Arbetsgivaren har inget jobb till mig
Så hur gör jag nu. Har haft en jobbig graviditet med mycket sjukskrivning, och är nu sjukskriven 50%.
Men idag fick jag gå hem. Jobbar nämligen inom kommunen och Tekniska kontoret. Dvs tungt arbete med snöskottning som 99%. Det finns verkligen inget lättare arbete. Och pga av mina besvär, sammandragningar och foglossning så är detta arbetet omöjligt för mig att utföra. De har tom frågat högsta chefen om förflyttning men det finns bara tungt arbete nu på vintern.
Så hur går jag vidare nu? Min AG har alltså gjort allt va de bara kan för att hitta jobb till mig. Är nästa steg sjukskrivning på 100% fram tills jag slutar tjänsten? Dvs tills den 31 Mars? Har BF 12 Maj. Eller hur ska jag göra?
Ska prata med min BM i em (teletid). Men känner att jag gärna vill ha lite kött på benen.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 11:10
Har pratat med FK och de ska undersöka om Jag kan får längre havandeskapspenning. Detta visste jag inte ens att amn kunde få så tack ni på FL som upplyste mig om detta!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 14:35
Har pratat med FK igen och tyvärr så kan de inte bevilja Tidigarelagd Havandeskaps penning. MEN de kommer bevilja sjukskrivning på 100% fram tills jag är berättigad HP. Så nu ska jag bara få en tid hos läkaren! Sen hoppas jag att det reder upp sig!