• Anonym (besviken)

Ta ut besvikelser i förväg?

Hur gör man för att undvika att bli besviken och för att inte ta ut besvikelsen i förväg på ett bra sätt?

Vi har ett ganska dåligt sexliv sen ett par år tillbaka (småbarn you know) med stor obalans i lust mellan oss. Nu har min sambo varit bortrest ett par dagar så därför har jag laddat upp inför hemkomsten och vill så gärna ha sex! (Förr i tiden hade det i princip varit en självklarhet med maratonsex om man hade varit borta från varandra ett tag). Det var dessutom ett tag innan dess också så det är väl c:a 5 veckor sedan nu tror jag..

Till saken: Jag har laddat för mysig kväll, har köpt blommor, ska städa iordning här hemma,  fixa med bad (bara sambon eller vi båda) och lite god dessert när barnen är i säng. Sen tänkte jag vi kan ligga i soffan och titta på någon bra film och kanske att jag ger lite hel/halvkroppsmassage osv...

Mitt i allt detta så känner jag samtidigt en olust att göra mig allt besvär. Jag vill egentligen göra det oavsett om vi har sex eller inte, men jag tar liksom ut besvikelsen i förväg redan nu och det gör mig ledsen och lite bitter och gör mig lite apatisk inför att ta tag i förberedelserna...

Onanera femtielva gånger kanske vore något så man inte är så "på" och kan fokusera på själva kvällen och inte på sexet...

Hjälp?... ;)

• Svar på tråden Ta ut besvikelser i förväg?
  • Anonym (besviken)

Haha.. nyfriserad, nystädad lägenhet (hann inte vika tvätten dock), blommor, nattade barn, gemensamt bad, efterrätt, "me tarzan, you jane"-bära in i sängen och så uteblev besvikelsen rejält!! ;)

Funderar på om den "brutala" metoden, även om den är riktigt riktigt jobbig i de fall man nobbas, kanske är den överlägset bästa metoden egentligen.... ;)... Tror faktiskt det hade funkat även utan bad och efterrätt och allt det där... ;)

Jag tror också att mycket handlar om att mitt "sexuella självförtroende" är rejält nere i botten för tillfället. Om jag hade klarat av att ta nobben bättre hade vi nog troligen haft sex oftare ändå... men istället går jag och väntar in uppenbara signaler (som sällan finns) och då inte vågar ta initiativ även om det kanske hade kunnat leda till sex ....

Det var i alla fall skönt att få prata av mig i förväg! Kanske att det var det som hjälpte till att ordna kvällen som jag önskade! ;)... Tack! ;)

• Anna81
    Anonym (besviken) skrev 2011-01-07 23:25:21 följande:
    Haha.. nyfriserad, nystädad lägenhet (hann inte vika tvätten dock), blommor, nattade barn, gemensamt bad, efterrätt, "me tarzan, you jane"-bära in i sängen och så uteblev besvikelsen rejält!! ;)

Funderar på om den "brutala" metoden, även om den är riktigt riktigt jobbig i de fall man nobbas, kanske är den överlägset bästa metoden egentligen.... ;)... Tror faktiskt det hade funkat även utan bad och efterrätt och allt det där... ;)

Jag tror också att mycket handlar om att mitt "sexuella självförtroende" är rejält nere i botten för tillfället. Om jag hade klarat av att ta nobben bättre hade vi nog troligen haft sex oftare ändå... men istället går jag och väntar in uppenbara signaler (som sällan finns) och då inte vågar ta initiativ även om det kanske hade kunnat leda till sex ....

Det var i alla fall skönt att få prata av mig i förväg! Kanske att det var det som hjälpte till att ordna kvällen som jag önskade! ;)... Tack! ;)
    Härligt att höra :) du hade verkligen ansträngt dig och det var fint gjort av dig tycker jag. Kul att du fick till det :)
  • Anonym (...)
    Anonym (besviken) skrev 2011-01-07 23:25:21 följande:

Gött!
  • Anonym (besviken)
    Anonym (...) skrev 2011-01-07 23:34:17 följande:
    Gött!
    Haha.. tack!... 

En fundering då till dig. Om din man hade gjort den "brutala" metoden med dig. Hade det funkat bättre än när han försöker förföra dig?

Kanske är det så att lirkande och baktankar fungerar "låsande" som du beskrev tidigare, medan den brutala "nu ska vi knulla" gör att man inte hinner reagera och "låsa sig"? ;)
  • Anonym (...)
    Anonym (besviken) skrev 2011-01-07 23:41:59 följande:
    Haha.. tack!... 

En fundering då till dig. Om din man hade gjort den "brutala" metoden med dig. Hade det funkat bättre än när han försöker förföra dig?

Kanske är det så att lirkande och baktankar fungerar "låsande" som du beskrev tidigare, medan den brutala "nu ska vi knulla" gör att man inte hinner reagera och "låsa sig"? ;)
    Kan vara så faktiskt. Då skulle jag inte hinna tänka.. "hmm..vad vill han nu, varför säger han så eller varför gör han så".
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2011-01-07 23:44:22 följande:
    Kan vara så faktiskt. Då skulle jag inte hinna tänka.. "hmm..vad vill han nu, varför säger han så eller varför gör han så".
    Fast jag vill ju ha förförelse också.. men inte så uppenbart eller hur man ska säga.. svårt att förklara det där. Min man är ju inte den där romantiska typen heller, eller skulle inte lägga ner så mycket ansträngning som du nu har gjort. Hade han gjort det så hade jag nog fallit för det också, utan "brutalitet"
  • Anonym (tjej)
    Anonym (gift man) skrev 2011-01-07 16:42:23 följande:
    18 månader (graviditet, amning). Det tär, men man får försöka komma igenom det på något sätt.
    ifall jag inte hade fått sex på så lång tid så hade jag nog gått ihjäl tror jag....

jag fick barn för 3.5 månad sedan och jag fick tjata på min karl att vi skulle ha sex...vi hade sex första gången 3 veckor efter förlossningen och jag vill helst ha sex varje dag...men karl vill inte de =/
  • Anonym (besviken)
    Anonym (...) skrev 2011-01-07 23:46:55 följande:
    Fast jag vill ju ha förförelse också.. men inte så uppenbart eller hur man ska säga.. svårt att förklara det där. Min man är ju inte den där romantiska typen heller, eller skulle inte lägga ner så mycket ansträngning som du nu har gjort. Hade han gjort det så hade jag nog fallit för det också, utan "brutalitet"
    Det svåra är nog att inte göra det uppenbart när man är sexuellt frustrerad tyvärr. Jag märker själv hur jag påverkas på alla plan av det. Jag gillar det inte alls hur det påverkar mig men jag kan liksom inte styra över det.... De tillfällen när jag verkligen kan vara romantisk, omtänksam, osv "på riktigt" utan baktankar och att "bitterheten" lyser igenom är just dagarna efter att man haft sex!...

Sen efter någon vecka utan sex så smyger det sig på en att det kommer dröja länge igen innan man har sex nästa gång och man blir allt mer inåtvänd och jag tappar då lusten att vara omtänksam och romantisk och allt det där... (precis som det där jag beskrev om att massera min sambo i timtal flera gånger i veckan).... Och istället gör man några enstaka kraftansträningar med baktankar (antagligen likadant som din man gör då) enbart för att få komma till!...
  • Anonym (...)
    Anonym (besviken) skrev 2011-01-08 00:18:23 följande:
    Det svåra är nog att inte göra det uppenbart när man är sexuellt frustrerad tyvärr. Jag märker själv hur jag påverkas på alla plan av det. Jag gillar det inte alls hur det påverkar mig men jag kan liksom inte styra över det.... De tillfällen när jag verkligen kan vara romantisk, omtänksam, osv "på riktigt" utan baktankar och att "bitterheten" lyser igenom är just dagarna efter att man haft sex!...

Sen efter någon vecka utan sex så smyger det sig på en att det kommer dröja länge igen innan man har sex nästa gång och man blir allt mer inåtvänd och jag tappar då lusten att vara omtänksam och romantisk och allt det där... (precis som det där jag beskrev om att massera min sambo i timtal flera gånger i veckan).... Och istället gör man några enstaka kraftansträningar med baktankar (antagligen likadant som din man gör då) enbart för att få komma till!...
    Ja, det är nog så. Det är den där dumma spiralen som man tyvärr allt för lätt hamnar i.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (besviken) skrev 2011-01-08 00:18:23 följande:

om jag inte får sex på ett par dagar så blir jag sur och grinig och mycket mer lättretlig...
    om vi däremot har sex regelbundet så blir jag inte sur om disken blir glömd eller om golvet är lite skitigt =)
  • Anonym (gift man)
    redneck girl skrev 2011-01-07 16:45:56 följande:
    jag undrade bara lite nyfiket om ni inte haft penetrerande sex på hela den tiden alls? ammar hon än? låt inte bara tiden gå . det kan bli ett helvete för er att komma på rätt spår igen då .
    Det är redan ett helvete... 
    Inget penetrerande, utan bara avrunkningar. Vill gärna ge min fru njutning, men hon är inte intresserad. Än så länge sträcker det sig till massage (ej erotisk).

Får se vad morgondagen har i sitt sköte. 
  • Magnux

Som sagt - din sambo struntar troligen i allt du har förberett för en perfekt kväll. Det gör du för din egen skull. Han vil troligen ha DIG - på golvet eller diskbänken eller var som helst.

• Anonym (_.)
    Magnux skrev 2011-01-08 23:27:15 följande:
    Som sagt - din sambo struntar troligen i allt du har förberett för en perfekt kväll. Det gör du för din egen skull. Han vil troligen ha DIG - på golvet eller diskbänken eller var som helst.
    Det är en man som skrivit trådstarten ;)
  • Magnux

Det spelar ingen roll. Samma åsikt ändå.

• redneck girl
    Anonym (gift man) skrev 2011-01-08 23:13:44 följande:
    Det är redan ett helvete... 
    Inget penetrerande, utan bara avrunkningar. Vill gärna ge min fru njutning, men hon är inte intresserad. Än så länge sträcker det sig till massage (ej erotisk).

Får se vad morgondagen har i sitt sköte. 
    något måste väl hon ha att säga om saken eller?
  • Anonym (gift man)
    redneck girl skrev 2011-01-09 21:13:43 följande:
    något måste väl hon ha att säga om saken eller?
    Ingen lust, var samma sak efter vid första barnet, men igår fick vi faktiskt till det så nu verkar väntan vara över :)
  • Anonym (_.)
    Magnux skrev 2011-01-09 20:48:34 följande:
    Det spelar ingen roll. Samma åsikt ändå.
    Grejen är ju att hon oftast inte vill ha sex, så då kan det nog spela roll hur mycket han förberett och gjort fint och mysigt och romantiskt. Så hon vill nog inte alls "bara" ha honom var som helst...
Svar på tråden Ta ut besvikelser i förväg?