• 1990amanda

Ska jag lämna eller stanna? :(

Har en krånglig situation! ska göra en lång historia kort!

Jag och min pojkvän har en son på 1 år! Vi har varait tsm i 3år. Och det har gått upp och ner i vårt förhållande, vissa dagar har vi de jätte bra, vissa dagar braåkar vi och stör oss på varnadra hela tiden!
    Vi kalla varnadra massa fula ord, mest min kille som kallar mig fula ord när vi bråkar.
    Han skämtar om mitt useende som jag inte tycker oom när han gör, och har sagt till han att sluta för de sårar mig, men han skiter i det och fortsätter.

För ca 6månders bestämmde ja mig för att lämna han! Började packa mina saker och var bestämmd! Han höll mig och sa att ja inte fick åka, han grät och sa att han skulle förändra sig och bli bättre mot mig ich ta hand om sonen mera!

Nu har de gått ett tag och ja ser en pytte liten skilnad, men inte mkt! Han har fotboja nu vilket gör att han måste vara hemma vissa tider! Han har sagt att han ska fortsätta vara hemma efter han blivit av med den, men kommer han hålla de?

Han har redan bokat in en fest kryssning som han ska iväg på helgen han bli fri från fotbojan!? Är det de första man tänker på? Festa?
    Då ställer ja mig fråga hur mkt värda är vi när han väljer och festa första helgen ist för att umgås med mig och min son och hitta på ngt som vi inte kunnat göra innan ..

från början bodde ja iväxjö, nu bor vi i kalmar, om ja ska lämna han flyttar ja till växjö och de är 10mil mellan, hur kommer sonen attt påverkas??

• Svar på tråden Ska jag lämna eller stanna? :(
  • yaya88

hejjjsan.. ett råd för mig är att lämna han när det ej funkar mellan er. Det spelar ingen roll hur långt ifran man flyttar, och flyttar du så blir saknaden till han son större.. bättre att splittras så att barnet kan växa upp i ett lungt familjeliv istället för att han ska höra fula ord o se sin mamma sårad. barn känner allt oavsett ålder.

det va mitt råd ) ha det bra

• liiine89

Jag tycker att du ska tänka på ditt och barnets bästa! Tydligen så bryr han inte sig så mkt om eran son som du önskar om jag förstår det rätt?

Jag har sagt det till andra och jag säger det nu till dig - förstår inte hur man kan stanna hos en sådan människa som tar allt annat i första hand, sårar en gång på gång.. VARFÖR? Om han bryr sig om eran son så kommer ni fixa detta utan att vara ihop! 10 mil är ju inte alls mycket och då får man ju också se hur han tar det och om verkligen bryr sig om er.

• 1990amanda
    liiine89 skrev 2011-02-01 23:16:56 följande:
    Jag tycker att du ska tänka på ditt och barnets bästa! Tydligen så bryr han inte sig så mkt om eran son som du önskar om jag förstår det rätt?

Jag har sagt det till andra och jag säger det nu till dig - förstår inte hur man kan stanna hos en sådan människa som tar allt annat i första hand, sårar en gång på gång.. VARFÖR? Om han bryr sig om eran son så kommer ni fixa detta utan att vara ihop! 10 mil är ju inte alls mycket och då får man ju också se hur han tar det och om verkligen bryr sig om er.
    Nej han bryr sig inter så mkt som ja trodde han skulle göra! Han tar hela tiden upp, att han jobbar och jag ska vara hemma och ta hand om Sonen och hela huset!

Jag har funderat länge, samtidigt som det känns lätt, känns de skit jobbbigt! Jag känner han väl nu efter 3år tsm och jag vet inte om han kommer bli mkt bättre om det tar slut! Han kommer göra allt för att förstöra typ, och jag är rädd att han slutar helt kontakten med sin son, vilket jag tycker är skit tråkigt! Jag vill han ska kunna ha kontakt med sin pappa när han blir äldre! Så har ingen aning hur ja ska göra ! :(
  • liiine89

Jag tycker att både du och ditt barn ska ha det bra, och tycker du han är en bra pappa nu? Och om inte tror du han blir det sen? Nej.. Du är en bra mamma om du väljer ditt barns bästa.. Och visst det är tråkigt om han inte har kontakt med sin pappa... Men du och din son kan börja om, få det bra! Och vem vet, du kanske hittar en underbar kille som kan bli en jätte bra styvfar eller något?

Stanna bara inte hos ett sådant pucko som du har nu, han är ju inget vettigt att ha.. Och tänkt på att allt påverkar ditt barn, och ser om du mår dåligt.. Ingen vettig och bra miljö för barn att ha föräldrar som bråkar och säger en massa saker. Ge dig chansen själv att vara lycklig?

• birkisch

Jag tycker du skall lämna, han verkar vara ett as.

Jag gör knappast inget annat än att vara med min familj på fritiden, det är och skall vara det viktigaste, att han har fotbojja säger väl allt. 

• Happymom

Hm, har svårt att förstå att så många alltid tycker att bästa utvägen är att lämna. Jag skulle föreslå att ni börjar med familjeterapi. Ta upp det med BVC så hjälper de er med kontakten. Det är bara att säga att ni bråkar mycket. 

Familjerådgivningen brukar också kunna avgöra om det bästa för er är att fortsätta tillsammans eller att gå isär eller kanske bara ha ett uppehåll. 

Svar på tråden Ska jag lämna eller stanna? :(