• Svar på tråden Sånger till julgransplundring, vad heter de och texter behöver vi!
  • Jezamine

Vad hittade du när du googlade?

Jag är INTE avstängd
  • Sunset
    Raska fötter springa, tripp, tripp, tripp! Mamma har så bråttom klipp, klipp, klipp! Juleklappar lackas in. Dörren stängs för näsan din. Det är bara roligt! Snart är glada julen slut, slut, slut. Julegranen bäres ut, ut, ut. Men till nästa år igen, kommer han, vår gamle vän, ty det har han lovat.

Den brukade vi sjunga när granen kastades ut Cool
  • Sunset

Oj jag kopierade och klistrade in här, men det gick visst inte så bra Obestämd

• Jezamine
    Sunset skrev 2011-01-05 13:28:52 följande:
    Oj jag kopierade och klistrade in här, men det gick visst inte så bra Obestämd
    Det går ju bra att googla på julgransplundring/lekar också
    Jag är INTE avstängd
  • Frontline
    Jezamine skrev 2011-01-05 13:30:02 följande:
    Det går ju bra att googla på julgransplundring/lekar också
    Kan du länka ill google Tungan ute

Jag kan hjälpa TS på traven lite

lmgtfy.com/%2Blekar
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mejmej

håller med att det är skitsvårt med julgarnsplundring och ideer. har blivit ombädd att att fixa en till bostadsrättsföreningen och känner mig nollad. har sökt på allt möjligt på google och säkert varit inne på 20 sidor utan att hitta så mycket jag känner jag har glädje av.

skall passa från 8mån (en större skock barn mellan 2-4år) och ev ett flertal 70år+.
    dansa kring granen, plundra den, slänga ut den och med vad mer?? fiskedam har jag läst men mer godis?? har men inte lite godis i granen?? och senan finns ju alltid en riska att man måste ha fika för att alla äldre skall var nöjda.
    Ideer motages gärna har inte varit på någon julgransplundring på 18år.

lite sånger jag tänkt på (ej säker på vad de igenlitgen heter)
    nu är glada julen slut slut slut
    vi äro mussikanter
    smågrodorna
    räven raskar över isen
    prästens lillakråka
    så går vi runt kring en enebärabuske
    vi komma från pepparkakeland.

?? kanske för sent nu men: Nu är det jul här i vårt hus

• Karin 159

Jag håller på med ungefär samma sak och har hittat Bosse Larssons "Bästa Lekarna" på Spotify. Tar med dessa till kalaset och spelar upp i små högtalare.  Prästens lilla kråka, Karusellen, Små grodorna, Räven raskar, Ritch ratch filibom blir det. Tar även med Raska fötter från "Nu ska vi sjunga" Sedan är vi nog nöjda med lekandet! Lycka till!

Svar på tråden Sånger till julgransplundring, vad heter de och texter behöver vi!