• Livaro

Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods

Heej allihopa!!!

Tänkte starta en ny tråd för hermodsstudenter!!

Jag har kommit i underfund med att det är svårt att läsa distans när det gäller självdiciplinen! Att bolla tankar och hjälpa varandra (ärligt!) kan faktiskt vara till fördel speciellt vi som har mycket annat med familjeliv, hehe!

Själv tänker jag söka till Läkarlinjen men har varit fruktansvärt sjuk (vet ej om ja e frisk helt ännu ) Men det är bara att se positivt på det hela!
    Så jag bor i Västerås och pluggar Kemi A, Engelska A, Matematik A. Jag kan svara på frågor som rör dessa ämnen och även Biologi A och Etik och Livsfrågor Skrattande Så hojta på!!

Om du läser liknande ämnen eller vill också söka samma kurser så kan ni få min msn adress då kontakten blir effektivare!

Nu vill jag veta hur ett Muntligt förhör på Kemi A och Ma A går till? Är det så att man blir förhörd på tidigare uppdrag eller kan läraren ställa frågor som han/hon hittat på fast som rör ämnet?

Hjärta peace!

• Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods
  • hudosil

Någon som har uppdragen till Geografi A? Tänkte förhansbörja lite om någon vänlig själ kan dela med sig??

• tandy

Jag läser Matte D på Hermods. Är det någon som kan berätta hur den muntliga examinationen går till i mattekurserna? 

Brukar man få samma betyg som i uppdragen eller kan man få lägre? Är orolig.

Tacksam för hjälp!! 

• bäver
    tandy skrev 2012-01-13 23:58:59 följande:
    Jag läser Matte D på Hermods. Är det någon som kan berätta hur den muntliga examinationen går till i mattekurserna? 

Brukar man få samma betyg som i uppdragen eller kan man få lägre? Är orolig.

Tacksam för hjälp!! 
    du träffar läraren på skärmen och han ställer några frågor hur många beror på vem du har. Frågorna är enklare än i uppdragen, i alla fall har de varit de för mig. Lärarna är väldigt snälla och lugna än så länge har jag fått de betyg jag fått på uppdragen och i matte b hade jag mvg och vg på uppdragen men fick mvg i slutbetyg ändå. Oroa dig inte :)
  • tandy

Åhh känns bra att höra. Jag har j.h

• bäver
    tandy skrev 2012-01-15 09:52:24 följande:
    Åhh känns bra att höra. Jag har j.h
    har haft honom i ma b och har honom nu i ma c. väldigt trevlig :) 
  • tandy

Åh såg precis att du också ska söka till läkare :) jag med förhoppningsvis. Har du mkt kvar?

• tandy

Eller nej vad dum jag är. Det var TS visst..

• bäver

Jag ska också söka, fyra kurser kvar :) Du också eller?

• tandy

Jaha vad kul!! Japp jag med. Har 5 kurser kvar.. Ma C, D.  Fy A och B. och Engelska B. Engelskan ska jag läsa på komvux.. 

• tandy

Matte C har jag tänkt göra prövning i efter att jag gjort D på hermods...
    Fysik B tänkte jag göra på Hermods.. 

• bäver
    tandy skrev 2012-01-16 10:31:16 följande:
    Matte C har jag tänkt göra prövning i efter att jag gjort D på hermods...
    Fysik B tänkte jag göra på Hermods.. 
    Har gjort Fy A på hermods var helt okey :) men då har du ju inte mycket kvar skönt! Sitter å pluggar till muntan i ma C nu parallelt med munta ke B. Alltid lika nervöst att veta att man bara har 10 minuter på sig att bevisa sig själv, men brukar gå bra :)  
  • tandy
    bäver skrev 2012-01-16 10:49:37 följande:
    Har gjort Fy A på hermods var helt okey :) men då har du ju inte mycket kvar skönt! Sitter å pluggar till muntan i ma C nu parallelt med munta ke B. Alltid lika nervöst att veta att man bara har 10 minuter på sig att bevisa sig själv, men brukar gå bra :)  
    När är muntorna? Ska hålla tummarna för dig!
  • hudosil

Håller på med sista uppdraget i Ma B. Dags att boka in muntan snart.

Jag vet att flera personer läst Ma b. Jag vill gärna ha ett g och försöker frenetiskt att lära mig allt jag kan men det är riktigt svårt. Någon som haft muntan och vill dela med sig utav vad ni fick för frågor??

Skulle vara för evigt tacksam. Vill bara bli klar med denna jäkla kurs snart.

• bäver

hej hej!
    tänkte bara höra om någon haft JH på muntan i Ma C och behövt lösa något om kurvor och derivator??? hatar kurvor ;) 

• jaja1

Hej! 

Någon som gjort examination i Biologi B? Har B.S. 

Satsar på MVG, men har fått VG+ på 2 av 3 uppdrag. Det sista ska jag 
    snart skicka in men vågar typ inte, för det känns som jag måste ha MVG.
    Och det känns som jag skriver hur mycket som helst och ändå lyckas jag inte
    komma upp i MVG på uppdragen? 

Hur ser examinationen ut? Är det svårt? Måste hinna till hösten :( 

• hannapanna01
    Hej!

Jag är nu färdig med alla mina kurser på Hermods :) 
    Säljer därför mina böcker i:
    Matematik A+B+C'
    Kemi A+B
    Fysik A
    Naturkunskap A
    Engelska A

hör av er om någon är intresserad :) 
  • mustafas60

hej hej. Jag hart munta i Naturkunskap A nästa vecka. Vad fick du för frågor och vad bör jag kunna mest? =)

• Obai alali
    Hej!
    Jag ska ha muntliga examinationen fysik 2 via Hermods med lärare cecilia anderberg. Har någon haft muntliga med han ? Hur brukar provet går till, ställer han räkne uppgifter eller bara teori?
Svar på tråden Kemi, Matte, Engelska, Fysik, Biologi, Hela gymnasiet på hermods