• Förvirrad mamma

Kämpar med mitt destruktiva tänkande

Hej allihopa.
    Har ett problem som har blivit väldigt stort för mig.
    Är själv medveten om att jag förstorar upp problemet, men har väldigt svårt att bryta detta tankemönster.

Det gäller mina svärföräldrar. De är jättetrevliga när man kommer dit, bjuder alltid på fika osv...

Men problemet är att de aldrig kommer och hälsar på oss. Kan tillägga att vi bor ungefär två km bort. Enda gångerna de är till oss är på födelsedagar.
    Märker ju att barnen undrar varför de aldrig är hit. För min del kvittar det. 
    Sen så har de aldrig bjudit på middag under hela tiden jag och min sambo varit tillsammans. Jag tycker det är skittråkigt.
    Är inte ute efter att bli uppassad, bara lite trevligt umgänge. Nu känns det ju som att de inte vill umgås med oss över huvudtaget.

Kan tillägga att min senaste förlossning var lite jobbig, och jag har varit lite känsligare efter det. Känns som att alla nära och kära tagit avstånd från mig, känner mig fruktansvärt ensam.
    Här är jag oxå medveten om att det nog är jag själv som är problemet, det är nog jag som isolerar mig från omvärlden.

Men hur gör man för att sluta tänka så här negativt. Vill ju bara vara glad och pigg igen :( 

• Svar på tråden Kämpar med mitt destruktiva tänkande
  • John D

Vad händer om du helt enkelt bjuder in dom på middag eller en fika? Nekar dom då?

• Förvirrad mamma

Nä absolut inte.
    Men antar att det är här det blivit fel. Är alltid jag som måste ta tag i saker för att det ska ske. Det som gjort mig till en surtant...

• John D

Det kan nog vara så att båda sidor går och väntar på att den andra sidan ska bjuda in.

Någon måste ta tag i det. Bjud dom på en middag och kanske nån fika och se om inte dom bjuder igen rätt snart, när ni väl kommit igång brukar det rulla på av sig själv.

• Förvirrad mamma

Men det är det som inte fungerar. Vi har bjudit på middag hur många ggr som helst.

Däremot bjuder de alltid på fika när man kommer dit... Men that's it!

• stockholmo

Vad konstigt...har du frågat varför dom inte bjuder tillbaka? Kan du göra det? 

• Förvirrad mamma
    stockholmo skrev 2011-01-07 13:17:07 följande:
    Vad konstigt...har du frågat varför dom inte bjuder tillbaka? Kan du göra det? 
    Nä, jag har ju inte det. Antar att det skulle vara det enklaste. För jag ser dem inte som elaka.
    Men det är inte så lätt... är nog lite feg av mig. 
Svar på tråden Kämpar med mitt destruktiva tänkande