TyskMamma skrev 2011-01-10 19:05:46 följande:
Nej jag anmäler inte.
I Tyskland tex(där jag bor) är prostitution lagligt, och i praktiken skulle det betyda att om jag skulle leva på soc. och bli skickad till bordell för att praktisera, skulle jag inte få tacka nej till det jobbet och sitta fast i sexträsket.
Och om jag skulle tycka att jag var "mer värd" än att sälja mig till andra slemmiga män, så skulle jag bli polisanmäld av någon grinig gubbe/kärring som tycker att de som går på soc, minsann ska vara tacksamma för det jobb de får....
Alltså, tänk efter två gånger och kom ner från era jävligt höga hästar, snabbt innan ni själva bryter benen!
I praktiken? Tyska arbetsförmedlingar tvingar alltså arbetslösa kvinnor att söka jobb som prostituerade?
I Sverige är prostitution också lagligt, men det är dåligt med bordeller. Inte aktuellt här alltså, och jag är fullkomligt övertygad om att det inte hade varit aktuellt ens om det funnits lagliga bordeller (jag gissar för övrigt att ts avser svenska förhållanden, och jobb såsom städjobb eller sopåkare). Man behöver ju inte överdriva sina skräckscenarion..