• korvmamman

Blöja vid magsovning?!?! LÄCKER direkt!

min dotter har ALDRIG behövt byta blöja på natten. MEN nu har hon konstant sovit på magen i flera nätter. och varit gnällig efter halva natten. Märkt på morgonen att den e överufll bara FRAMÅT.

ska jag vända blöjan bak o fram... eller har någon ett tips????

• Svar på tråden Blöja vid magsovning?!?! LÄCKER direkt!
  • Jiinii

det går att vända blöjan bak och fram men frågan är om det hjälper det är ju bara att prova annars byt till en större storlek eller annat märkee

• Mrs Lady
    korvmamman skrev 2011-01-11 15:32:09 följande:
    min dotter har ALDRIG behövt byta blöja på natten. MEN nu har hon konstant sovit på magen i flera nätter. och varit gnällig efter halva natten. Märkt på morgonen att den e överufll bara FRAMÅT.

ska jag vända blöjan bak o fram... eller har någon ett tips????
    Det är ganska vanligt, kisset rinner framåt.
    Båda våra flickor ligger också på magen och det brukar rinna fram, men vi är alltid uppe om nätterna och byter så att de inte ska behöva ligga blött.

Men kanske kan en större blöja hjälpa er? lycka till, kram
  • korvmamman

Har libero storlek 5. hon är 7 månader och väger 10 kg.

Ska prova att sätta den bak och fram inatt. eller väldigt högt upp. borde göras sovapåmageblöjor....

• Gladabarnensmamma
    korvmamman skrev 2011-01-11 15:45:44 följande:

Ska prova att sätta den bak och fram inatt. eller väldigt högt upp. borde göras sovapåmageblöjor....
    håller med fast jag har två grabbar. De fåtal ggr snorren har legat rakt upp har blöjan läckt direkt!
  • Mayalotta

Prova Pampers, vi hade samma problem med Libero men det händer sällan med pampers, deras speciella nattblöjor är bäst... Lycka till!

• Mrs Lady

Det kanske inte blir så skönt för barnet om du sätter den bak och fram, bara en tanke i välmening....
    Lycka till. kram
  • korvmamman
    Mrs Lady skrev 2011-01-11 15:59:05 följande:
    Det kanske inte blir så skönt för barnet om du sätter den bak och fram, bara en tanke i välmening....
    Lycka till. kram
    det märker jag nog
  • Raindrop

Testa en större storlek eller annat märke. Vi har libero, funkar toppenbra. Hon sover hela natten utan att det läker.

• lisadragon

Bakofram, men då läcker den ju åt andra hållet när hon vänder sig..
     Pampers babydry funkar super på natten för våra, men nu har vi dragit ner på kvällsvätskan så det kissas inte så mkt på nätterna nu.
    Båda har samma stl, 4 el 5 brukar vi köra på (1 åringen 9.5kg, 2.4 åringen 15 kg)
  • Kodia

Sätt blöjan högre fram än bak, och/eller prova att lägga i en vikblöja(av tyg).

Svar på tråden Blöja vid magsovning?!?! LÄCKER direkt!