• Rockabilly

Vad tycker ni om tjejer med kort hår??

Vad tycker ni egentligen om tjejer med kort hår?
    Är det snyggast med långt?
    Eller bryr ni er helt enkelt inte?

Frågorna är mest riktade till killar, men såklart får tjejer oxå svara!

• Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer med kort hår??
  • Anonym (Man4)
    Guldnovan skrev 2023-10-01 20:22:10 följande:
    Varken eller. 
    Man märker att du har noll koll på vad instinkter är och hur de fungerar. 
  • Guldnovan
    Anonym (Man4) skrev 2023-10-01 20:30:53 följande:
    Man märker att du har noll koll på vad instinkter är och hur de fungerar. 
    Jo så är det ju. Kvinnor är korkade. 
    Undrar ff hur min väninna reagerar på mina "välvilliga" råd. 
  • Guldnovan
    Anonym (Man4) skrev 2023-10-01 20:26:54 följande:
    Inget av det du säger händer. Det är instinkter som påverkar beteendet. Det är inget du eller din väninna är medvetna om.
    Hon märker inte att jag ber henne klippa håret så jag kan ta hennes gubbe? 
  • Anonym (Hmm)
    Guldnovan skrev 2023-10-01 20:39:06 följande:
    Hon märker inte att jag ber henne klippa håret så jag kan ta hennes gubbe? 
    ? och du menar..??
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Man4) skrev 2023-10-01 19:05:39 följande:
    Det är så intressant med dina gliringar mot kvinnor med långt hår. Det är helt ok att du anser att kort hår är snyggare men du kan åtminstone stå för det.

Du har alltid massa krav för långhåriga vilket du inte har för korthåriga. Men vi har lärt oss nu av dig att du anser att det är snyggt med långt hår på kvinnor med glansigt och välskött har med lyster i. Vilket betyder att du anser att det inte är snyggt för den stora majoriteten kvinnor.

Människor agerar baserat på instinkter. Kvinnor vill inte ha vackrare kvinnor omkring sig. Så att kvinnor får råd av andra kvinnor att klippa sig är därför inte ett dugg förvånande.

Värsta exemplet jag sett av detta var en kraftigt överviktig kvinna som blev sur på sin smått överviktiga väninnan när väninnan beslutade sig för att bli normalviktig.
    Har aldrig gett ett sådant råd till någon och heller inte fått något sådant råd.

Har inga problem med att ha vackra kvinnor i min närhet.
  • Anonym (Man4)
    Guldnovan skrev 2023-10-01 20:36:53 följande:
    Jo så är det ju. Kvinnor är korkade. 
    Undrar ff hur min väninna reagerar på mina "välvilliga" råd. 
    Din okunskap på det området har inget med kvinnors intelligens att göra. Och inte din heller faktiskt. Jag har aldrig hävdat att du är ointelligent. Allt jag sa var att du inte har någon vidare kunskap i hur instinkter fungerar. Inget konstigt med det. Det är det väldigt många som inte har, både män och kvinnor.
  • Anonym (Dream on)
    Anonym (Man4) skrev 2023-10-01 06:21:12 följande:
    Män tänker inte så. Långt hår är alltid snyggast på kvinnor oavsett tjocklek och kvalitet på håret. Det är bara en extra bonus om håret är tjockt. Men tunnt långt hår slår alltid kort hår.

Det där kvinnor håller på med och anmärka på andra kvinnors hårkvalitet är bara ytterligare ett i raden av exempel på hur kvinnor ska få andra kvinnor att klippa sig. 
    Du kan bara tala för dig själv här.

Jag har svårt att tro att män generellt skulle finna det attraktivt med torrt, slitet Svintohår på kvinnor som hängde i långa tunna stripor framför en kortare frisyr med ett friskt, fylligt, hälsosamt och välskött hår på en kvinna som faktiskt vårdar sitt yttre på riktigt. Hårhälsa sitter inte främst i längd. 

Nej, det är det inte. Bara dina misogyna fördomar som spökar igen. Folk har olika kvalitet på håret, detta är något som vi konstaterar gång på gång tills dess ni inser att inte alla har rätt förutsättningar för ett långt hårsvall.

Detta gäller inte bara kvinnor utan även manshår. Är jag avundsjuk även på männen då jag nu hävdar samma sak om deras huvudhår? Rena dumheter du kommer med hela tiden.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-10-01 17:06:20 följande:
    Nä, män kanske inte vet så mycket om kopplingen hormoner/hår.
    Men, man kan ju ha önskningar och preferenser, eller hur?
    Min kvinna har tunt och flygigt hår i en nästan axellång page - inte min "top-of-the-line" men skulle på grund av vem och hur hon är vilja ändra henne.
    Antar en negation missades i meningen: men skulle på grund av vem och hur hon är inte vilja ändra på henne? 

Exakt så! Skulle vilja påstå smarta människor ser till komplexa variabler i attraktion och val. Yttre och inre kvaliteter sammantaget. Min man pläderar för kort hår. Gillar och föredrar helt enkelt kort hår på kvinnor! 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-10-01 17:06:20 följande:
    Men, man kan ju ha önskningar och preferenser, eller hur?

Absolut kan man ha önskningar och preferenser i hår. 

Och visst får alla som älskar långt hår göra så! 

Själv som tonåring utvecklade jag en fäbless för sydeuropeisk tjock hårkalufs (fotbollskillar har dem) på män. Yes, must have! Kompromisser öht inte på kartan. Omognad? Ja. 
    Perioden varade ett bra tag över tid. Numera ser jag till helheten i kriterier för vad jag finner attraktivt. 

• Anonym (Miss X)

Mitt extremt svartsjuka ex övertalade mig att klippa håret kort. Efteråt förstod jag varför... Han ville ha mig i fred för andra mäns lystna blickar.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Miss X) skrev 2023-10-02 07:36:56 följande:

Mitt extremt svartsjuka ex övertalade mig att klippa håret kort. Efteråt förstod jag varför... Han ville ha mig i fred för andra mäns lystna blickar.

Aj då. Fick du verkligen vara ifred för män lystna blickar? Min bestämda uppfattning är att du nog inte fick så! Flört Män spanar friskt på ex ditt ansikte, din midja, dina former, dina ben, din manikyr, din pedikyr och på ditt leende oavsett din frisyr eller om du bär en keps på håret.  Där gick din svartsjuka man bet inte sant? 

När jag var i Spanien med min partner trodde våra vänner där samma sak som du berör. Nämligen att min partner övertalade mig klippa håret kort av svartsjukeskäl. Klippte mig sedan av egen fri vilja och blev så nöjd, grabbarna oxå. 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Dream on) skrev 2023-10-01 01:24:29 följande:
    Tror inte riktigt på den ekvationen. Om nu tjockt hår skulle vara ett tecken på ungdom och fertilitet, hur kan det då komma sig att många ungdomar och unga vuxna ändå är tunnhåriga?
    Jag tror att det sitter mer i gener och även etniskt ursprung. Vanligare med tunt hår på nordiska kvinnor än kvinnor från mellanöstern har jag märkt. 

Ansluter mig till det du nämner med light research. Evolutionsbiologin visar på kvinnans midjemått och hy (hud) bl a som markörer på ungdom och fertilitet. Håret sekundärt just av de skäl du drar. Stämmer mkt bra! 

• LFF
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-10-02 08:45:23 följande:

Aj då. Fick du verkligen vara ifred för män lystna blickar? Min bestämda uppfattning är att du nog inte fick så! Flört Män spanar friskt på ex ditt ansikte, din midja, dina former, dina ben, din manikyr, din pedikyr och på ditt leende oavsett din frisyr eller om du bär en keps på håret.  Där gick din svartsjuka man bet inte sant? 

När jag var i Spanien med min partner trodde våra vänner där samma sak som du berör. Nämligen att min partner övertalade mig klippa håret kort av svartsjukeskäl. Klippte mig sedan av egen fri vilja och blev så nöjd, grabbarna oxå. 

Ja, herregud vad uppmärksamhet man fick som korthårig 20-nånting i Spanien. Eller i London. Korthårig och klänning är en oslagbar kombination även nu som 45+. Brukar byta hårlängd ungefär vart femte år, dock inte denna gång, nu är det 6 år sen barret rök senast. En gång under dessa sex år har sambon klagat över att det blev lite för kort. Det var när jag bad frisören raka på sidorna då jag skulle genomgå en öronoperation några dagar senare och ville att båda sidor skulle se lika ut.
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Kvinna) skrev 2023-10-02 08:45:23 följande:

Aj då. Fick du verkligen vara ifred för män lystna blickar? Min bestämda uppfattning är att du nog inte fick så!  // Flört Män spanar friskt på ex ditt ansikte, din midja, dina former, dina ben, din manikyr, din pedikyr och på ditt leende oavsett din frisyr eller om du bär en keps på håret.  Där gick din svartsjuka man bet inte sant? 

Haha, nej planen misslyckades.
    Och visst är det lite konstigt att så fort man nämner att man brukar få mäns blickar på sig så antingen ljuger man eller så skryter man.
    Mig besvärar det mest.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Miss X) skrev 2023-10-02 11:54:24 följande:
    Haha, nej planen misslyckades.
    Och visst är det lite konstigt att så fort man nämner att man brukar få mäns blickar på sig så antingen ljuger man eller så skryter man.
    Mig besvärar det mest.
    Så roligt när din svartsjuka (å kontrollerande?) man hade fel. 😊 Mmm, det går i princip inte nämna nåt sånt ens i förbigående online. Ljug eller skryt skanderar belackarna. Ja, om en man vrålstirrar blir uppmärksamheten såklart besvärande. Annars okej, vi är ju sociala varelser som scannar av varandra. 
  • Anonym (Man4)
    Anonym (Miss X) skrev 2023-10-02 07:36:56 följande:

Sant. De enda som vill ha fula fruar är de män med extremt dåligt självförtroende.
Svar på tråden Vad tycker ni om tjejer med kort hår??