• anju79

Kräks när han blir arg eller ledsen. Nån med liknande?

Sonen blir 2 snart. I höstas fick han en besvärlig hosta. Kräktes flertalet gånger i samband med hostattacker. Efter några veckor försvann det. Men det som fortsatt är att han kräks om han blir arg eller väldigt ledsen. Skriker tills han klöks o sen är det igång. Han har bestämt sig för att han inte längrte vill ligga i sin säng men vi har försökt att få honom till detta ändå, vilket slutar med att han kräks och när han är vidgjord får han sova hos oss men nu har  vi givit upp o nu sover han bara hos oss. Tyvärr har han så överskottsenergi så trots att han inte sover på dagen så  somnar han inte före 21-22. Nån med liknande eller råd att ge? Ska till BVC om 1,5 v.

• Svar på tråden Kräks när han blir arg eller ledsen. Nån med liknande?
  • Philippa

Han är en smart rackare... han vet att han får er fulla uppmärksamhet om han kräks.....och han får sova i er säng....

Men vad ni ska göra åt det vet jag inte.... kanske bara göra ren honom och sängen och fortsätta lägga honom där....

• LillaMammis

Han vet att när han kräks får han sin vilja igenom.
    Byt i sängen och lägg honom igen. Så många gånger det behövs. Till slut vet han att det inte lönar sig.
    Lycka till.

Jag och mina barn gör världen lycklig
  • Rocktroll

Min dotter på snart 2 år är likadan. Har ingen aning om vad man kan göra åt det Obestämd började också vid hosta i höstas och har fortsatt sedan dess så fort hon hostar mycket eller är väldigt ledsen.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Winterfrost

Min tjej klöks & kräks när hon blir väldigt upprörd. Men aldrig använt det för att få sin vilja fram eller så har vi missat anledningen.

Vi tvättar bort kräket, byter kläder & pratar med henne & förklarar varför det är som det är, kramas lite sen återgår vi till det vi gjorde när hon blev förbannad..

Men hon gör det i vardagliga livet. Inte vid läggdax.

• mellieB

Japp,, Min son är likadan,, Han hade reflux som liten sen gick de över runt 8-9mån men vid 1år fick han förkyldningsastma och hosta då tills han spydde efter 2mån va de över.. men sen 3v tillbaka så total vägrar han sängen och då skriker han tills han spyr=(,, Jätte jobbigt då vi får hålla på att natta han i soffan, vagnen m.m innan kunde han somna själv i sängen men nu blir han hysterisk och skriker tills han spyr=(

• Ellikapellika

Så gör v'r tös också ibland, inte vid läggning då eftersom vi samsover, men om hon blir arg/ledsen så kan det hända. Ibland skriker hon tills hon slutar andas också, går inte att bryta/trösta.
    Det är någon form av affektkramp.
    En del barn har dessutom starkare kräkreflexer & kräks lättare.

Är det viktigt för er att han sover i egen säng? Varför? Har ni pratat med honom om varför det är viktigt för er?
    Är han trygg i övrigt?
    Jag tänker att han kanske behöver tryggheten i att sova med er?

• anju79

Ellikapellika: Vi sover alla bättre när han sover i sin säng o vi i vår. Han är som en elvisp i sängen o vaknar hela tiden vilket han slutatde med när han sov i sin säng då det fungerade. Har fungerat bra fram tills han fick sista öroninflammationen för ca 1,5-2 månader sen. Sen dess funkar det inte.
    Försöker prata med honom men han är ju bara 2 år.
    Han är helt trygg annars oxå. Världens goaste unge. Det är väl mysfaktorn med oss som spökar, har en dotter på snart 7 år som gärna oxå hoppar i vår säng o vill samsova:)

• Åskan

Låt honom ligga i er säng Han kanske behöver er mycket nu. Vår dotter är 2. Har alltid sovit bra själv. Nu vill hon helt plötsligt sova med oss. Då får hon det.

• settalltochlitetill

Och härregud i löken, va fan tänker dagens ungdommar med? Är bara för att alla andra skaffat barn? Om jag var du skulle jag inte skaffat barn om jag måst gå till internet och fråga om råd hur jag ska fostra min 2 åriga unge..

Svar på tråden Kräks när han blir arg eller ledsen. Nån med liknande?