• Anonym (jätte orolig)

jobbig förlossning

Hej.

Det är så här att jag hade en hemsk förlossning sista. Jag åkte in den 19 juni-07 för värkar men hade inte öppnat mig mer än 1 cm men pga jag hade en annan kontroll för vätska i huden så kunde jag stanna kvar på sjukhuset och sen skulle jag tillbaka.

När jag kom tilbaka till förlossningen så hade jag öppnat mig till 3 så jag fick stanna kvar.

Detta var ju på sommaren och det var babyboom så det va kaos och personalen var underbemannade.

Jag fick inte behålla vätskan så dom skulle sätta dropp men glömde starta det så jag fick varken i mig vätska eller mat på över 12 timmar vilket gjorde mig utmattad.

värkarna försvann och försökte starta dom med dropp+tog hål på hinnan. Jag hann att öppna mig 8 cm innan jagh var så slut så jag svimmade mellan värkarna.

Den 21 juni så bestämde dom sig för att göra ks.

Under operationen så förlorande jag 1000 ml blod och jag hade ett blodvärde på 81 så jag mådde skit+att jag fick myckert infektioner efter. Antagligen för att vätskesamlingen var som en hård yta och då tog det längre för snittet att läka. OBS: pga för hårdnaden så ville dom försöka se till att jag skulle föda vanligt.

Men iallafall så är jag gravid igen och ska föda om 11,5 vecka. pga snittet tog så lång tid att läka så har det blivit en förhårdnad längst snittet så jag är orolig för förlossningen.

hoppas på att kunna föda vanligt men är orolig att dom kommer vilja att jag går med på snitt igen vilket jag är livrädd för.

Ska träffa en aurora och åka till sjukhuset för samtal nu i feb

• Svar på tråden jobbig förlossning
  • lena2012

Hej!
    Va bra att du ska  till aurora . Det låter precis som rätt ställe så att du dels från uttrycka hur du hade det förra gången och samtidigt planera för kommande förlossning.
    Av det du skriver har jag svårt  att uttala mig om det medicinska. För det behövar man se  journalen .
    Hälsningar
    Lena

Svar på tråden jobbig förlossning