• Anonym (saknar det)

cipralex och ingen sexlust

Jag har ätit cipralex några månader och märkt att min sexlust försvunnit helt. Jag vill ha sex och kan känna lust i huvudet, längtar efter mannen, fantiserar m.m. men rent fysiskt händer det inget. Jag blir inte upphetsad eller nåt. Visst vi kan ju använda glidmedel men ärligt talat hur kul är det att ha sex när kroppen inte fysiskt svarar på det hela, inget pirr eller längtande rent fysiskt. Ibland så kan jag lyckas bli upphetsad men då krävs det 1-2 timmars förspel och det har vi inte tid eller ork med så ofta, blir kanske 1 gång i månaden och då runt äl när jag har lite lättare att bli upphetsad. Finns det något att göra eller ska vi helt enkelt acceptera att det kommer att vara så här en lång tid framöver? Är inget som ställer till något jätteproblem i förhållandet men det är tråkigt. Jag har aldrig tidigare haft problem med sexlusten utan haft en normal och i perioder hög sexlust, jag har velat ha sex 3-6 ggr i veckan iaf.

• Svar på tråden cipralex och ingen sexlust
  • Anonym (saknar det)

lika jobbigt att få för mycket lust
    varför kan det inte vara "lagom" helt enkelt?!

• Anonym
    Anonym (man) skrev 2011-01-13 14:23:53 följande:
    Jag fick tvärt emot .. blev storm kåt...
    Och då har jag väldigt hög lust från förut... är nästan iriterande för frun har så pass mycket lägre lust än mig från förut och inte ett dugg intresserad att hjälpa till mellan gångerna på annat vis :s

kanske lite mera info här:
    psykologi.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=...
    Hjälpa till? Har du ingen högerhand? Stackare...
  • Anonym (man)

Ja men hur jä*** roligt tycker du att det är i längden då?

• goofy2004
    Anonym (saknar det) skrev 2011-01-13 13:41:13 följande:
    Jag har ätit cipralex några månader och märkt att min sexlust försvunnit helt. Jag vill ha sex och kan känna lust i huvudet, längtar efter mannen, fantiserar m.m. men rent fysiskt händer det inget. Jag blir inte upphetsad eller nåt. Visst vi kan ju använda glidmedel men ärligt talat hur kul är det att ha sex när kroppen inte fysiskt svarar på det hela, inget pirr eller längtande rent fysiskt. Ibland så kan jag lyckas bli upphetsad men då krävs det 1-2 timmars förspel och det har vi inte tid eller ork med så ofta, blir kanske 1 gång i månaden och då runt äl när jag har lite lättare att bli upphetsad. Finns det något att göra eller ska vi helt enkelt acceptera att det kommer att vara så här en lång tid framöver? Är inget som ställer till något jätteproblem i förhållandet men det är tråkigt. Jag har aldrig tidigare haft problem med sexlusten utan haft en normal och i perioder hög sexlust, jag har velat ha sex 3-6 ggr i veckan iaf.
    Prata med din förskrivande läkare om dina problem! Du är inte unik och det finns alternativ, som för många inte sätter ned lusten på det sättet som Cipralex och Citalopram gör. Fluoxetin är ett exempel på alt., men som sagt våga prata med din läkare.
Svar på tråden cipralex och ingen sexlust