• Småland83

vi som fick barn under 2010!!!

HEJ HEJ!

Tänkte starta en liten tråd för oss som fick barn under 2010, finns säkert en sådan redan, men men...

Min tanke med denna tråden är att vi kan dela med oss om allt möjligt; t ex vardagsgrejer såsom mat, sömn mm både postiva och negativa saker!!! Kanske kan vi hjälpa varandra med något???

Hoppas att det är några som nappar!!!

Själv har jag en dotter, Moa, som föddes den 16 juni 2010! Vägde 3690 gram och var 52 cm lång!
    Så snart är hon sju månader... va fort tiden går! Vem håller inte med om det?!

HOPPAS ATT NI OCKSÅ SKRIVER LITE HÄR!!!

• Svar på tråden vi som fick barn under 2010!!!
  • candy78

Hej!
    Jag följer gärna denna tråden. jag har fyra döttrar och en son som föddes 27 september 2010.

• karilee73

Hej! Trevlig tråd! 2010 var ett fantastiskt år i vårt liv för då föddes Silas den 9 augusti. Han var en liten knubbis på 4444 gr. Jag måste säga att jag stormtrivs med att vara föräldraledig och ska va hemma hela 2011.

Jag tycker som du att tiden går fort. Mycket händer hela tiden utvecklingsmässigt och det är väl då man märker av tiden. Vi hörs snart!

• stjärnfrukt

Hej!! Mysig tråd :) 

Jag fick en dotter, Nova, 18 april 2010 (så klart... Flört ) Hon var 50 cm lång och vägde 3380g!
    Idag är hon ca 70cm lång och väger drygt 8kg!

Hände en liten rolig grej idag, hon kryper nästan lika fort som hunden springer här hemma, haha men hon håller också på att utforska hur det vore att ta sig fram på samma sätt som mamma & pappa gör... så idag när hon stod upp och höll i soffan så släppte hon bara och stod och kikade, i ca 10 sek!! Hon varken stötte och höll i något ! Chockad var jag minsann, men vågade inte säga något för att störa koncentrationen, sen satte hon sig när så fint och fortsatte leka ;D och då kom applåderna, haha! 

Nu sitter hon och säger MAO MAO hela tiden, vilket betyder full på thailändska ;p
    Hoppas det snart utvecklas till MAMMA! 

• tokan23

Hej

Jag fick rn tös 23/7 2010 nästan 4 veckor för tidigt 2625g 47cm. Men idag e hon snart 6mån 6500g å 64cm.
    Så tiden går alldeles för fort Glad

• candy78

Hej! Min son var 50 cm och vägde 3700 när han föddes nu är han 62,5 cm och väger 6700.

• Småland83

Vad kul att det finns några som vill vara medSkrattande & kul att ni är så positiva!

Måste bara säga vilka fina namn ni har på era barn!

Idag har jag varit hos en kompis som har en dotter som är några månader äldre än min... Va jättekul, men blev lite orolig när Moa hade sugit på en träleksak där, tänkte inte på att det färgen kunde lossna (eller vad man ska säga!) Så helt plötsligt var Moa röd om läpparna och på tungan, hade inte sugit länge! Usch har hon fått i sig farlig färg nu? Men det måste ju ha varit vattenfärg eller nått eftersom det löste upp så snabbt! Men å andra sidan kommer de nog få i sig massa konstigheter. Har ni varit med om liknande eller något annat barnet fått i sig?!

• Småland83
    stjärnfrukt skrev 2011-01-12 20:07:30 följande:
    Hej!! Mysig tråd :) 

Jag fick en dotter, Nova, 18 april 2010 (så klart... Flört ) Hon var 50 cm lång och vägde 3380g!
    Idag är hon ca 70cm lång och väger drygt 8kg!

Hände en liten rolig grej idag, hon kryper nästan lika fort som hunden springer här hemma, haha men hon håller också på att utforska hur det vore att ta sig fram på samma sätt som mamma & pappa gör... så idag när hon stod upp och höll i soffan så släppte hon bara och stod och kikade, i ca 10 sek!! Hon varken stötte och höll i något ! Chockad var jag minsann, men vågade inte säga något för att störa koncentrationen, sen satte hon sig när så fint och fortsatte leka ;D och då kom applåderna, haha! 

Nu sitter hon och säger MAO MAO hela tiden, vilket betyder full på thailändska ;p
    Hoppas det snart utvecklas till MAMMA! 
    Vad kul!!! De händer grejer med de små!
    Min dotter sitter bara än så länge, men hon lutar sig mer och mer frammåt som om hon vill krypa eller nått!!! 
  • Mabaja

Hej.
    Jag hoppar gärna in här..
    Fick en flicka 101010 på bf+10... Hon var 51 cm lång och 3485 g tung! :)

Prinsessa 101010, mabaja.blogspot.com
  • stjärnfrukt
    Småland83 skrev 2011-01-13 19:34:25 följande:
    Vad kul!!! De händer grejer med de små!
    Min dotter sitter bara än så länge, men hon lutar sig mer och mer frammåt som om hon vill krypa eller nått!!! 
    njut under tiden! Nu har vi fullt upp hela tiden, då hundensvattenskål ska tömmas gång på gång...haha :D

Men jag kan stolt berätta att igår gick hon sina allra första steg! 6st var det från pappa till mamma, sen gick hon tillbakka, så sammanlagt 12steg! Och imorgon blir hon 9månader. Hon växer upp för fort ;p 
  • Tassas

Fick en underbar dotter 7 dec 2010. Ronja blev namnet och hon var 52cm och 4590g :)

Svar på tråden vi som fick barn under 2010!!!