• AmandaBrun

Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!

Hej hopp!

Nu är bebisarna ute och våra kroppar.....ja dom är kanske inte som dom var innan?

Men här ska vi peppa varandra, dela med oss av tips och uppnå fantastiska resultat!!!! Solig

Skriv i eran startvikt samt målvikt och övriga mått ( arm, lår, stuss ) så uppdateras allt en gång i veckan ( varje Måndag )

Då kör vi !

• Svar på tråden Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!
  • Pigelinen

Vikt förlossningen (6/2): 85kg
    Vikt 18 mars:             73,8 kg
    Vikt 1 april:                  75 kg
    Vikt 18 april:                  73,3 kg
    Vikt 7 maj:                     72,6 kg
    Vikt 14 maj:                  73,7 kg
    Vikt 20 maj:                   72,4 kg
    Vikt 27 maj:                   71,9 kg
    Vikt 3 juni:                     71,5 kg
    Vikt 18 juni                    70,3 kg
    Vikt 24 juni                    70,1kg
    Vikt 30 juli                      71,9 kg
    Vikt 12 aug                   70,0 kg
    vikt 15 sep                    69,7 kg
    Vikt 21 sept                   69,2 kg
    Vikt idag:                     68,9 kg
    Delmål (18/6):        70kg KLART 12 augusti
    Delmål 2 (16/10)     68kg 0,9 kg kvar
    Målvikt:                     65kg (3,9 kg kvar)

SJUKT långsamt går dem men åtminstånde neråt.... 2 veckor kvar till målet ska vara klart... iiiiiiiiiiiiii

• Pigelinen

Vikt 18 mars:             73,8 kg
    Vikt 18 april:                  73,3 kg
    Vikt 14 maj:                  73,7 kg
    Vikt 20 maj:                   72,4 kg
    Vikt 27 maj:                   71,9 kg
    Vikt 18 juni                    70,3 kg
    Vikt 24 juni                    70,1kg
    Vikt 30 juli                      71,9 kg
    Vikt 21 sept                   69,2 kg
    Vikt 30 sept                   68,9kg
    Vikt idag:                     68,4 kg
    Delmål 2 (16/10)     68kg 0,4 kg kvar
    Målvikt:                     65kg (3,4 kg kvar)

• Pigelinen
    JA UNDERBART!!!!!!!!!!!!!!! jAG HAR KLARAT DELMÅL 2... SÅ HIMLA SKÖNT. FRAMFÖRALLT HAR JAG INTE BARA GÅTT NER I VIKT JAG HAR ÄVEN MINSKAT EN HEL DEL I MIDJEMÅTT!!!!
    Nu måste jag bestämma datum till när jag ska ha nått målvikten... men det avvaktar jag med och njuter bara idag åt att jag varit så duktig!!!

Vikt 5 okt                       68,4kg
    Vikt idag:                     67,7kg
    Delmål 2 (16/10)     68kg KLART 14 oktober
    Målvikt:                   65kg (2,7 kg kvar)

Midja 18 mars : 94cm
    1 april:               89cm
    18 april:             89cm
    12 aug               86 cm
    Idag:                  80cm

Lår 18 mars: 58cm
    1 april:           58cm
    12 aug:
    Idag:               58cm

Höft 18 mars: 106cm
    1 april:            103cm
    24 juni:            103 cm
    Idag:               98 cm

• na96gen

nu är det 9 veckor kvar till jul och min kropp ser fortfarande ut som att jag är gravid.. så nu tänkte jag ta tag i det ..
    jag ammar fortfarande så jag får ej banta ....

planen är
    - vanlig mat men mera grönsaker och frukt
    Barnvagnspromenader och ev crosstrainer

Ser ju att ni lyckats superbra... har ni några bra tips att dela med er av  Hjärta

• Pigelinen
    na96gen skrev 2011-10-22 20:41:26 följande:
    nu är det 9 veckor kvar till jul och min kropp ser fortfarande ut som att jag är gravid.. så nu tänkte jag ta tag i det ..
    jag ammar fortfarande så jag får ej banta ....

planen är
    - vanlig mat men mera grönsaker och frukt
    Barnvagnspromenader och ev crosstrainer

Ser ju att ni lyckats superbra... har ni några bra tips att dela med er av  Hjärta
    att bara bestämma sig, låter som en klycha men det är faktiskt så, vill jag äta godis, kakor osv el nyttigt o röra på mig...Var på semester en vecka o jag hade packat ner träningskläder som jag använde två gånger på veckan plus att jag gick på vattengympa en gång o Yoga två gånger så totalt 5 pass som jag aldrig hade gjort om det hade varit ett halvår sedan.  ;)
  • na96gen

grymt sa grisen .. bestämt mig har jag
    men besvärlig kropp känns det som .... förkyld nästan hela tiden så svårt att komma igång ordentligt .. alltså köra pass... 
    men jag kommer kämpa på och mitt mål är ett kilo i veckan ..
    så det borde jag väl klara tycker jag

• Pigelinen

Det gäller att få till träning som man känner är nåbara. Personligen gillar jag inte att träna på kvällen när min man är hemma, då vill jag ju träffa honom. Så vi har köpt en cross trainer så kör jag ett pass 2-3gånger i veckan och då oftast direkt på morgonen när jag vaknat. Sen är det det där med mat. Jag har bytt tallrik till en assiett (så lätt att fylla tallriken annars) och så börjar jag först med ett glas vatten och sen halva assietten med sallad. Resten mat, är jag fortfarande hungrig så är de sallad igen.

Sen serjag till att ha mörkchoklad och nötter hemma att ta till i nödfall.

• norgefru

Heeej vad duktiga ni är!!
    Jag kämpar med här med vikten, födde en dotter i januari och imorse kom jag till mitt sista delmål =D
    Grymt lycklig. Nu är det bara de två sista och dessvärre svåraste kilorna kvar då muskler som vi alla vet tyvärr väger mer än fett.. vilket gör att jag måste kämpa ännu hårdare nu. Men planen är att jag skall ge det 2 månader och sedan skall jag vara där =)

Ett hett tips från mig när det kommer till mat är morotsstavar med yohurt dip, när man känner sig lite sugen en fredagskväll. En påse extrella dipmix blandad med turkiskyoghurt mumsss!! Och sedan tycker jag det är viktigt att man faktisk kan äta det man bjuds på eller är sugen på då och då, annars blir det alldeles för tråkigt :P

Ett hett träningstips är TRX Suspention training, googla/youtuba det ni kommer bli sålda!!
    Såååååå roligt och effektivt.
    Ta med dig TRX:en på PW, promenaden med barnvagnen eller löprundan och kör lite när barnet somnat eller när du behöver en liten paus. Ett TRX kit kan man köpa för ca 800kr, helt klart det bästa träningsredskapet på marknaden nu!!

Kraaam till er!! 

• Cacaoo

Nu var de evigheter sen jag skrev här också. Tog ett uppehåll under sommaren och sen kom jag aldrig igång igen Skäms Men jag har iaf gått ner lite till sedan sist å de känns skönt men har fortfarande en del kg jag vill bli av med. Hoppas på att kunna tagit alla kg till den 4 februari då Viggo fyller 1 år. De är totalt 6,1 kg.
    Så det är mitt nya mål och de ska jag lyckas med!

2/4-11 Vikt på förlossningsdagen 88,8kg
    9/3 vikt 75 kg
    15/4 vikt 71,7 kg
    22/6 68,6 kg         
    1/11 66,1 kg  

Mitt första delmål jag hade var 70kg KLARAT
    Mitt andra delmål var 68 kg som jag vägde innan jag blev gravid KLARAT
    Mitt tredje delmål blir 65kg   
    Fjärde delmålet 62 kg
    SLUTMÅLET 60kg Ska ha klarat till de 4 februari 2012   

• Pigelinen

Ligger runt 67,5kg fortfarande och är ganska nöjd med det efter omständigheterna. Har inte tränat sedan vi var på semester v 43 eftersom jag varit sjuk el nyoperarad hela tiden sen dess, så att jag inte gått upp är ett mirakel ;) Jag ska börja träna nu så fort jag blivit av med denna envisa förkylning och därefter får vi se när jag sätter datum på målvikten, vill känna att jag kommer igång o tränar först, men lite sugen är jag inför vår nästa utlandssemester i mars... Innan det har vi ju julen och de är ju också en utmaning, men eftersomjag nu fixat en månad utan träning men ändå inte viktuppgång så borde julen med träning och ett bra tänk gå bra!

• Miian

Hej, jag har inte skrivit på miljoner år för jag har mest gått upp i vikt faktiskt. Vet inte riktigt hur jag ska börja allt igen, men jag måste ta tag i det nu. Jag är nyinflyttad till stockholm och känner det hade varit så mycket lättare med någon att träna med. Men nu ska jag ta tag i detta Duktiga ni andra har varit. Grattis till dig (grymt sa grisen) du är en kämpe och har ju nått jätte fina resultat

• Pigelinen
    Miian skrev 2011-12-04 09:42:15 följande:
    Hej, jag har inte skrivit på miljoner år för jag har mest gått upp i vikt faktiskt. Vet inte riktigt hur jag ska börja allt igen, men jag måste ta tag i det nu. Jag är nyinflyttad till stockholm och känner det hade varit så mycket lättare med någon att träna med. Men nu ska jag ta tag i detta Duktiga ni andra har varit. Grattis till dig (grymt sa grisen) du är en kämpe och har ju nått jätte fina resultat
    kämpe och kämpe, envis ;) Det gäller att hitta vad man tror passar sig själv, för mig skulle dat inte funka att gå o träna på kvällarna, då vill jag vara hemma med familjen. Därav att vi investerade i en cross trainer och den har jag använt massor. Vi ställde den så att jag kan använda den dagligen, inte i någon lite skrubb utan mitt i tvrummet;) Sen är det svårt och tufft i början när man lägger om kosten, men man frå bita ihop i några veckor. Nu tycker jag att sötsaker är lite väl söt...
  • Pigelinen

Vikt 30 nov
    Vikt idag:                     67,7kg
    Målvikt:                   65kg (2,7 kg kvar)

• Pigelinen

Vikt 30 nov                    67,7 kg
    Vikt idag:                     67,1 kg
    Målvikt:                   65kg (2,1 kg kvar)

Jag har fortfarande inte kommit igång med träningen efter att jag varit sjuk oc deppig så att jag fortfarande gått ner är ett under. Men det peppar mig att fortsätta och att sätta igång med träningen snarast. Vi ska utomlands i mars och då vore det underbart att ligga på 65kg stadigt...

Svar på tråden Viktminskningstråden för oss nyblivna Januari-mammor!