• DizNick

Arbetsgivaren har inget jobb till mig

Så hur gör jag nu. Har haft en jobbig graviditet med mycket sjukskrivning, och är nu sjukskriven 50%.

Men idag fick jag gå hem. Jobbar nämligen inom kommunen och Tekniska kontoret. Dvs tungt arbete med snöskottning som 99%. Det finns verkligen inget lättare arbete. Och pga av mina besvär, sammandragningar och foglossning så är detta arbetet omöjligt för mig att utföra. De har tom frågat högsta chefen om förflyttning men det finns bara tungt arbete nu på vintern.

Så hur går jag vidare nu? Min AG har alltså gjort allt va de bara kan för att hitta jobb till mig. Är nästa steg sjukskrivning på 100% fram tills jag slutar tjänsten? Dvs tills den 31 Mars? Har BF 12 Maj.  Eller hur ska jag göra?

Ska prata med min BM i em (teletid). Men känner att jag gärna vill ha lite kött på benen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 11:10

Har pratat med FK och de ska undersöka om Jag kan får längre havandeskapspenning. Detta visste jag inte ens att amn kunde få så tack ni på FL som upplyste mig om detta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-13 14:35

Har pratat med FK igen och tyvärr så kan de inte bevilja Tidigarelagd Havandeskaps penning. MEN de kommer bevilja sjukskrivning på 100% fram tills jag är berättigad HP. Så nu ska jag bara få en tid hos läkaren! Sen hoppas jag att det reder upp sig!

• Svar på tråden Arbetsgivaren har inget jobb till mig
  • phillipha

Tror du kan få en typ av havandeskapspenning tidigare när ditt yrke är så tungt och det verkligen inte finns något annat för dig. Ring FK och fråga!

• J W

Graviditetspenning får du ju 60 dagar innan bf... Har du bf den 12e maj kan du få graviditetspenning från den 13e mars, eller däromkring...

Har du ingen semester att ta ut? Om du inte blir sjukskriven dvs...

• DizNick
    J W skrev 2011-01-13 10:56:57 följande:
    Graviditetspenning får du ju 60 dagar innan bf... Har du bf den 12e maj kan du få graviditetspenning från den 13e mars, eller däromkring...

Har du ingen semester att ta ut? Om du inte blir sjukskriven dvs...
    Jo jag VET om GP;) Men det är inte mitt problem;) Det är hur jag ska göra innan dess. Är som sagt bara anställd tills den 31 Mars.

Jag har kanske 1 veckas sem att ta ut. 
  • DizNick
    phillipha skrev 2011-01-13 10:38:15 följande:

Tror du kan få en typ av havandeskapspenning tidigare när ditt yrke är så tungt och det verkligen inte finns något annat för dig. Ring FK och fråga!

Det har jag aldrig hört om! Ska prata med BM om detta!
  • J W
    DizNick skrev 2011-01-13 10:59:16 följande:
    Det har jag aldrig hört om! Ska prata med BM om detta!
    Ring FK istället, de är mycket bättre informerade än barnmorskorna...

Om du är förbjuden att arbeta pga risker i arbetsmiljön (gifter/skadliga ämnen, hot och våld etc) ka du få graviditetspenning tidigare...
  • DizNick
    J W skrev 2011-01-13 11:03:33 följande:
    Ring FK istället, de är mycket bättre informerade än barnmorskorna...

Om du är förbjuden att arbeta pga risker i arbetsmiljön (gifter/skadliga ämnen, hot och våld etc) ka du få graviditetspenning tidigare...
    Ja FK ringde faktiskt mig nu! Det var som de visste att något var galet!

Så de ska kolla upp om jag kan få tidigare lagd Havandeskapspenning. 
  • J W
    DizNick skrev 2011-01-13 11:07:52 följande:
    Ja FK ringde faktiskt mig nu! Det var som de visste att något var galet!

Så de ska kolla upp om jag kan få tidigare lagd Havandeskapspenning. 
    Haha, vilken tur då!
  • DizNick
    J W skrev 2011-01-13 11:17:26 följande:
    Haha, vilken tur då!
    Ja jag blev riktigt förvånad när de ringde. Har en superbra "handledare" Som ringt mig flertalet gånger för att kolla hur allt ligger till. Och har aldrig varit diskussioner ang min sjukskrivning.
  • J W
    DizNick skrev 2011-01-13 11:22:42 följande:
    Ja jag blev riktigt förvånad när de ringde. Har en superbra "handledare" Som ringt mig flertalet gånger för att kolla hur allt ligger till. Och har aldrig varit diskussioner ang min sjukskrivning.
    Men gud vad skönt Annars brukar de ju inte gilla sjukskrivningar när man är gravid.
    Du kanske ska försöka bli gravid på heltid tiden du har kvar då?

När jag var föräldraledig sist så hade jag också en jättebra handläggare, hon ringde alltid och dubbelkollade om hon tyckte jag tagit ut FP lite konstigt (jobbade ibland extra)...
  • DizNick
    J W skrev 2011-01-13 11:26:51 följande:
    Men gud vad skönt Annars brukar de ju inte gilla sjukskrivningar när man är gravid.
    Du kanske ska försöka bli gravid på heltid tiden du har kvar då?

När jag var föräldraledig sist så hade jag också en jättebra handläggare, hon ringde alltid och dubbelkollade om hon tyckte jag tagit ut FP lite konstigt (jobbade ibland extra)...
    Ne precis, har varit sjukskriven både för illamående/kräkningar och nu sammandragningar.

Ja det blir troligtvis sjukskrivning på 100% om det inte blir förlängd HP. Annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Sitta i fikarummet i 2 månader ser jag inte fram emot:( 
Svar på tråden Arbetsgivaren har inget jobb till mig