Hur långt innan BF har ni tänkt sluta jobba?
Hur långt tid innan ert beräknade BF har ni tänkt sluta jobba/plugga?
Ni som har barn sedan innan har ni tänkt att gå tidigare denna gång?
Tar ni då ut föräldradagar?
Hur långt tid innan ert beräknade BF har ni tänkt sluta jobba/plugga?
Ni som har barn sedan innan har ni tänkt att gå tidigare denna gång?
Tar ni då ut föräldradagar?
jag har tagit semester tre veckor innan BF
jag gick med samma intervall med första barnet
Jag tänker ta ut semester 4veckor innan BF. Min son kom i v 38+2 så vem vet om denna också kommer lite tidigare. Jag har bf i juli så det är bara skönt att vara ledig lite innan och hinna umgås ensam med sonen och maken innan lill*n kommer.
Med min son var jag ledig från v 38+0.
6 veckor!
Bebisen ska komma i mitten av maj och jag går 1:e april, ska ta FL från 1:a maj och ta ut semester och komp innan dess. Det ska bli jätteskönt. Förra gången jobbade jag till två veckor innan tror jag, men nu ska jag leva högt på att det är min antagligen sista graviditet och lata mig doktigt innan förlossningen. Och fixa i ordning hemma, jag har ingen självdisciplin så jag behöver tid på mig att påta runt.
Vi kan behöva lite lugn och ro innan med tanke på storebror som är sex år också.
Dessutom tågpendlar jag och det är inte direkt njutbart som gravid.
Jag är lite kluven i den frågan då jag hatar o gå hemma. Har bf 27 april och i början av graviditeten tänkte jag jobba in i det sista men har drabbats av foglossning och känner nu att jag klarar nog inte allt för länge till. Vill inte gå hem tidigare än 3v innan men känns som att jag får gå hem när kroppen säger stopp o de inte kan hitta arbetsuppgifter till mig som jag klarar av. Hur lång tid innan man går hem ska man skicka papperna till fk?
Jag kommer gå hem 1 juli (BF 13 augusti) om inget konstigt händer. Tar semester hela juli och from 1 augusti tar jag FL.
Blev omplacerad from nu på måndag (är i v 17 då) annars hade jag fått gå hem med HP nu . Tur att de kunde hitta andra arbetsuppgifter, annars hade jag nog klättrat på väggarna fram till augusti...
Har BF 29 mars och jobbar sista dagen den 17 mars.Tar ut semester och komp tills BF.
Jobbar inte alls, pluggar. Men terminen slutar 7e juni, sen ska jag läsa sommarkurs till 24e juni (utomhus och kolla på växter ), har BF 31e juli!
Jag hade ju tänkt gå hem två veckor före BF (20 april) men nu har jag insett att jag kommer inte fixa att jobba 100% fram tills dess. Är redan enormt trött, viss foglossning, "grötig hjärna" etc. Så veckan före mina två veckor går jag ner på 50% (dvs sista veckan i mars) och under mars månad så kommer jag att jobba 1-2 eftermiddagar hemifrån (där det är lugnare än på kontoret).
Tänkte på det här med föräldrapenning. Man får ju bara graviditetspenning fram till 11 dagar innan bf. Hur ansöker man om föräldrapenning?
Jag tar ut två veckor semester för BF (första barnet).
Men jag har fler dagar att ta ut så jag har tagit semester varje fredag i 8 veckor innan också så jag jobbar bara 4 dagar i veckan.
Jag har ett stressigt jobb som inte kan göras av någon annan och jag tror jag skulle bli mentalt stressad om jag lämnade allt och gick hem. Dock hoppas jag på att bebisen inte kommer för tidigt för det vore skönt att få vila upp sig lite innan den kommer
Ska kläcka i början på juli, jobbar tom den 15 april, så ca 12 veckor.
Chefen och jag kom fram till att jag skulle gå då, ska fortsätta jobba kväll tom 6/6 så 4 veckor innan. (om det funkar. Jobbar i stall så har mkt fysiskt arbete iaf på förmiddagen, med mkt lyft...
Går på semester 3v innan och byter sen till fp när det är 9 dagar kvar till BF, dvs första april. Folk på lön på jobbet rekomenderade den kombinationen om jag ville gå hem 3v innan.
En vecka kvar att jobba och det ska bli så skönt! Ska vara hemma och sova, läsa och slappa.