• SandraX

Ensam eller inte, när man har "valet"

Efter att min dotters pappa var otrogen mot mig lever jag nu själv, med henne boende hos mig på heltid. Hennes pappa gör nu allt för att få flytta tillbaka till oss. Det här var andra gången han var otrogen, sist var för 2 år sedan. Nu står jag i valet och kvalet. Han har blivit så annorlunda efter den andra otroheten, på ett positivt sätt. Han umgås mer med våran dotter, förut har han inte varit så jätteintresserad... När han är här så hjälper han till, han har varit hemma med henne hela veckan nu när jag har jobbat, det skulle han aldrig ha gjort förut. Jag älskar honom, men jag vet inte om jag någonsin kommer att kunna lita på honom igen. Våran lilla tjej är 15 mån och självklart  vill jag att hon ska växa upp med båda föräldrarna, men ska jag riskera att bli bränd igen? Det känns som att jag ar fått offra så mycket för att får det här att fungera själv. Gått ner i timmar på jobbet (kortare dagistid), kunde inte söka en annan tjänst på jobbet (en chans som jag har väntat i 3 år på)... Blir så arg när jag tänker på det, tror att allt annat runtomkring tar hårdare än själva otroheten.
    Kommer hans nuvarande beteende att hålla i sig?
    Någon i som har varit i samma situation, eller bara har några kloka ord?
    Blir snart galen =)
    Tacksam för svar....

• Svar på tråden Ensam eller inte, när man har "valet"
  • emelielj

Om han verkar ha bättrat sig/ändrat sig så ta de lugnt och hetsa inte, så du kan komma underfund med vad DU vill. Om du känner att du kan lita på honom igen så är det nog värt att försöka! Om du känner att du inte kan lita på honom eller vill försöka igen så gör inte det.

Klart det hade varit bra för ert barn om ni är tillsammans, det gör väl saker enklare, men samtidigt tror jag det funkar hur bra som helst med skilda föräldrar med. Det finns ju lika många bra såna situationer!

Du måste väl inte bestämma dig idag? Så hetsa inte något beslut, och gör vad som känns bäst om ett tag? :)

• SandraX

Jag har försökt ta det med ro, att inte stressa fram något. Men det känns som att han kanske försöker stressa fram ett beslut. Fast jag kanske inbillar mig, om inte annat så får han nog stå ut med att vänta. Är väl ingen annans fel än hans eget....
    Jag känner så här, Jag är 21 år, Lilltjejen är 15 mån, vi har hela livet på oss, med eller utan karl.
    Men om det händer ännu en gång, visst jag lämnar honom. Men antagligen med en enorm vrede. Vill inte att det beslut jag fattar ska bli negativt för min dotter... 

• emelielj
    SandraX skrev 2011-01-07 15:40:18 följande:
    Jag har försökt ta det med ro, att inte stressa fram något. Men det känns som att han kanske försöker stressa fram ett beslut. Fast jag kanske inbillar mig, om inte annat så får han nog stå ut med att vänta. Är väl ingen annans fel än hans eget....
    Jag känner så här, Jag är 21 år, Lilltjejen är 15 mån, vi har hela livet på oss, med eller utan karl.
    Men om det händer ännu en gång, visst jag lämnar honom. Men antagligen med en enorm vrede. Vill inte att det beslut jag fattar ska bli negativt för min dotter... 
    Förstår dig precis, men det är som du säger. Det är ju ingen annans fel än hans eget att det är såhär..
    Du klarar din hur bra som helst utan honom om det skulle vara så!
    Så låt det vara som det är nu då och säg det till honom, så är han med på noterna :)
    Det blir nog inte negativt för din dotter om du tar din tid och inte stressar!
  • SandraX
    emelielj skrev 2011-01-07 15:43:15 följande:
    Förstår dig precis, men det är som du säger. Det är ju ingen annans fel än hans eget att det är såhär..
    Du klarar din hur bra som helst utan honom om det skulle vara så!
    Så låt det vara som det är nu då och säg det till honom, så är han med på noterna :)
    Det blir nog inte negativt för din dotter om du tar din tid och inte stressar!
    Tack för dina svar!

Allt du skriver är ju som jag har tänk, men det är så skönt att höra det från någon mer. Om och om igen =) Ska försöka ta helgen med ro, inte tänka så mycket.
    Bara mys=)

Tack igen, guld värt! 
Svar på tråden Ensam eller inte, när man har "valet"