• Nanniii

Vilket andningslarm rekommenderas?

Hej! Jag har en son på 3veckor , och har nu tänkt köpa ett andningslarm till honom . Jag har varit inne på andningslarm.se, men där är ju hur mycket som helst att välja på. Därför hör jag mig för här . Vilket använder ni? Ett säkert och smidigt. Priset spelar ingen roll . Kan tillägga att vi både samsover, och har han i egen säng. Måste man ha två olika då?? Tack på förhand !

• Svar på tråden Vilket andningslarm rekommenderas?
  • Farfalla

Vi har babysense 2, supernöjda! Har aldrig falsklarmat! 
    Alla andningslarm som läggs under madrassen är för barnets egen säng, dom fungerar ju så att dom känner av rörelser, så skulle ni samsova med en sådan så känner den ju av dina/era rörelser oxå.
    Men det finns endel som man kan fästa på blöjan, men jag har inget sådant så det får någon annan tipsa om! :)

(ett tips är om du inte vill köpa nytt, så finns det många begagnade på blocket tex..) 

• Nanniii

Ja, det är det jag är mest inne på, eller det nyaste babysense 6 som även har vakt . Men många verkar nöjda med 2:an . Är det enkelt att använda? :)

• frk Carlsson

Jag har haft Babysense II till två barn och är supernöjd. Det har aldrig fellarmat. Jag känner ngr andra som oxå haft det och som även de har samma erfarenheter. Det är jättelätt att använda, man bara lägger ner sensorplattorna (el om man bara kör med en så länge barnet är litet) mot sängbottnen och sen kopplar man in sladdarna och så är det klart. Man trycker av och på varje ggn på en dosa (som oxå är fäst till sensorplattorna) som man hänger på sängen. Det medföljer ju instr såklart, men jag lovar - inget avancerat

Jag har haft mitt i vagnen oxå och det har funkat finfint.Inga problem att lyfta emellan.

Tuva 060524 ,Vilda 080422 ,Sigge 100609
  • Annapanna2010

Jag har ett Respisense ditto - ett litet larm som man fäster på blöjlinningen Fördelar: man kan använda det överallt där bebisen sover (vagnen, babysittern, bilbarnstolen, soffan....). Indikerar inte fel om man samsover, batteriet är utbytbart (kostar ca 100 kr) och larmet vibrerar om barnet inte andats på 20 sekunder. Det är viktigt för mig eftersom det kan vara svårt att hinna fram till barnet vid andningsstopp - men tack vare vibrationen så ökar ju chansen att rädda barnet... (inbillar jag mig i alla fall). Jag är jättenöjd med larmet, det har aldrig fellarmat för oss och jag använder det flera gånger per dag.

Svar på tråden Vilket andningslarm rekommenderas?