• Beatan

Hur löser Ni Jobb kvällstid och barnomsorg

Hej på Er!
    Vill ha tips hur Ni gjort som har delvis av arbetstiden på kvällstid.
    Jag är ensamstående, arbetar inom omsorg dagtid men våra möten ligger kvällstid.
    Alltså behöver jag barnomsorg till 20.00 två kvällar i månaden. Förskolan har inte skyldighet att ha öppet längre än 18.30. Jag har inte ekonomi att anlita privat barnvakt, har inte släkt eller vänner som kan hjälpa mig och kontaktfamiljen har flyttat. Någon ny finns inte att få...
    Känns som om man sitter i en fälla...

• Svar på tråden Hur löser Ni Jobb kvällstid och barnomsorg
  • janskku

hej, vet exakt hur det är.
    jag har en fastanställning och går på ett 4 veckors schema,nu har min chef gjort det hon kan för att jag inte ska behöva jobba kvällar,men jobbar nätter o dagar, vet ej heller hur jag ska lösa min situation, vill ju ha kvar mitt jobb......och ingen barnvakt här jag,eller ingen som jag kan lita på när dom lovar ta sonen......om det ändå kunde finnas nattdagis åtminstone,söke rju andra jobb nu ,men så svårt att hitta ett dagtids jobb heltid o fast liksom... :(

• janskku

men i ditt fall hade jag förklarat det för din chef ,det handlar om 2 dagar per månad, då barnomsorgen har öppet till 18.30 ialf här jag bor. så länge du kan sköta ditt jobb så tror jag inte att det vore nå större problem att du inte kan medverka i möterna,du kan ta del av vad som sägs av dina kollegor o chef.....hoppas det löser sig för dig..

• Beatan

Hej!

Jo, tillfälligt har vi löst det på det sättet men i längden går det inte tyvärr... Här i min hemkommun är det ca ett års väntetid till nattis.

Jag hoppas verkligen att Din situation löser sig också!

• Tuffen

Arbetsgivaren ska underlätta för arbetstagaren att förena arbetsliv med föräldraskap. Om jag var i din sits skulle jag kräva att möten förläggs till dagtid.

Svar på tråden Hur löser Ni Jobb kvällstid och barnomsorg