Vad hade DU gjort om du fångade en sån här inomhus?
Hittade denna inomhus...sprang över golvet, lyckades fånga den i ett glas (ett stort dricks-glas!!)
Jag är ensam så har ingen modig som kan ta hand om den åt mig, och jag får rysningar längs med hela ryggen bara jag ser på den... Vad är det rätta, vad ska jag göra med den tycker DU?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-14 22:55
Kan tillägga att jag har jättesvårt för att döda spindlar (och andra insekter) tycker det är så äckligt när de är så här stora...plus att den är så snabb så jag vet inte om jag hade hunnit slå ihjäl den om jag lyfter på glaset...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-15 10:59
Hela historien slutade med att jag lyckades släppa ut spindeln utomhus till sitt öde...
Jag hade först tänkt låta den kvävas i glaset men efter 2 timmar var den lika pigg som vid infångandet så insåg att den nog inte förbrukade så mkt syre och att den nog skulle överleva helgen i glaset...
Jag slängde den mot en buske utanför huset så om den inte kröp in i busken så hittade den säkert ett hål i huset att gömma sig i...
Den får gärna bo i grunden eller i ett hål i en vindskiva.. men helst inte inne i huset...