• Bedorah

Vad har ni för tokiga lösningar?

Idag duschade jag med min 8 månader gamla son som stod och skrattade åt mig, spelandes melodierna i sin gåstol :) tror jag kan dom utan o innan nu! Haha, vadå egentid? ;) Tänkte på vilka annorlunda, ibland komiska lösningar man får ta till som ensam supermamma :) Så blev lite nyfiken och undrar vad ni ensamma mammor har för komiska lösningar för att få ihop vardagen? :)

• Svar på tråden Vad har ni för tokiga lösningar?
  • kakmamman

jag är inte ensam, men ibland ensamhemma..och det är lite tokigt när man faktiskt är van med att ha en som hjälper en till lite egentid.
    Så jag hoppar in och läser med er...hoppas det är ok.

Brukar även jag köra den där, fast jag har han i sin matstol och leker tittut- allt för att roa för att inte få en rastlös och uttråkad bebis.

När dammsugarn måste fram så kan man klä ut damsugarn lite, så den inte ser så läskig ut... så kan bebisen jaga den, så har man lite koll..

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • Cecilia86

Min son får ofta ligga på toalettgolvet på en filt.. Antingen är det tvätt som måste tas om hand om eller jag som behöver gå på toa.. Han ligger och ler och är hur nöjd som helst och underligt nog känns det helt naturligt med en liten som kollar på en med stora blå och ett leende när man gör nr. 2.. :p

• Teskedsmamman

Det behöver man inte vara ensam för, min man jobbar konstiga tider så ibland är han borta dagar i sträck...

Det mest tokiga jag gjort är nog att sitta och bajsa och amma samtidigt

4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • Bedorah
    Ja, såklart du kan skriva också om du "bara" är ensam hemma, kom inte att tänka på att i såna tillfällen får man också vara lite.. uppfinningsrik :P
    Haha, ja dammsugning är ett projekt här också! Lillen är extremt lättskrämd av sig och hatar dammsugaren, har tyvärr en som låter väldigt högt dessutom.. Så idag blev det att trycka ner babygymet i hans säng och sätta på radion, stänga dörren och sedan börja dammsuga i andra änden av lägenheten :) måste ha gymet i sängen annars rullar han ur det, är så rörlig nu :)
  • Lenora
    Teskedsmamman skrev 2011-01-08 01:16:10 följande:
    Det mest tokiga jag gjort är nog att sitta och bajsa och amma samtidigt
    Samma här! 

Annars ser säkert mina morgongympasessioner med lillan som härmar eller till och med med lillan i famnen väldigt lustiga ut... 
  • Teskedsmamman
    Lenora skrev 2011-01-08 01:53:25 följande:
    Samma här! 

Annars ser säkert mina morgongympasessioner med lillan som härmar eller till och med med lillan i famnen väldigt lustiga ut... 

Fast jag kom på en till... jag är inbiten virkare och kom snabbt fram till lösningen att palla upp lillebror medan han ammade så kunde jag virka under tiden...
    4 killar!! - tesked.blogspot.com/ - Virkaholic
  • nycsthlm

Jag pluggar så mitt fiffiga pluggtips är att åka tunnelbana med min 4 åring (tåg är hans största intresse). Vi åker från slutstaion till slutstation och då är han så busy att leka tunnelbaneförare och kolla ut genom fönstrena att jag får lite tid över till att läsa.

• pluvdo
    nycsthlm skrev 2011-01-11 10:49:50 följande:
    Jag pluggar så mitt fiffiga pluggtips är att åka tunnelbana med min 4-åring (tåg är hans största intresse). Vi åker från slutstation till slutstation och då är han så busy att leka tunnelbaneförare och kolla ut genom fönstrena att jag får lite tid över till att läsa.
    Haha, vad gulligt. :)
  • Mirva

Att palla upp nappflaskorna i vagnen, babysittern eller på madrassen så att mina tvillingar kan äta själva.

Att så fort en nappflaska är tom göra en ny så att det finns i beredskap när någon är hungrig igen.

Att i nappflaskan hälla i 150 ml iskallt kranvatten och 90 ml kokhett vatten, sedan pulver, så att det går fortare att göra ersättning och blir lagom ättemperatur på en gång.

Att läsa för treåringen samtidigt som bebisarna äter från nappflaskan. Min treåring kommer fram med en bok så fort tillfälle finns

Nu när de har börjat med smakisar att ta av dem alla kläderna så att det bara är att duscha eller torka av efter måltiden.

• Åsa Ros

Jag har ofta lagt mig på golvet och "lekt" med min son, man får en stunds vila samtidigt som man vet var man har sitt barn, det klättrar oavbrutet på en och man är både rutschkana, slagpåse. Man får lite ryggmassage av allt trampande... det har varit mina andningspauser och är så än faktiskt.

Svar på tråden Vad har ni för tokiga lösningar?