Ska det verkligen vara såhär??
Nu börjar min ork ta slut. Sonen är 3,5 månad och har de 3 senaste veckorna vaknat med täta mellanrum hela nätterna. Det enda som får honom att somna om (och då går det på bara några minuter) är bröstet. Han ammar ordentligt innan han somnar men vaknar alltid ca 1 timme efter att han somnat och gråter. Har provat napp som annars har funkat när han vaknat på nätterna men inte nu. Ta upp honom och vyssa honom funkar inte heller. Det är bara bröstet som gäller. Sen vaknar han resten av natten med 1-2 timmars mellanrum. Snutter lite eller äter lite och somnar om. Jag var på väg att prova ersättning inför natten men läste på om utveckligsfaser och antog att det är en sån han är inne i. Nu känner jag bara att jag inte orkar mer. Jag behöver sova.
Vad är det med honom? Är han hungrig? Är han i en utvecklingsfas?
Han går upp bra i vikt. Vi vägde honom igår. På dagen äter han med 2-3 timmars mellanrum och är nöjd med det. Det går inte att amma honom på dagen om han inte är hungrig.
Han sover ett längre pass på 3 timmar 11-14 eller 12-15.
Sen blir det ett eller två 30 minuterspass på em. Vi lägger oss mellan 22-23 för kvällen. Han samsover med mig.
Provat lägga honom i egen säng men det är samma då. Han vaknar efter 1 timme och sen fortsätter det hela natten.
Vad ska jag göra?