Min fru slog av känslorna helt och hållet
Sedan i månadskiftet okt/nov har min fru mer eller mindre deklarerat att hon inte vet om hon vill fortsätta vårt äktenskap, ej heller vad hon känner längre.I grunden har vi haft lite körigt drygt ett år, en hel del problem med bäring på hennes två tonårspojkar. Samtidigt har drogs jag med arbetslöshet i ca ett år och hade det kämpigt själv och lade allt för mycket fokus på min fru och vad barnen inte gjort mm i hemmet. Vi har en gemensam dotter på 8 år där det brukar flyta på bra.
När vi pratade ut i samband med att hennes känslor hastigt svalnade så var hennes anledning att jag var allt för mycket "på" barnen med läggtider och diverse får och gör inte det typ. Hon ville ha in mer glädje i familjen och att pojkarna skulle trivas bättre hos oss. De har det friare hos sin pappa och får där göra lite mer som de tycker. Jag har varit med dem sedan de var 2 & 4 år så jag har varit med i ca 11 år. Jag tycker det är superkämpigt att se min fru vara så distansierad från mig och jag gick tidigt med på att förändra mig och försöka låte dem vara mkt mer och även en del andra ändringar. Men idag några månader senare har det inte blivit bättre. Det minsta jag faler tillbaka på eller som hon kan misstolka gör hon det med. Vårt samliv är mkt torftigt men trots det har vi ändå haft sexuellt umgånge då och då. Men sedan är det inte mer, jag längtar efter mer värme och mys men det ger hon idag endast till barnen.
Mitt problem idag är nog att även om jag bättrat mig och käpar på så känns det som det minsta lilla som jag gör fel för oss längre och längre bort, nästan som om det är det hon vill. Tyvärr kan jag inte ens få henne att säga vad hon vill med förhållandet längre (sedan okt/nov). Hom behöver tid och jag behöver veta om hon vill se en förbättring eller om det redan är för sent.
Även om jag inte kan få med allt så hoppas jag att det kanske finns något råd till mig vad jag kan/bör göra?
/Stenmark1