• net84tan

Nya vänner i Mariestad/Skövde?

Har flyttat till en liten by mellan Mariestad och Skövde och undrar om det finns någon/några mammor som vill träffas? Har en liten flicka på 1 år som ska börja på förskola och är bonusmamma på heltid till en tjej på 7 år och en kille på 9 år =)

Har flyttat ifrån Kalmar och vill gärna ha någon att prata lite tjej och mammasnack me =)

/Nettan

• Svar på tråden Nya vänner i Mariestad/Skövde?
  • noorah
    Alexis mamma skrev 2011-03-06 19:19:05 följande:
    fråga dem! det skadar aldrig :) Jag har en kompis som på bor vid madlyckan (kristinebergsgatan) som säkert vill följa med oxå. Ho har en ettåring bland annat och är väldigt pratsam - kanske kan vara kul o lära känna henne för dig :) Vad ska du plugga till?
    Ska gå omvårdnad och sen förhoppningsvis vidare till antingen socialpsykologiska programmet eller lärarprogrammet i framtiden :)

Lite konstig kombination kanske men vill kunna ha en grundutbildning som ger jobb ifall det andra skiter sig typ haha :) 
    glöm igår, lev för idag och be för imorgon..
  • Alexis mamma

ska du läsa omvårdnad på komvux? Jag jobbar där fast jag är mammaledig tills 1/8. (är lärare)

• noorah
    Alexis mamma skrev 2011-03-06 21:12:18 följande:
    ska du läsa omvårdnad på komvux? Jag jobbar där fast jag är mammaledig tills 1/8. (är lärare)
    Ja :)

Vilka ämnen undervisar du i? 
  • Alexis mamma

Sfi (svenska för invandrare) och svenska som andraspråk a & b kommer förmodligen ha lite idh och yrkessvenska till hösten oxå. De flesta brukar vara nöjda med op. Lycka till med studierna! (och hälsa lärarna från Louise ;)

Du får väl undera på om du kan få ihop en 3-4 stycken gäster så fyller jag på med några oxå så kan det bli en lagom stor visning. 

• noorah
    Alexis mamma skrev 2011-03-07 10:45:07 följande:
    Sfi (svenska för invandrare) och svenska som andraspråk a & b kommer förmodligen ha lite idh och yrkessvenska till hösten oxå. De flesta brukar vara nöjda med op. Lycka till med studierna! (och hälsa lärarna från Louise ;)

Du får väl undera på om du kan få ihop en 3-4 stycken gäster så fyller jag på med några oxå så kan det bli en lagom stor visning. 
    Jag ska försöka hitta några, ploppar kanske upp någon här i tråden vad det lider..

Vet nog vem du är ;) tror du har undervisat min man haha :)
    Liten stad mao :)

Var inte du med och arrangerade "mammornas loppis"?

• Alexis mamma

haha jo det var jag, vem är din man? ;)

• noorah

Ayham Tungan ute
    Gick klart SFI:n i våras och läser SAS nu..

• Alexis mamma

jaha! Hej hej - då har jag ju träffat dig på insrivningsamtalet - dig kommer jag ihåg :) Vad kul att han har blivit klar med sfi, han var ju duktig kommer jag ihåg. Jag trodde att du var ifrån mariestad. Känner du sara...nånting? Hom är oxå gift med en muslim och har konverterat men jag tror att de bor i england nu.

Nej det var inte mammornas loppis utan en annan barnloppis vi hade i mariestad men det blev för mkt hobb o för lite folk som var villiga att hjälpa till därför la vi ner - och nu är det så många loppisar ändå! Försöker lista dem på min blogg modefordeminsta.blogspot.com

Kul med nån som känner till blingo-kläderna förresten! Inte så ofta folk gör det har jag märkt. 

• noorah
    Alexis mamma skrev 2011-03-07 16:08:07 följande:
    jaha! Hej hej - då har jag ju träffat dig på insrivningsamtalet - dig kommer jag ihåg :) Vad kul att han har blivit klar med sfi, han var ju duktig kommer jag ihåg. Jag trodde att du var ifrån mariestad. Känner du sara...nånting? Hom är oxå gift med en muslim och har konverterat men jag tror att de bor i england nu.

Nej det var inte mammornas loppis utan en annan barnloppis vi hade i mariestad men det blev för mkt hobb o för lite folk som var villiga att hjälpa till därför la vi ner - och nu är det så många loppisar ändå! Försöker lista dem på min blogg modefordeminsta.blogspot.com

Kul med nån som känner till blingo-kläderna förresten! Inte så ofta folk gör det har jag märkt. 
    Jag trodde att det var du men det tog ett tag innan jag blev säker :)
    För Ayhams del så satsar han på att söka till högskolan våren 2012 så nu är det mycket gymnasiesvenska som gäller :)

Jag är ursprungligen från mariestad men har varit "utflyttad" sedan jag var 8 och återvände när jag var 21 så kontaktnätet är krasst just nu då jag varit mammaledig hela tiden.

Jag har ganska nyligen fått upp intresset för lite mer specifika barnklädesmärken som tex Blingo, Molo och Villervalla.
    Gillar starka färger och lite mysiga retromönster ;)

• Alexis mamma

gillar oxå molo o villervalla, och övriga danska märken som ej sikke lej osv. Har du sett gruppen "vi som shoppar danska barnkläder" på facebook?

ok var har du bott då?

hoppas du får lite fler kontakter i skolan nu då! 

• noorah

Ja jag har sett den gruppen (och är medlem i den givetvisTungan ute).

Jag har bott lite överallt bland annat Göteborg, Stockholm, Örebro och Damaskus + massa småbyar runt om i sverige ; ) 

Jag tror nog att jag ska lyckas hitta någon att plåga lite med mitt tjat haha, lättare nu när jag inte bara sitter hemma : )

• Alexis mamma

oj damaskus - häftigt. Var det där du träffade Ayham? Jag är från göteborg o har bott större delen av mitt liv där :)

Ja det lyckas du säkert med!  Glad tjata lite om blingo-kläder oxå haha

• noorah

Ja vi träffades där : ) väldigt intressant stad (och gammal, ca 5000 år) med mycket liv och rörelse.

Var i götet bodde du då?
    Jag bodde först lite utanför (Mölnlycke) för att sedan flytta till Hisingen : )

Ja den som får äran (hehe) att umgås med mig får nog höra en hel del tjat om fina barnkläder + lite politik & religion på köpet  (funderar på att på att bli lärare i just religion eller samhällskunskap men måste få ihop lite mer poäng innan jag kan söka).

• Alexis mamma

religionslärare vore väl kanon då du har erfarenhet av "två världar" eller hur man ska uttrycka det :) religion/sh är en vanlig kombination - det kan vara både för och nackdelar, kanske svårt att få jobb för att många har kombinationen, eller lätt för att det är en vanlig kombination som skolorna vill ha...vet inte.

Jag är uppvuxen i ångedrag ungefär, sen bodde jag på Brännö, sen i stan (Johanneberg), sen i majorna, sen i kungsbacka o sen i majorna igen. Hann med en liten sväng till gråbo och redbergsplatsen typ oxå  - har oxå flyttat runt en del. Vad r det era barn heter  - var det Camelia och Sami? 

• noorah

Inte bara jag som flyttat mycket mao ; )
    Ja våra barn heter Camilia och Sami, kul att du kom ihåg det haha..

Angående lärargrejen så är jag inne i samma tankebanor som du var angående för och nackdelar men jag har en liten stund på mig att bli riktigt säker som tur är : )

• Alexis mamma

skönt - men du kan nog bli en bra lärare om du gillar att diskutera o så :)

Svar på tråden Nya vänner i Mariestad/Skövde?