• Leja3

Hantera arbetslivet och hormoner?

Hej.

Är ny här och brukar följa de flesta trådar och samlade äntligen mod att skapa en egen :) Behöver lite hjälp från er kära medlemmar gällande graviditet och arbetsliv. Hur har ni hanterat era hormoner och har ni blivit extra känsliga så ni inte har kunnat kontrollera er på arbetsplatsen under er graviditet? Har haft jätteproblem med att hålla tårarna tillbaka eller att undvika att hamna i diskussion och konflikt med kollegor. Mår jättedåligt av mitt beteende och agerande men samtidigt känner jag att de kanske inte alltid behöver gå på mig när de vet att jag plötsligt har förvandlats till en labil hormonboll. Brukar inte vara så här annars. Men jag försöker hålla mitt jobb på en professionell nivå men det verkar inte gå så bra....

• Svar på tråden Hantera arbetslivet och hormoner?
  • Lumo

Böla på toan? O börjar du ändå inför nån så säg som det är, hormoner. Jag var så med. Fick dessutom stress o sömnproblem. Fick äta Lergigan i sista tre månaderna innan bf för att öht kunna somna. :-0

• Leja3

tack för ditt svar :) det är så svårt att hålla balansen bara känns det som, vill inte använda min graviditet som ursäkt för mitt beteende på jobbet...har hela tiden varit väldigt svår att läsa av på jobbet då jag verkligen hållt en professionell nivå. Mne nu känner jag mig som en svag flicka från att varit den tuffa kvinnan....skönt att få gnälla av sig lite iaf :)))

• Lumo

Haha, förstår dig. Jag är likadan men lyckades nog ändå böla inför min manliga chef. Hahaha. Man får se till att förbereda sig inför de känsliga ämnena så man inte blir övervälmad...

• Miang

Jag stod och grät i kopieringsrummet några gånger, skrämde nog en av mina kollegor lite när han kom på mig och jag snyftade fram "det är bara hormoner". Sen insåg jag att hormoner nog är minst lika läskigt som tårar för en 60-årig man.

Jag skällde ut min chef två gånger också, men det förtjänade han.

• Leja3

hahaha okej jag e inte ensam då med andra ord .) har oxå en fel lust att bara skälla ut chefen, kanske kan planera in den inför nästa labila utbrott ;)

Svar på tråden Hantera arbetslivet och hormoner?