• jesssss

Sjukskrivning v 6? Går det

Hej!

Jag har en fråga angående sjukskrivning. Jag är nu i v 6+6 och jag mår super illa. Spyr flera gånger dagen
    och knappt orkar resa mig. Så soffläge för mig från morgon till kväll så gott som Och ont i ryggen har jag fått.. Äta orkar jag knappt heller utan det blir oregelbundna små måltider.

Nu har AF  skickat ut mig på praktik som innebär att man ska bära möbler, tvätta brandbilar osv.
    Och med min ork så känner jag i nuet att det är omöjligt för mig att börja halv 7 på morgonen och sluta halv 4 med till illamående. Men finns det möjlighet till sjukskrivning eller är det alldeles för tidigt eller "simpelt" för att bli sjukskriven av.

• Svar på tråden Sjukskrivning v 6? Går det
  • Hannah76

Kontakta din läkare eller bm, visst kan man bli sjukskriven. Hoppas att illamåendet går över fort.

• Lena

Är det under en vecka kan du vara sjuk utan sjukskrivning

• Mamma till 3 M

du får nog bara kasnke 2 v åt gången, eftersom illamående snart lägger sig.. men du kan absolut bli sjukskriven.. o få tabletter :)

• Hannah76
    jesssss skrev 2011-01-13 16:16:28 följande:
    Ska ut i 3 månader
    Men förhoppningsvis så släpper ju illamåendet snart och då kan du ju praktisera?
  • gladare

Tala om för at hur läget är o byt praktik de är inte helt omöjliga om man har skötit sig tidigare. Sjukskrivning kanske du kan få i 2v men möjligt utan betalning, det hände min vän o hon varr längre gången en dig

• Tigra79

Klart du kan bli sjukskriven, men allt beror ju på din läkare och senare FK (jag har inte haft något som helst problem med någon av dom). Jag har varit sjukskriven pga graviditetsillamående sen v 10 (hade troligtvis blivit det tidigare om jag inte haft semester innan dess), först ca 3-4 v heltid och sen dess på halvtid, är i v 32 nu...

• Cia o krabaten

Testa också med olika sätt att stävja illamåendet.
    Åksjukepiller, Postafen, Seabands, småäta lite hela tiden, polkagrisar, lakrits, ingefära. 

• Fru Karlsson

Jag mådde precis som du  i början.Ungefär till vecka 13 då det började släppa.Nu mår jag jättebra förutom andra krämpor som ryggont och foglossning som tagit över istället....Är i vecka 18 nu.Men illamåendet blir bättre sen för de flesta iallafall.Jag tror nog det blir svårt och sjukskriva sig så tidigt.Ville också det i början för man mådde ju skit och försäkringskassan idag är stenhårda.Kanske läkaren gör det men inte säkert försäkringskassan godkänner.Förstår precis hur du känner men tror inte illamående räcker....Däremot är inte tunga lyft på din praktikplats ok.Jag fick omplacering för mitt förra jobb fungerade inte för mig,har en kanonbra handläggare ska tilläggas men prata med din handläggare.Lycka till! 

Svar på tråden Sjukskrivning v 6? Går det