• linean

Bedövning eller utan

Hej! Jag är en mamma till en son som kom ut med sugklocka...  det  blev så för att jag inte kände någonting och kunde inte helller krysta ordentligt pga  av att jag var för bedövad. nu är jag i sjunde månaden med mitt andra barn och jag vet inte om jag vill ha EPA eftersom jag upplever att jag blev för bedövad...jag var bedövad i ena skinkan långt efter min förlossning...jag upplever att efter jag tog EPA så gick förlossningen utför även fast det var skönt att slippa värkarna.

Min fråga till dig är om jag borde skippa EPA om det känns fel och kanske bara kan ta lustgas för att komma över värsta smärtan för det funkade? Kan man ha lustgasen ända tills man börjar krysta? Jag tror att min kropp måste känna ordentligt och så naturligt som möjligt för att det ska bli en bra förlossning...

Tack!

• Svar på tråden Bedövning eller utan
  • lena2012

Hej!
    Det låter som om du redan till viss del känner hur du själv önskar. Och den känslan ska du väl gå på.
    Sen kan man alltid ändra sig under förlossningen  om du önskar EDA fast du från början inte tänkt få en sådan.
    Lustgas kan du ha  stora delar av förlossningen. Den enda gången man ber en  kvinna att inte använda  lustgas är om  hon inte kan  kommunicera  och lyssna på coachning i krystning då hon kan vara för lustgaspåverkad.
    Gå på hur du känner och börja så , det låter bra.
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden Bedövning eller utan