• qouix

Vad hade DU gjort om du fångade en sån här inomhus?

Hittade denna inomhus...sprang över golvet, lyckades fånga den i ett glas (ett stort dricks-glas!!)
    Jag är ensam så har ingen modig som kan ta hand om den åt mig, och jag får rysningar längs med hela ryggen bara jag ser på den...  Vad är det rätta, vad ska jag göra med den tycker DU?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 22:55

Kan tillägga att jag har jättesvårt för att döda spindlar (och andra insekter) tycker det är så äckligt när de är så här stora...plus att den är så snabb så jag vet inte om jag hade hunnit slå ihjäl den om jag lyfter på glaset...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 10:59

Hela historien slutade med att jag lyckades släppa ut spindeln utomhus till sitt öde...

Jag hade först tänkt låta den kvävas i glaset men efter 2 timmar var den lika pigg som vid infångandet så insåg att den nog inte förbrukade så mkt syre och att den nog skulle överleva helgen i glaset...

Jag slängde den mot en buske utanför huset så om den inte kröp in i busken så hittade den säkert ett hål i huset att gömma sig i...
    Den får gärna bo i grunden eller i ett hål i en vindskiva.. men helst inte inne i huset...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad hade DU gjort om du fångade en sån här inomhus?
  • Lite Av Varje

OH FUCK NO!

Jag mår skitdåligt av detta ska du veta..

Jag ryser och skakar och har benen långt uppe på stolen! fy fan för dessa vidriga, äckliga hemska ting!

FINNS DET SÅNNA!?

BUUUHU!! USCH! jag kommer nog inte kunna sova inatt! fy fan!

• Emmmi89
    Lite Av Varje skrev 2011-01-17 20:30:15 följande:
    OH FUCK NO!

Jag mår skitdåligt av detta ska du veta..

Jag ryser och skakar och har benen långt uppe på stolen! fy fan för dessa vidriga, äckliga hemska ting!

FINNS DET SÅNNA!?

BUUUHU!! USCH! jag kommer nog inte kunna sova inatt! fy fan!
    Då kan du komma till tråden för Nattugglor :) 
  • KristenTjej84

Mata katterna med den:) annars stoppa en pappersbit under glaset, bära den till fönstret o släppa ut den genom fönstret..den får frysa ihjäl, bryr mig inte ett skvatt! inte samma sak som att döda en mus eller ekorre direkt..
    Tycker tanken att röra den ens även med handskar på o toalettpapper är vidrig..
    jag klarar inte ens av att mosa silverfiskar!!

• KristenTjej84

Haha jag kan påpeka att jag inte har så stark spindelfobi(förutom för Jan långben spindlar)men jag tycker inte om att få dom i ansiktet bara..
    i vårt trappuppgång fanns det förut spindelnät som jag var tvungen att passera då jag skulle gå ut, nästan genomskinlig spindelnät..
    en gång när jag skulle passera den så flög det en liten spindel från nätet  som en liten Tarzan och siktade på mitt ansikte, men jag  hann ducka..tror jag gick i mellanstadiet då, inget trevligt minne..
    Har för övrigt klappat en mycket större spindel, sån där från kolmården, den var inte läskig alls..

Jag bara antar att ingen av er som är rejält spindel skraja är lockade av att se skräck filmen imse vimse spindel ikväll..

• mjau84
    Jolly Bob skrev 2011-01-16 18:28:36 följande:

Vilken ståtlig husspindelfröken.

Låt den yngla av sig.
    helt sjukt, jag hade dött. Jag hade aldrig kunnat gå in i den kampen mot henne och alla hennes ungar. Vet faktiskt inte vad jag hade gjort
  • Lincon

Min mamma brukar ha dem i badkaret och mata dem med skinka.

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • Lincon

Minns en gång när jag hade en sådan husspindel i sängen, tyvärr så åt min katt upp den.. De är ju söta

Jag vet att jag vet, men jag vet det inte just nu
  • piapiapia
    Lincon skrev 2011-03-07 15:33:54 följande:
    Min mamma brukar ha dem i badkaret och mata dem med skinka.
    Åhhhhh!!! Äckligt!!! É de sant????

Jag är uppvuxen i ett hus där dessa spindlar är vardag. Inte konstigt att jag har utvecklat en fruktansvärd spindelfobi. Jättemycket gamla splatterfläckar på väggarna från dödade spindlar. För att bota min rädsla var jag alltid tvungen att döda dem själv. Ibland stod jag och glodde i en timme innan jag vågade drämma till dem med en flugsmällare, tidning etc. Fortafarande rädd när jag ska hälsa på mamma.

Nu sitter jag bara och kollar mig runt i lägenheten. Rädd att en sån där ska dyka uppFörvånad
  • Sven Erik Johansson
    piapiapia skrev 2011-03-07 15:43:49 följande:
    Åhhhhh!!! Äckligt!!! É de sant????

Jag är uppvuxen i ett hus där dessa spindlar är vardag. Inte konstigt att jag har utvecklat en fruktansvärd spindelfobi. Jättemycket gamla splatterfläckar på väggarna från dödade spindlar. För att bota min rädsla var jag alltid tvungen att döda dem själv. Ibland stod jag och glodde i en timme innan jag vågade drämma till dem med en flugsmällare, tidning etc. Fortafarande rädd när jag ska hälsa på mamma.

Nu sitter jag bara och kollar mig runt i lägenheten. Rädd att en sån där ska dyka uppFörvånad
    Nu är det ganska snart så varmt ute att de kan klara sig.
    I det läget fångar jag och släpper ut dem.
  • Bussförare

Först skulle jag gett insekten någon mat.
    Därefter beror på årstiden: antingen släppt utomhus i skogen eller gräsmattan, eller köpte ett aquarium och lät den stanna där över vintern.

• Sven Erik Johansson
    Bussförare skrev 2011-03-17 15:33:32 följande:
    Först skulle jag gett insekten någon mat.
    Därefter beror på årstiden: antingen släppt utomhus i skogen eller gräsmattan, eller köpte ett aquarium och lät den stanna där över vintern.
    Det verkar humant, men spindlar är inte insekter utan spindeldjur.
  • Mjaaw

Nejjjjjjj fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy!!!
    Jag kommer inte kunna sova inatt :( Vart hittar jag ''nattugglor'' sidan någonstans?

Ursh har spindelfobi,speciellt dom dära med långa ben, o fy ja dööör!

• Malin A01

Det trillade ner en ganska stor spindel på min arm igår natt när jag precis ammat min lilla tjej och skulle somna om...shiiit vad rädd jag blev, tyvärr så är jag otroligt rädd för spindlar så min reaktion blev att döda den.
    vill ju inte heller ha den i min dotters säng

• Fru Draken

Vi har flera sådanna i källaren där badrummet är.

Så ibland när man ligger i badet kan det hända att det sitter en sådan på väggen som man kan prata med.

Jag är inte rädd för sådanna längre, det hade blivit alldeles för jobbigt. Normaliseringsprocessen har haft sin verkan

• Här och nu

Har hänt att jag hittat såna storingar o då har jag drämt nåt över.

• stortå
    annaapell skrev 2011-03-29 14:31:52 följande:

Vi har flera sådanna i källaren där badrummet är.

Så ibland när man ligger i badet kan det hända att det sitter en sådan på väggen som man kan prata med.

Jag är inte rädd för sådanna längre, det hade blivit alldeles för jobbigt. Normaliseringsprocessen har haft sin verkan

japp, man vänjer sig. brukar hämta katten när de äckliga jävlarna stampar takten i golvet. hatar spindlar
  • Fru Draken
    stortå skrev 2011-03-29 14:34:12 följande:
    japp, man vänjer sig. brukar hämta katten när de äckliga jävlarna stampar takten i golvet. hatar spindlar
    Ja våra katter gillar dem med
Svar på tråden Vad hade DU gjort om du fångade en sån här inomhus?