nästa vecka då jag får prata med en gynekolog!!
    Njuter av min ledihet i alla fall
  • Just me

Ja jag förstår det att du njuter för fulla muggar, synd bara att det inte kunde vara lite si så där 23 grader varmt och strålande solsken Hehehe....
    Ja som sagt , jag håller verkligen tummarna för dig till nästa vecka. Även om det kan kännas lite si sä där just nu men du ska se att på ett eller annat sätt så kommer det att ordna sig.. De orden sa jag till mig själv på slutet när jag inte orkade kämpa "ensam" längre...

• delphibaby
    Just me skrev 2011-01-05 11:14:18 följande:
    Ja jag förstår det att du njuter för fulla muggar, synd bara att det inte kunde vara lite si så där 23 grader varmt och strålande solsken Hehehe....
    Ja som sagt , jag håller verkligen tummarna för dig till nästa vecka. Även om det kan kännas lite si sä där just nu men du ska se att på ett eller annat sätt så kommer det att ordna sig.. De orden sa jag till mig själv på slutet när jag inte orkade kämpa "ensam" längre...
    Fattar inte hur mycket en människa orkar egentligen.uppenbarligen verkar den orka hur mycket som helst.men va fasen nån gräns måste väl finnas???eller är de så att de man verkligen vill ha och önskar kan man ha hur mycket enrigi till som helst?knasigt i alla fall!!
  • delphibaby

en ljusstrimma har börjat falla,fick samtal av mannen min precis som sa att hans chef erbjudit honom att börja jobba natt.inte nog med att han själv med lite stöd av mig pratade om att han då är ledig på dagarna och kommer ha alla möjligheter att följa med och påbörja ny utredning. känns som om han ska växa till sig lite nu.känns som ett nytt liv börjar:D

• Just me

Oh men vad roligt att höra!!! Jätte glad för din skull och du ska se att så småningom kommer han att kunna glädjas åt det fast det kan ta tid... du vet hur de kan va hehe...

• Yrja M
    delphibaby skrev 2011-01-04 20:50:56 följande:
    Ja hans motto var ju för ca 5-6 år sen att han skulle ha två barn innan 30!!!Men hallååååå Var är dom då?om han nu sa så varför vägrar han nu??måste vara som du säger att karlarna blir rädda och fega som små barn när det måste få hjälp med något.dom vill ju klara allt själv men utan oss skulle alla nog äta makaroner och köttbullar och gå i rosa strumpor istället för vita och de skulle sitta och ja dra sig i snabeln vid en barnförbjuden film eller i en äppelpaj.Ok dålig humor jag vet! Men de var de som kom från mitt hjärta just nu.
    JA samtalsämnet, det blir när det blir och ja vi ska ta tag i det SNART MEN NÄR I H.VETE är SNART????!!!
    Och så kommer det massa bortförklaringar. jaja har hört de där förut.så undrar han varför jag är en bitterf*a..JA kan man undra!!!Ellerhur??!!!
    Alltså, är du också ihop med min karlslok eller vad!? Flört Det är som att våra historier är identiska.

Hur många bortförklaringar kan det finnas egentligen?
  • delphibaby
    Just me skrev 2011-01-05 17:47:24 följande:
    Oh men vad roligt att höra!!! Jätte glad för din skull och du ska se att så småningom kommer han att kunna glädjas åt det fast det kan ta tid... du vet hur de kan va hehe...
    det hoppas jag också!!!men jag hoppar inte av glädje förns den dagen är kommen om man säger så...men om en vecka kommer han börja jobba natt så får vi sen:D
  • delphibaby
    Yrja M skrev 2011-01-05 22:04:33 följande:
    Alltså, är du också ihop med min karlslok eller vad!? Flört Det är som att våra historier är identiska.

Hur många bortförklaringar kan det finnas egentligen?
    hej mollina.
    Uppenbarligen verkar det inte bättre..Trodde som sagt jag var ensammast i världen om att ha en karl som vägra och inte var ett dugg intresserad.Men det som är så roigt att han glänser av lycka när han träffar sina brorsarn och även en av mina väninnors barn.han tom håller dom..Men det skär i hjärtat på mig att han inte velat ha några med mig eller han har säkert vela demen har velat försöka göra barn  utan hjälp men vekar hopplöst om man säger så..
  • delphibaby

nu har vi fått tid för utredning känns skönt!och mannen är med på de.vi har pratat igenom saker och ting:Dskönt

Svar på tråden Någon mer som har en man som drar ut på att börja utredning???