Timanställd och jobbat mer senaste månaderna - hur räknas SGI:n?
Hej!
Tänkte höra om det är någon som vet om det jag undrar över.
Har jobbat som fast anställd i en butik i fem år snart, dock har min fasta anställning varit varannan helg då jag pluggat samtidigt. Har även jobbat somrar, lov och lite då och då.
Jobbade strötider fram till ungefär april förra året (2010) och tjänade då inte så mycket där. Jobbade samtidigt på ett annat jobb som jag slutade med runt då också.
Sedan april/maj förra året så har jag alltså jobbat mycket mer på det jobbet, men jobbar olika från vecka till vecka. Är fortfarande fast anställd på samma antal timmar sedan tidigare (ca 5,5 timmar i veckan) men jobbar i genomsnitt 30 timmar i veckan och kommer så göra till slutet på februari då jag har två veckor till BF.
Nu till min fråga: Kan man räkna SGI:n från och med då jag började jobba mer? Alltså från maj ungefär? För det blir ju en stor skillnad i "månadslön" om jag räknar bort de första månaderna för 2010 och börjar räkna från då jag började jobba 30 timmar i veckan (+ OB).
Någon som har varit med om samma sak eller vet något om det? Hade varit väldigt tacksam för svar. Ska nästa vecka prata med löneavdelningen och se vad dom säger. Ska även gå på en "kurs" hos FK men det är inte förrän i februari och hade velat ha lite mer kött på benen tills dess.
Tack på förhand.