• lady in red

Var köper man plastad frotte till dubbelsäng??

Har 2 småbarn hemma och nu har vi köpt ny kvalitets säng.
    Kommer vara rädd om bäddmadrassen denna gången,och behöver då köpa plastad frotte för att förhindra eventuella olyckor.
    Vi har dubbelsäng 180*200 cm. Vill ha rätt bra kvalitet och att det "andas" så det inte blir så tätt.
    Nån som vet var man kan få tag på detta?

• Svar på tråden Var köper man plastad frotte till dubbelsäng??
  • lady in red
    skogsmulle03 skrev 2011-01-05 22:39:57 följande:
    ikea har plastad frotte till dubbelssäng och med tyg/ressår längst ut som man viker runt madrasskanten,jättebra rekomenderas varmt
    Tack . Ska kika på deras hemsida nu.
  • Sofia8504

Jag köpte på metervara från jotex och den känns inte sådär "svettig" under lakanet som en del platsad frotté gör.
    Dock är den ju ganska smal och vi har bara lagt en längd tvärsöver sängen i den höjd dottern ligger för det mesta. Vill man täcka upp ordentligt måste man i så fall lägga flera i bredd. Har inte sett nån som är anpassad till dubbelsäng, bara metervara.

• Pompmom

Ikea har haft ett madrassydd i platstad frotté till dubbelsäng som man sätter om bäddmadrassen.................

men

............. vi lyckades köpa det för 1-2 år sedan precis innan de slutade med sådana tyvärr.

De andra är bara i tyg så då får man ju "flyga" upp ur sängen om man ska lyckas rädda madrassen!

Hittar bara två varianter på nätet

http://www.comtesse.se/frameset.php

http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=42621&productId=210478&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink= 

• Pompmom
    skogsmulle03 skrev 2011-01-05 22:49:46 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10152776 tror det var denna jag köpte..kommer ej ihåg vad den hette,men som sagt tror det var den här och jag är jätte nöjd har hänt en del "olyckor" och den skyddar madrassen jättebra..
    Jamen där är det juuuuuuuuu!  Stod att det skulle utgå när vi handlade o när jag gick via länkarna på IKEAs hemsida fick jag inte fram det!

Köp det TS, skitbra! 
  • lady in red
    skogsmulle03 skrev 2011-01-05 22:49:46 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10152776 tror det var denna jag köpte..kommer ej ihåg vad den hette,men som sagt tror det var den här och jag är jätte nöjd har hänt en del "olyckor" och den skyddar madrassen jättebra..
    Tackar. Tror jag åker och köper den. Ni störs inte av att ligga med madrassskyddet?
    Lite orolig att det kommer störa en,du vet,att det prasslar och så när man vänder sig?!
  • Wileda

Jysk har oxå en variant till dubbelsäng!

• Pompmom

Vårt från IKEA prasslar inte! Vi tänker inte på att vi har det under lakanet!

• loveislife

håller med föregående talare,den prasslar inget,man märker inte av den under lakanet...

• Hoppetossan 79

Vi har haft två sorter! Ett madrasskydd i tyg! Värdelöst mot barnspyor och kiss! Det är upp fort som Bara den och slita av det från sängen för att rädda madrassen! Sen har vi ett som vi älskar! Det är tunn plastad frotté i exakt 190x200 i hörnen sitter det resår som man fäster runt bäddmadrassen. Sitter som en smäck och fungerar super! Märker inte att vi har det. Tror vi köpte det på Gekås gör typ runt 200 kr. Ser jag ett någonstans ska jag köpa ett till så man har att byta med!

Svar på tråden Var köper man plastad frotte till dubbelsäng??