• kittymi

lämna bort sonen?

jag ör ensamstående mamma till en pojke på 13 månader!
    och nu börjar ja klättra på väggarna ja har gått hemma ensam ett år och nu vill ja verkligen börja göra nått för mej själv! gå ut å träffa vänner å dylikt!
    min son brukar va hos mormor å morfar 2 gånger i månaden kanske och vi träffas varje dag nästan (vi bor bara en bit ifrån varandra) men ja får så sjukt dåligt samvete för å lämna bort honom för att ja ska få göra nått annat än å bara va mamma! är ja ute för mkt lr kan ja lämna honom mer! ja e bara 22 å ja vill oxå kunna hitta mannen i mitt liv men de gör ja ju inte precis i konsum kön!
    nån som är i samma sitts för här finns det ingen pappa me i bilden utan de e mormor å morfar som gäller! vore kul å kunna prata me någon som har de lika

mvh sanna

• Svar på tråden lämna bort sonen?
  • papi

Hej!

Klart man ska ha egentid, det är viktigt att få avlastning. Man blir så trött och till slut så är man grinig och sur. Kan hjälpa med några timmar ibland och man känner vilken energi man får tillbaka. Så är det i mitt fall iaf! Nu är jag ingen mamma men jag lever själv med min dotter så jag förstår dig.. Den enda jag har som kan passa min dotter är hennes farmor. Och då blir det ungefär varannan helg. Tycker inte att du ska få dålig samvete för att du har honom hos dina föräldrar. Tror bara att det är bra för båda två:)

• logg81

Jag är ensam på heltid jag oxå och jag har ett enormt stöd av min mamma.

Min tös är hos sin mormor minst en natt i veckan. Ja.. nu är jag inte ute och svänger mina lurviga varje helg men jag passar på att göra vuxensaker då. O så passar jag in barnledigheten med tvättstugan... Att ha en galen 3-åring i tvätteriet är inte ett dugg skoj....

Jag ser på det hela på fler sätt än bara lektid för min del. Vetskapen om att det finns någon som duger (nästan) lika bra som jag om det händer mej något är en enorm trygghet. Det finns ingen pappa med alls och om jag blir svårt sjuk eller trillar av pinn så är det bara mormor som min tös har. O så kan jag göra tråkiga saker som städa och tvätta närhon är hos mormor.... Så barnvakteriet har lite mer mening för mej än bara egentid och krogbesök.

Har kotten din och dina föräldrar redan en bra relation kanske ni alla är redo för nästa steg. Att du får vara barnledig en natt och sonen får äventyra hos mormor och morfar. Men det är ingen annan än du som kan komma på när du är redo för en natt själv....

Jag hoppas du får skitkul när du väl unnar dej en kväll/natt på egen hand...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • kittymi

han sover ju där å de känns underbart å kunna göra nå annat men ja har så dåligt samvete att ja lägger mitt ansvar på mina föräldrar! jösses dom har gjort sitt me småbarn å ja har ju faktiskt fixat min son själv då borde ja väl ta hand om honom känns de som men ja behöver luuuuuft å få göra nå annat! kanske känns bättre på tisdag när han borjar dagis men lött bara vädra lite å se om de e nån mer som har de som ja :)

Svar på tråden lämna bort sonen?