• gnuttenn

Kommer man någonstin att glömma?

För 7 månader sedan föddes våran dotter i vecka 33+2. Förlossninen startade redan en och en halv vecka innan men de lyckades stoppa den ett tag. Tiden innan var väldigt jobbigt, jag fick enbart ligga i sängen och gå på toaletten.. Vilket känndes jätte jobbigt, jag hade ingen aning om vad som skulle hända och allt var som en stor chock. Efter hon föddes så vårdades hon på neonatalavdelningen i lite mer än 2 veckor.. Det va mycket som hände på en gång och man va inte berädd på vad som skulle hända.. Fast allt gick bra och hon fick sedan åka hem på neo hemsjukvård.. Och idag mår hon jätte bra...

Nu till saken, drygt 3 månader efter hon va dött så kom allt som hade hänt över mig, och jag kände att sjukhustiden verkligen va jätte jobbig.. Och tänkder på det varje dag, jag kan inte släppa det!! Det är mycket oro, man är rädd att det ska hända samma sak igen med nästa barn, om jag ens vågar skaffa fler barn vill säga..

Kommer jag någonsin kommer över detta? Eller kommer det alltid vara så här?
    Tänker på allt som har hänt fela gånger om dagen! :(

• Svar på tråden Kommer man någonstin att glömma?
  • lena2012

Hej!
    Du födde ditt barn tidigt och då är det ofta en känsla av att vara oförberedd.
    Sen händer mycket , du var på neo med ditt barn och en orolig tid hemma.
    Föreslår att du ringer det sjukhus du vårdades på och får komma på en uppföljning , gå igenom journaler med  läkare , få förklaringar .
    Även planering inför en eventuellt kommande graviditet.
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden Kommer man någonstin att glömma?