• Moonis

    Mobbad av tvillingar

    Sonen har kommit jätte bra överrens med ett tvillingpar här på gården, lekt jätte mycket sen vi flyttade hit (ungefär två år sen). Senaste tiden, speciellt senaste månaderna har jag märkt hur sonen förändrats.
    Han har blivit så arg och kan skrika massa dumma saker till oss, få världens utbrott som har varit svårt att lugna.
    Helt enkelt inte våran goa glada kille mer och varit orolig att mitt sjukdomsår verkligen tagit på honom nu.

    Igår fick han vara hos dessa tvillingpojkar och mina funderingar har även funnits om det händer något när han är där. Frågade hur det hade varit och han fick ur sig att dom slagit honom, när jag sen frågade om föräldrarna sa till dom fick jag inget direkt svar utan han gick in i världens utbrott och skrek dumma saker hela tiden tills han slocknade i min famn utmattad.
    Idag berättade han att dom ofta gängar ihop sig mot honom, slår, säger dumma saker, gör lekar där bara han ska vara tyst, säger att dom ska döda våran hund osv.
    Frågade om han sagt till deras föräldrar och tydligen har han gjort det men dom säger hela tiden vänta och vad jag förstår det som så händer det inget mer. Han började säga lite dumt till mig igen när han inte fick som han ville och frågade om det är så pojkarna håller på mot honom och då svarar han ja.

    Mitt hjärta blöder verkligen för sonen är så mån om andra och han vill ju fortfarande leka med dom. Själv vill jag inte låta honom gå dit mer och hit vill dom inte komma för hunden.
    Jag blir så arg och besviken på föräldrarna. Igår skickade vi till dom och frågade om det hade hänt något speciellt men enligt dom hade det inte hänt något så antingen har dom inte haft någon koll alls eller struntat i det. Är så fruktansvärt ledsen för sonens skull och vill bara flytta ifrån denna gården

    Har man nu kompisar över så håller man ju koll så barnen är snälla mot varandra, skulle aldrig låta sånt hända här oavsett om det är mina eller andras barn det gäller. 

  • Svar på tråden Mobbad av tvillingar
  • viseversa

    Äh vad ska han med såna vänner till? Tycker itne han ska leka mer med dom elaka ungarna mer. sen skulle jag snacka med deras päron om jag var du ts och berätta hur deras barn beter sig så kanske dom kan ha lite bättre koll i framtiden och lära sina barn att mobbing ALDRIG är okej.

  • Nape

    Uh, din son är för liten för att bestämma vilka han ska leka med. Det där är inga riktiga vänner (stackars barn, som inte får lära sig hur man ska vara mot andra). Jag tycker du ska bestämma att han inte får leka med dem mer- för att skydda honom.

  • Moonis
    viseversa skrev 2011-01-09 19:50:18 följande:
    Äh vad ska han med såna vänner till? Tycker itne han ska leka mer med dom elaka ungarna mer. sen skulle jag snacka med deras päron om jag var du ts och berätta hur deras barn beter sig så kanske dom kan ha lite bättre koll i framtiden och lära sina barn att mobbing ALDRIG är okej.
    Så känner jag med men han blir ledsen om han inte får leka heller. Känns som det inte går att vinna i detta läget ju.
  • Moonis
    Nape skrev 2011-01-09 19:52:38 följande:
    Uh, din son är för liten för att bestämma vilka han ska leka med. Det där är inga riktiga vänner (stackars barn, som inte får lära sig hur man ska vara mot andra). Jag tycker du ska bestämma att han inte får leka med dem mer- för att skydda honom.
    Lite svårt bara när man bor på samma gård och barnen är ute. Men det är så jag känner, att jag måste bestämma detta för hans skull. Annars kommer han ju växa upp med att det är okej att bli trampad på och det vill jag absolut inte.
  • viseversa
    Moonis skrev 2011-01-09 19:55:33 följande:
    Så känner jag med men han blir ledsen om han inte får leka heller. Känns som det inte går att vinna i detta läget ju.
    Fast vad är det för lek då? När han blir mobbad,utfryst och hotad? är det inte bättre för honom om han inte umgås med dessa barn? han mår ju uppenbarligen inte bra av den behandling dom utsätter honom för med tanke på hur han förändrats. Finns det INGA andra barn han kan leka med då?
  • Moonis
    viseversa skrev 2011-01-09 20:01:12 följande:
    Fast vad är det för lek då? När han blir mobbad,utfryst och hotad? är det inte bättre för honom om han inte umgås med dessa barn? han mår ju uppenbarligen inte bra av den behandling dom utsätter honom för med tanke på hur han förändrats. Finns det INGA andra barn han kan leka med då?
    Jag håller med, det är inte acceptabelt. Tyvärr finns det inga andra här på gården, mest bråkiga killar förutom en kille som hälsar på mormor ibland här.
    Känns som man bara vill flytta ifrån denna gården men samtidigt har vi en jätte stor fin trädgård som det bara finns för tre lägenheter och vi har den ena. Dom andra uteplatserna är dom små modellerna.
    Men visst, sonen kommer ju först självklart. 
Svar på tråden Mobbad av tvillingar