• Estrella39

Att ha levt som ensamstående förälder i en evighet?

Finns det några ensamtående föräldrar som levt länge själva med barn? Jag känner mig onormal ibland trots att man vet att många är singlar, kanske för att jag ofta möte lyckliga par och familjer. Jag har varit ganska "rik" på förhållanden, dvs jag har haft många förhållanden men levt ensam sedan jag separerade från mitt barns pappa för över 10 år sedan! Nu vid mogen ålder känns det som att det är dags att stadga sig...  : 0 Finns det ngn därute som jag som inte lyckas träffa rätt? Hur känner ni inför framtiden och att leva ensamma?

• Svar på tråden Att ha levt som ensamstående förälder i en evighet?
  • mona83

Nu har jag bara levt ensam i 4 år men det känns som jag kommer få fortsätta mitt liv ensam. Har aldrig haft tur med karlar tidigare. Jag önskar jag var mkt modigare och vågade visa när jag blir intresserad av en karl jag träffar.
    Men det känns så tråkigt, mellan varven önskar jag så att jag hade nån att dela vardagen med. Men så börjar jag fundera ut alla nackdelar jag bara kan och sen är jag inte alls sugen på nått förhållande längre. Känns läskigt att ev träffa nån ny i framtiden.

L.O.V.E
  • mia maria

Jag har levt ensam i ca 5-6 år nu, sen jag separerade från min äldsta sons far.
    Jag har haft flera kortare förhållanden sen dess, o även fått ett till barn, men jag har inte lyckats hitta rätt man än!

Jag har inte oroat mig särskilt hittills, utan jag tror stenhårt på att den rätte tids nog dyker upp.
    Men det gäller ju att vara mottaglig för det också, vilket jag definitivt inte har varit de senaste två åren (blev lämnad i början av graviditeten i februari 2009, o sen dess har jag varit helt ensam).

Det kommer när det kommer, tror jag!

• Åsa Ros

Jag har bara haft ett långt förhållande, med mina äldsta barns pappa... vi skildes -95 (när barnen var 4-5 år) sedan dess har jag varit ensamstående.... urtrist... längtar så det värker efter att få leva svenssonliv dvs mamma pappa barn. Haft lite kk:s och blev gravid med den sämsta av dem alla... så nu är jag ännu mer ensamstående, att gå igenom en gravidetet själv är så mycket tråkigare.

MEN främst känner jag sorgsenhet över mina barn, som har fått skitstövlar till pappor, som tänker mer på sig själv än på de barn de gjort!

Tror med att jag kommer vara själv resten av mitt liv... ska mkt till för att jag ska ta in en man i mina barns liv, det ska vara den bästa av den bästa i sådana fall!

Svar på tråden Att ha levt som ensamstående förälder i en evighet?